Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ALdi aanbieding: Fietstassenset ..ervaring mee?? - Forum Wereldfietser

ALdi aanbieding: Fietstassenset ..ervaring mee??

ALDI actueel vanaf Woensdag 23 Mei
Fietstassenset

- 2 stuks
- diverse afmetingen en kleuren
- met veiligheidsreflectoren
- van waterafstotend polyester met PEVA-coating
Wij, groot gezin, willen het fietskamperen gaan proberen. Om voor de hele familie alles in één keer perfect te kopen gaat buiten ons budget. Bovenstaande advertentie kreeg ik vandaag onder ogen. Hebben jullie ervaring met een tassen set van de Aldi (of vergelijkbaar).
Ik ga woensdag sowieso even kijken. Moet ik ergens op letten??

alvast bedankt,

Jan-Henk
Een van de belangrijkste elementen van goede fietstassen, is het bevestigingssysteem. En daar is blijkbaar niets van te zien op de website van Aldi.

Dat er goede tassen kunnen gemaakt worden voor minder geld dan b.v. de tassen van Ortlieb, daar kan ik inkomen. Maar een tas van 5 euro zou ik niet echt vertrouwen. Als je ze toch koopt, raad ik je aan om een setje spanbandjes mee te nemen, dan kan je tenminste verder als het ophangsysteem het begeeft. Het is zelf raadzaam om die bandjes dan preventief te gebruiken om ongevallen door een losschietende tas te voorkomen.

Renaat
Het is wel érg goedkoop. Waterafstotend, dat is dus niet waterdicht, dus alle kleren en zo maar beter in plastic zakken in de tas doen. Let vooral op het ophangsysteem of dat past op jullie dragers en of het een beetje stevig is en ook of de tas zelf niet makkelijk los kan scheuren van dat systeem. Ik zou niet voor alleen die tassen gaan want als je met slecht materiaal op pad gaat en het gaat kapot dan weet je zeker dat je de familie nooit meer mee krijgt. Als je daarnaast nog ergens een tweedehands fietsaanhangkar op de kop weet te tikken en bereid bent om zelf met het meeste gewicht (in die kar :lol: ) te fietsen dan is het voor die paar tientjes de gok misschien wel waard om in elk geval voor de kids die tassen te kopen.
Ook wij hadden destijds geen geld voor heel veel dure tassen. Dus begonnen we met een enkel stel voor de kinderkleren (verder oude lekkende Karrimors en een plunjebaal die nog van mijn grootvader de zeeman was geweest, etc). Daarna heel snel een XL Rackpack van 90 liter gekocht voor op de bagagekar (een tweewieler voor meer capaciteit en stabiliteit). Dat was relatief goedkoop. Overigens is de Ortlieb City Line aardig goedkoper.
We hebben wel eens een stukje opgefietst met een gezin met zulke Aldi tasen (vast weer een andere partij, dat wel). Die waren dus halverwege de eerste vakantie al kapot (de haken).
Het is vervelend, maar je hebt ineens inderdaad heel veel nodig, en vaalk net op het moment dat je weinig geld hebt. Lenen en tweedehands zijn soms beter dan goedkope rommel.
Wim
Toen ik het ging uitproberen, kocht ik een fietsaanhanger/Bob Yak. Zit een grote tas achterop (kan eraf gehaald worden) en je gooit/vouwt alles er netjes in. Waterdicht ook nog, hoewel ik dat nooit heb getest. Ik heb/had niet van die lichtgewicht, klein formaat verpakte kampeer artikelen, dus had ruimte nodig.Ik had gewoon een normaal luchtbed, normale slaapzak en een 3.8 kilo wegend stoeltje bij mij. Stoel was bijna even zwaar als die hele aanhanger, daar heb ik wel een alternatief voor gezocht, een krukje haha.

Goede tassen met wat volume kosten ook weer gauw 200 euro voor een set (voor achter) hoewel het altijd goedkoper kan.

Zo een bob yak is in 1 seconde aan te haken, en ook weer in 1 seconde af te haken. Ik vond het ideaal, en ik heb hierdoor echt het gevoel gekregen dat ik doorga met de fietsvakantie's. Van de week heb ik dan ook dragers en tassen set gekocht, en binnenkort wat lichtgewicht/compact spul. Alleen kost dat wat. Dit was voor weinig geld en erg handig ding om het uit te proberen. En niet alleen om uit te proberen hoor, want sommige mensen fietsen ALTIJD op deze manier. Wat ik ook wel begrijp.

Hieronder het plaatje, hoe ik er de eerste weekenden op uit ging. Heerlijk

Afbeelding

Dit was trouwens ergens in Duitsland.
JHB schreef:Ik ga woensdag sowieso even kijken. Moet ik ergens op letten??
Ik heb vorige week een tweedehands Ortlieb tassenset die op deze site werd aangeboden flink bekritiseerd, maar ik zou toch liever een oude tweedehands ortlieb- of vaudetassenset hebben dan iets van de Aldi. Of Alidi moet ineens veel betere tassen hebben dan de Lidl. Die van de Lidl had een bijzonder matige ophanging en de stuurtas was extreem omhandig vanwege een ronde onderkant. (mijn vriendin heeft die tas met graagte ingeruild voor een zwaar gebruikte agu-quorum tas)
Leon
Er zijn wel degelijk perfect bruikbare, zeer goedkope fietstassen op de markt. Er ligt in de garage bij ons ook wel een setje van de Lidl dat ik al succesvol gebruikt heb, incl op stukken off road.
Zoals al aangehaald is de ophanging cruciaal, die Lidl set die ik heb heeft daar geen probleem mee omdat beide tassen met elkaar verbonden worden over (en onder) de bagagedrager. Dat is een eenvoudig systeem dat voor heel veel goedkope tassen toegepast wordt. Maar het (de)installeren duurt wel langer en de onderkant van de tas werd aan de bagadrager verbonden met een spanbandje, dat moest af en toe aangespannen worden om klapperen te beperken.

Ondertussen heb ik ook Ortlieb tassen, omdat ze waterdicht zijn en het snelle op- en af toch handig is. Maar die eenvoudige tassen voldeden eigenlijk prima.

Zeker voor eerste tochten hoeft het allemaal niet zo duur te zijn. 't Is niet dat je met de familie rond de wereld gaat, toch?
De Hema heeft een tijdje een serie tassen verkocht die 'On the road' heetten en daar hebben wij een paar keer gebruik van gemaakt. Ze waren van stevig maar niet waterdicht materiaal en moesten met strips bevestigd worden. Grootste voordeel was de betrouwbaarheid, ze gingen niet kapot omdat alles goed was gestikt.

Als je voor een dergelijk systeem gaat zou ik iedereen vantevoren laten oefenen in het bevestigen en losmaken van de eigen tas.

De hema heeft ze geloof ik niet meer maar zoiets was het:

http://www.halfords.nl/shop/fietsaccess ... sen/110438

Als ik een laag budget had zou ik die halfordstassen wel kopen. En een paar plastic tassen meenemen.
Ik heb de lichtblauwe "waterdichte" fietstassen 3 jaar geleden voor mijn zoon gekocht. Hij heeft ze veel gebruikt, niet alleen op fietsvakantie, maar ook om zijn gereedsschapskist naar de bouwspeelplaats te vervoeren. Tot nu toe zijn ze heel gebleven terwijl hij er niet zachtzinnig mee omgegaan is.
Ophanging is niet ideaal, haken zijn ruim en slap, maar hij is onderweg nog nooit een tas verloren.
Met een vuilniszak erin (voor de zekerheid) kun je deze tassen prima als beginners-kinderfietstas gebruiken. Inhoud van de tas is niet groot.
Om te beginnen zou ik Verder proberen tassen te lenen. In NL ben ik ook mensen met krantentassen of ouderwetse canvas fietstassen tegengekomen.

Femke
Veel vakantiefietsers zijn ooit begonnen niet waterdichte fietstassen. Ook daar kun je een ontzettend fijne tocht mee maken. Mijn eerste tocht was ook met een set 20 jaar oude canvastassen die met pakbanden, tierips en elastiek vastzaten (al wil ik nu ook niet meer zonder m'n ortliebs...).
Belangrijk is inderdaad dat de tassen stevig zijn. Tip! : gebruik plastic puinzakken (geen vuilniszakken!) om je spullen droog te houden. Te koop bij elke bouwmarkt, sterk (scheurt niet) en verrassend goed waterdicht.
DTC schreef:Tip! : gebruik plastic puinzakken (geen vuilniszakken!) om je spullen droog te houden. Te koop bij elke bouwmarkt, sterk (scheurt niet) en verrassend goed waterdicht.
Aandelen ? 8)
Gewone grijze vuilniszakken zijn ook goed bruikbaar om je kleding droog te houden :wink:
Ik heb de afgelopen jaren bij de Aldi tassen en plunjebalen gekocht voor de zelfde luttele bedragen. Ik ben er te vreden over/mee. Alles blijft droog.
Ik heb wel steeds in de winkel de tassen genomen van hetzelfde spul als alle dure merken van gemaakt worden: palstic zeildoek. Niks mis mee

Groet Erik
Michael W schreef: Gewone grijze vuilniszakken zijn ook goed bruikbaar om je kleding droog te houden :wink:
Grijze zakken zijn wel erg donker van binnen, maakt het vinden van het juiste kledingstuk wat ingewikkelder
In de loop van een jaar stevige boodschappentassen op sparen. Wat verschillende soorten en je kan zo alles wat je wil sytematisch verpakken.
Het was de Lidl :)

maar oordeelt u zelf voor 10 euro vind ik het niet duur :)
dat het gemaakt kan worden voor dat geld!

dat dingetje in het haakje is bij mij al stuk dus spanbandje gewenst.
2x17 liter voor mij prima om met boekje en handdoek naar strand te rijden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Expresso schreef:Dat kan nog véél goedkoper:

http://www.internet-bikes.com/index.php?p=857&id=1545
Geen prettige ervaring mee. Ik had eens iets besteld, maar toen ik het ging ophalen duwden ze me opeens iets anders in de handen en daarmee moest ik het maar doen vonden zij.
1,5 uur voor niks gereden :?
En verzenden moet je ook niet doen bij hun. Krijg je het verkeerde geleverd. Geven ze jou de schuld met een hoop bla bla dat ze alles scannen ed.
Terug sturen gaat op eigen kosten terwijl het hun fout was. En je krijgt dan niet het geld terug van de artikelen die je wel besteld had. Maar het geld wat de artikelen die verkeerd geleverd zijn zouden kosten.

Heb zo en een hoop ergernis gehad. En 15 euro te weinig retour gekregen. Plus 6,75 verzendkosten kwijt.

Kortom NIKS KOPEN daar :twisted:
Ik ben ooit begonnen met zulke tassen, omdat ik niet wist of fietsvakanties me gingen bevallen. Tassen bevielen prima, maar ik heb wel van de voren zelf aluminium haakjes gemaakt van een strip, omdat dat plastic me niet zo sterk overkwam.

Heb ook logees gehad die maanden op de fiets hadden gezeten met zulke tassen, uiteindelijk waren ze wel gaar. Ze hebben mijn oude Aldi-tassen gekregen, die konden nog best een tijdje mee.
Groet, Paulien
De fietstassen van de Aldi voelen goedkoop en onbetrouwbaar aan. Ik ben bang dat vooral de vergrendeling snel zal afbreken. De kanotassen (60L) van de Aldi daarintegen zijn zeer duurzaam gebleken, en zeer waterbestendig. Een goedkope optie (10 EUR) waar je geen kleinere Ortlieb backroller voor hoeft aan te schaffen.