Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lengte + breedte Cumulus slaapzak - Forum Wereldfietser

lengte + breedte Cumulus slaapzak

Wij willen een Cumulus slaapzak Panyam 600 aanschaffen.
Mijn man is 1.90 lang (niet heel mager, maar ook niet dik).
De Panyam 600 is geschikt voor gebruikers "up to 190cm".

Cumulus kan de slaapzak verlengen met 10 of 21 cm.
Mijn man wil graag een verlenging, want hij denkt dat de slaapzak voor hem te klein zal zijn.
Hij twijfelt echter of 10 cm extra voldoende zal zijn.
Ook twijfelt hij of de breedte (50 bij voeten en 80 bij schouders) voldoende breed is.

Wie heeft hier ervaring mee?
Wie kan advies geven?

Alvast bedankt,

Karinh
Als 'ie grote voeten heeft of in erge kou een thermosfles ofzo bij het voeteneinde wil kunnen leggen, dan 21cm. Mag het precies pas, dan lijkt 10cm me voldoende.
Breedte durf ik zo niet te zeggen. Lijkt me voldoende als 'ie niet groots gebouwd is. Maar je zou de schoudermaat even kunnen opmeten/opzoeken.
Ik heb een panyam 450, ben 1.90m en heb hem niet laten verlengen. Dat was een goede keuze, als ie twijfelt zou ik hem 10cm langer laten maken, niet meer.

Waarom de 600 trouwens, winterplannen??
Winterplannen?
Ja, we gaan een jaar fietsen (vanaf juli 2014). Route staat nog niet vast, maar in ieder geval in en rondom Centraal Azie. Slaapzak moet dus bruikbaar zijn in 4 seizoenen.
Ik heb mijn Cumulus (MT500, zelfde model als de Panyam geloof ik) verkocht omdat ik hem veel te smal vond en er niet aan kan wennen. Sliep daardoor slecht en nu een op maat gemaakte slaapzak bij Tateljee gekocht; een soort van ruime mummy van licht materiaal en een hoge kwaliteit dons. Bij de voeten is hij bijvoorbeeld 60cm. Komende weken uitproberen, dus ben benieuwd... In elk geval een erg persoonlijk afweging.

Denk dat je man het beste wat slaapzakken kan uitproberen bij een outdoorwinkel met een ruim assortiment. Dan kan hij zijn eigen voorkeur (lengte/breedte) bepalen.

Succes!
Ik heb een Cumulus 200 in de standaard lengte en ik ben 186 cm, ik zou de slaapzak dus maximaal 10 cm verlengen. Het idee van een mummyslaapzak is dat hij met je mee draait, dus hij mag niet te ruim zijn. Bovendien moet je bij een te grote slaapzak veel lucht opwarmen.
Ik heb juist vorige week een Panyam 600 binnengekregen.
Maar aangezien ik 1.79 ben heb ik de standaardlengte genomen.

Als je in Amsterdam woont kun je langskomen om 'm te passen....
Peter Rodenburg schreef:Ik heb juist vorige week een Panyam 600 binnengekregen.
Maar aangezien ik 1.79 ben heb ik de standaardlengte genomen.

Als je in Amsterdam woont kun je langskomen om 'm te passen....
Mag ik vragen waar jullie deze Cumulusslaapzakken bestellen?
Rechtstreeks bij Cumulus in Polen.
Bert van Sprang schreef:Rechtstreeks bij Cumulus in Polen.
Thanks!
Hoi Peter,

Bedankt voor je aanbod. We wonen in Brabant, dus dat is geen optie. Helaas.
Pas jij, met jouw 1.79, qua lengte "makkelijk" in de slaapzak die voor personen tot 1.90 is?
Dan zou het betekenen dat mijn man met 10 cm meer er ook makkelijk in zou moeten passen.

Weet iemand of, als je de slaapzak verlengt, ook automatisch de breedte bij de schouders groter wordt?
Met andere woorden: is een "baan verlenging" alleen in de lengte, of wordt dan de breedte ook aangepast?

Karin
Ik heb mijn PhD slaapzak (net zoiets als Cumulus) speciaal breder laten maken omdat ik er gek van word als een worst opgepropt te zitten in een slaapzak. Voor zijn twee vind ik overigens een tweepersoons slaapzak (zonder onderkant) zoals Tatteljee voor ons gemaakt heeft gezelliger en comfortabeler.
Wim
Als je in de buurt van Vught woont en je man is fris gewassen :D , mag ie bij mij ook komen proberen. Met mijn 1,86 is de lengte aan de ruime kant.
Je kunt bij Cumulus alles vragen.
Tim070 schreef:Ik heb mijn Cumulus (MT500, zelfde model als de Panyam geloof ik) verkocht omdat ik hem veel te smal vond en er niet aan kan wennen. Sliep daardoor slecht en nu een op maat gemaakte slaapzak bij Tateljee gekocht; een soort van ruime mummy van licht materiaal en een hoge kwaliteit dons. Bij de voeten is hij bijvoorbeeld 60cm. Komende weken uitproberen, dus ben benieuwd... In elk geval een erg persoonlijk afweging.

Denk dat je man het beste wat slaapzakken kan uitproberen bij een outdoorwinkel met een ruim assortiment. Dan kan hij zijn eigen voorkeur (lengte/breedte) bepalen.

Succes!
Ik heb vorige weekend mijn nieuwe Mysterious Traveler 500 uitgeprobeerd en ben er wel tevreden over. Ik meet 1m92, heb lange armen en benen. Mijn vrees was dan ook het gevangen zitten in een mummieslaapzak (net daarom kocht ik in 't verleden steeds rechthoekige modellen).
Ik heb dus een verlengd model besteld en als ik me goed herinner wordt de slaapzak daar niet breder door (had ik nagevraagd bij Cumulus). Ik had net wel de MT500 gekozen omdat ie er op de foto's (of waren het de afmetingen?) breder uitzag dan een gelijkaardig model van Cumulus (weet niet meer welk - moet gemakkelijk terug te vinden zijn op hun website).

Maar dit is dus erg meegevallen: niet het minste gevoel gevangen te zitten, mijn armen hadden alle bewegingsvrijheid. Ik had wel een wat zweterig gevoel (zonder werkelijk te zweten), mogelijk doordat ik in een thermisch (=kunststof) shirtje sliep en dat niet gewoon ben. Maar afgezien daarvan lekker gezellig warm in de slaapzak.
En je krijgt van Cumulus ook nog netjes antwoord. Onze ervaring met Cumulus is goed, wij hebben de LiteLine 400 slaapzakken.