Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gopro 2 hd outdoor aankoop ?? - Forum Wereldfietser

gopro 2 hd outdoor aankoop ??

ben aan het overwegen om een gopro 2 outdoor tekopen.

vragen:

wie heeft er ervaring ?? welke ? positief/negatief

adviezen ??

evt. waar te kopen

waar verder nog op te letten

of is er voor de gopro een alternatief??

in afwachting van uw reacties

hart.groet

gries doef
Goedkope alternatieven vind je op de blog van http://www.techmoan.com/
er zit veel rotzooi tussen maar de 808 keycams #11 en #16 zijn wel aardig, stukken goedkoper en véél kleiner (kosten plm 30 euro op ebay):

Verwacht niet teveel van dit soort cameraatjes. Als je een film maakt is dit leuk voor erbij maar ik zou er niet alles op draaien. Zelf denk ik er ook aan om een gopro erbij te kopen, en wel de Hero. De GoPro Hero wordt ook in de tv-wereld gebruikt.
Wij hebben onlangs een GoPro HD Hero 2 gekocht en wat mee gefilmd in Schotland. Het is leuk voor erbij, voor wat actie filmpjes zeg maar. Hij is klein, eenvoudig in bediening en je pakt 'm snel even om wat te filmen.

120 frames per seconde is wel een leuke feature en kun je dus extreem slow motion mee tonen.

Het is gewoon een leuke extra gadget, maar het moet niet je hoofd-video camera zijn.

Film van Schotland zal ik binnenkort online zetten.
Afgelopen winter wat filmpjes al skiënd langs zien komen, waarbij het ding op de helm was gemonteerd. Het is even leuk om te bekijken, vooral omdat je de beelden tijdens het doen nooit zo ervaart.
Voor erbij is het grappig, maar of die grap het geld waard is?
allereerst Dank voor de reacties.

Ellen,
het was mijn bedoeling om deze gopro outdoor hero juist wel als hoofd video camera te gebruiken.
jij hebt deze camera, welke ervaring ??

wat(welke) is een evt. alternatief : handzaam op de fiets met niet teveel shacky

helaas mis ik reacties van mensen met ervaring. de gopro wordt toch door meerdere mensen gebruikt, dacht ik of ehh??

misschien wellicht alsnog meer reacties

hartelijke dank en gr. gries doef
Vraag het anders even op het mountainbike forum

http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... 15&t=64163

Daar zijn veel gebruikers van de Gopro. Vaak als helm cam, en met al die schokken goed stabiel.

ik heb een goedkope HD keycam, HD 808 #11 1280x720

http://www.youtube.com/watch?v=0N6rv3gxJfw&feature=plcp

Leuk voor erbij.
Of op vimeo.com, de GoPro groep :wink:
En daarnaast is Google toch vaak een goede vriend , althans voor mij wanneer ik gebruikerservaringen zoek.
Ik heb al een aantal jaren een GoPro HD Hero, eerst het oude model en sinds kort een versie 2 erbij. Ik vergeet alleen vaak dat ik dat ding bij me heb....

Maar goed, de versie 2 heeft een veel betere beeldkwaliteit dan de eerste versie. Ik hebruik alleen maar de waterdichte behuizing, dan heb je weinig aan het geluid dat opgenomen wordt. De waterdichte behuizing (is voor beide versies dezelfde) is echt waterdicht, heeft minuten in een zwembad gelegen, is in Amsterdam in de grachten geweest. Regen is peanuts, als je de afdichting soepel houdt.

Op http://vimeo.com/ramdyne vind je wat video's die met een GoPro gemaakt zijn, de vakantie 2012 video is met de versie 2 gemaakt.

--
Andreas
Die nog steeds aan het sparen is voor een Canon 5D mk3
ben nu inmiddels overgegaan tot aankoop van de gopro hero outdoor 2
en heb em sinds enkele dagen in bezit.

Andreas een vraagje, het filmpje vakantie 2012 gefilmd met de gopro 2 outdoor:

Op welke instelling heb je de camera staan ? en hoe heb je em op de fiets gemonteerd?

en met welke software heb je de video vervolgens bewerkt/gemonteerd?

hartelijke groet

gries doef
gries doef schreef: Andreas een vraagje,
Een vraagje? Ik tel er toch echt drie ;-)
gries doef schreef: het filmpje vakantie 2012 gefilmd met de gopro 2 outdoor:
Op welke instelling heb je de camera staan ?
Full HD, 25 frames per seconde, dus dat is eh 1080p25 (ik heb hem even niet bij de hand, dus de exacte formulering in de interface weet ik niet. En ik meen dat ik de beeldhoek standaard heb gehouden, dus lekker breed.
gries doef schreef: en hoe heb je em op de fiets gemonteerd?
Aan het balhoofd, onder de stuurtas. Er zijn twee "mounts" voor de Gopro die je op de fiets kunt gebruiken:

Voor aan het stuur en/of de zadelpen: http://gopro.com/camera-mounts/handleba ... ost-mount/

En een voor aan rollbars, maar die past erg goed aan het balhoofd zodat hij eigenlijk nooit in de weg zit. http://gopro.com/camera-mounts/roll-bar-mount/

De trilling in het frame is door de ingebouwde stabilisatie erg goed te behappen. Van filmpjes die vooral vanaf de helm zijn opgenomen wordt ik altijd een beetje zeeziek, dat heb ik een keer gedaan en daarna nooit weer.
gries doef schreef: en met welke software heb je de video vervolgens bewerkt/gemonteerd?
Ik heb een Mac, dus ik ben met iMovie begonnen. Ik voelde me daar al vlug een beetje in beperkt en toen ben ik naar Final Cut Pro (X) overgestapt. Maar dat kost best veel geld. iMovie is gratis dacht ik bij een nieuwe Mac. Voor Windows is er ook best veel, ik meen dat Sony een relatief simpel programma had om video mee te monteren, dan is er Premiere Elements van Adobe en de grote broer Premiere. Maar ook die laatste is relatief duur.

Overigens heeft een Gopro een heel karakteristiek geluid, als je er zelf een hebt hoor je in no time overal op TV waar ze een hebben ingezet.
gries doef schreef:ben aan het overwegen om een gopro 2 outdoor tekopen. [...] wie heeft er ervaring ?? welke ? positief/negatief [...]
...misschien dat je hier wat aan hebt!
@gries: sorry, lees je vragen nu pas.

Ik zie dat je de camera inmiddels al hebt, gefeliciteerd!

Ik heb hier het filmpje van Schotlandstaan.

Mijn instellingen waren ook 1080 en 25fps. Alleen als je die 120fps wilt gebruiken voor extreme slomotion, dan kun je niet op full HD filmen. Maar blijft toch leuk. ;)

Veel plezier ermee!
...heb -sinds enkele dagen- de GoPro HD Hero2 Outdoor. Ben er -vooralsnog- tevreden mee.
Met welk softwarepakket kan je o.a. de filmpjes bewerken. Zelf ben ik een Adobegebruiker.
En check nog even of je computer wel geschikt is om wat met deze beelden te doen. HD vraagt nogal wat.
nvt