Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Betaalbare fiets outfit voor nu en de winter. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Betaalbare fiets outfit voor nu en de winter.

PietV schreef:Membraankleding is prima, maar er is wel energie voor nodig om zweet- of waterdamp door een membraan af te voeren. Koude handen blijven dus koud in die, Sealskinz Porelle, als de samengedrukte wollen voering vochtig is. Bovendien neemt de doorlaatbaarheid van het membraan af met zweetdampen.
Piet.
Doorlaatbaarheid van het membraam neemt ook af als het buiten regent, het dampdrukverschil is dan te klein. Ademende kleding werkt beter bij kou en droge lucht.
Wat betreft die waardeloze Sealskinz handschoentjes. Op een gegeven ogenblik waren die handschoentjes te vergelijken met flinterdun waterdicht chirurgenhandschoentje omgeven door een natte koude spons. Dan kan ie wel waterdicht zijn, maar wat heb je er aan als ie geen warmte isoleert. Bij fietsen in de koude regen, altijd als buitenste laag een dunne waterafstotende, dampopen membraan kiezen in plaats een buitenlaag die water (en dus kou) vast houdt. M.a.w. een kreeftenklauw mittens met wollen vingerhandschoentje. Hetzelfde geldt voor hoofd en voeten.

Misschien nog beter: ouderwetse moffen (voor zover het niet naar binnen regent/stroomt)
Afbeelding
www.cyclewear.eu

Hier heb ik veel van mijn fietskleding vandaan. Merkkleding ook, ik denk vaak oude modellen, maar wel goedkoop.
Bij de Action hebben ze tegen de winter altijd Thermo shirts en broeken. Heb ze een aantal jaar terug gekocht voor nog geen 2 euro per stuk. Werkte heerlijk tijdens verschillende lange schaatstochten en koude fototrips.
Gisteren op de BikeMotion kwam ik langs de stand van Fietskledingvoordeel . Verder geen ervaring met dit bedrijf.
Verder kwam ik langs de stand van Wolvenberg . Mooie spullen, maar of het qua betaalbaarheid in dit draadje thuishoort weet ik niet.

Groet,
opmerking mag verwijderd worden
Het is alleen mogelijk om contant te betalen
Ja, ja.. 8)
CCtje schreef:Ik heb zelf voornamelijk fietskleding van Ultima en dat blijft erg goed. Al 4,5 jaar in gebruik (in de winter minstens 3x per week aan) en het kan nog steeds jaren mee.
In mijn ervaring biedt Ultima inderdaad een heel goed compromis tussen prijs en kwaliteit.

Sowieso merk ik bij fietskleding dat goedkoop=duurkoop. Bij 'goedkopere' spullen merk ik vaak dat ze snel hun pasvorm verliezen, de water/winddichtheid achteruit gaat etc. Ik heb een keer per ongeluk een winterfietsbroek gekocht van 230€, waar ik behoorlijk van schrok. Maar toen ik daarmee in september door de Finnmark fietste vond ik hem opeens helemaal niet duur meer. Met je verkleumde lijf een hotelkamer huren omdat je spullen niet goed genoeg zijn, dát is duur!

Grtjs,
Walter
Ik heb wat spullen bij fietsvoordeel gekocht laatst. Zweethemd en een stel arm en kniestukken.
Zweethemd is goed, zit lekker, veel pleizer van gehad deze zomer. Kniestukken paste wel, maar vond het elastiek te wijd, sloot niet goed aan onder de knie, dus dat zag slordig. armstukken waren wel OK. En het w3as inderdaad allemaal niet duur. Maar dat waren zomerspullen, dat luistert allemal wat minder nauw natuurlijk.