Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cumulus slaapzakken - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Cumulus slaapzakken

@dvdc15 Geen idee! We hebben ook een rugzakje van STS van hetzelfde materiaal en die is behoorlijk stevig. Een spin ipv sjorbanden zorgt wellicht voor minder schade.

Ik heb eigenlijk altijd mijn slaapzak in een voortas kunnen proppen. De stuffzak gebruik ik dan ook puur en alleen om de omvang van de zak te verkleinen.

Dit ben ik in mijn nieuwe cumulus: Teneqa 700 :)
Ik heb helemaal geen problemen om de panyam450 in die compressiezak te proppen eigenlijk, vergt inderdaad wel wat oefening: gewoon het begin snel erin duwen, dan tussen de benen klemmen en bij het laatste deel het touwtje van de zak aanspannen en laatste deel erin proppen.
fietsjunks schreef:@dvdc15 Geen idee! We hebben ook een rugzakje van STS van hetzelfde materiaal en die is behoorlijk stevig. Een spin ipv sjorbanden zorgt wellicht voor minder schade.
Bedankt voor de tip. Jaloers op jullie aankomende trip en veel succes en plezier!
Graag gedaan en dankjewel! :)
Ik heb idd ook nog nooit problemen gehad met het in het zakje krijgen van de cumulus panyam 450.

Ik ben zelfs blij geen slaapzak met echte compressiezak meer te hebben.

Groeten,
Wilfred
Even een aanvullende vraag over Cumulus slaapzakken.

Ben aan het kijken voor een Cumulus Teneqa 700.
http://sleepingbags-cumulus.eu/uk/categ ... d=58&vid=6

Daarbij zag ik dat de breedte gegeven is van:
Width (top/bottom): 85/59 cm

gevoelsmatig lijkt mij dat erg breed.

Kan iemand voor mij met een Teneqa 700 de breedte maat opnemen?

Bovenin op schouderhoogte en onderaan bij de voeten, daarbij de slaapzak niet helemaal oprekken maar dons in vorm houden.

alvast dank,

groeten,
Arnold.