Additionally, paste this code immediately after the opening tag: of je maakt je tentje wat groter... - Forum Wereldfietser

of je maakt je tentje wat groter...

Mijn broer mailde me net deze foto. Hij heeft zijn tentje langer gemaakt. Met zijn 1,90 meter had hij nogal weinig bewegingsruimte in zijn lichtgewicht tentje die hij gebruikt tijdens zijn wandeltochten.
Dus hij is wat gaan knippen en plakken en dit is het resultaat:

Afbeelding

Het materiaal wat hij heeft gebruikt is Cuben Fiber Laminat. Een zeer sterk, waterdicht en lichtgewicht materiaal. Met supersterke tape heeft hij alles aan elkaar geplakt. De tent is 40 cm langer en wat breder.
Ik vind het heel handig gedaan.
knap gedaan
Die kleurdeling staat nog best mooi! Het is bijna alsof het zo hoort. :)
Hopelijk houdt die tape het. Ik zou het niet durven, me de trekkrachten die daarop komen. Enig idee welke tape precies hij gebruikte?
Gewoon een rolletje duct tape meenemen onderweg..

Inventief gedaan hoor. Ik word altijd wel blij van dit soort oplossingen.

Zelf zou ik er nooit aan beginnen en met zijn 1,90m lengte zijn er zat tentjes te koop die genoeg ruimte bieden.
Christophorus schreef:Die kleurdeling staat nog best mooi! Het is bijna alsof het zo hoort. :)
Zeker, duurde bij mij zelfs een paar minuten voordat ik het zag.
Xyuny schreef:Hopelijk houdt die tape het. Ik zou het niet durven, me de trekkrachten die daarop komen. Enig idee welke tape precies hij gebruikte?
De tape is echt supersterk en verteerd niet door UV straling of hoge temperaturen.
Het is dubbelzijdig tape van het merk 3M, type 9485PC. Onder deze link staan wat gebruikerservaringen .
ook ideaal voor reparatie van tent, jas, tas, enz.
audrey schreef:De tape is echt supersterk en verteerd niet door UV straling of hoge temperaturen.
Het is dubbelzijdig tape van het merk 3M, type 9485PC...
Audrey, weet je toevallig ook of je broer de Cuben Fiber in Europa kocht en zo ja bij wie?

Frank
frank bueters schreef:Audrey, weet je toevallig ook of je broer de Cuben Fiber in Europa kocht en zo ja bij wie?

Frank
Ja hoor, dat weet ik. Je kan het bestellen op de duitse webshop extremetextil.de Ze verkopen allerlei speciale stoffen.
audrey schreef:
frank bueters schreef:Audrey, weet je toevallig ook of je broer de Cuben Fiber in Europa kocht en zo ja bij wie?

Frank
Ja hoor, dat weet ik. Je kan het bestellen op de duitse webshop extremetextil.de Ze verkopen allerlei speciale stoffen.
Oei, da's een gevaarlijk leuke webwinkel, dank je wel.

Frank
Het ziet er heel kunstig uit, maar zo'n knip- en plakwerkje lijkt me toch ook niet echt bestand tegen een storm.
Ikzelf heb mijn Terra Nova Laser Photon 2 te koop gezet omdat zo'n lichtgewicht mij toch niet helemaal betrouwbaar lijkt te zijn.
Peter_K schreef:Het ziet er heel kunstig uit, maar zo'n knip- en plakwerkje lijkt me toch ook niet echt bestand tegen een storm.
Ik ben ook heel benieuwd of het tentje stand houd in de praktijk. Meestal kampeert hij in bosgebied dus dan kan je vaak wel een beschut plekje vinden.