Additionally, paste this code immediately after the opening tag: aansluiten dynamo oplader - Forum Wereldfietser

aansluiten dynamo oplader

Ik heb volgende lader aangesloten: http://www.vego.nl/kemo/25/kemo-m172.htm maar deze werkt niet(het rode ledje brandt niet)

Wie weet waar ik het in moet zoeken?

Wat heb ik gedaan:

Gezien ik geen licht heb is deze niet aangesloten en hangt gewoon los.
Kabel van dynamo op dynamo aangesloten(op 1 klemmetje dus nog 1 vrij nu), kabel voor frame op frame aangesloten(metalen verbindingsstuk van voordrager), frame is wel van alu.

Jerry
peterv schreef:Probeer eens de framekabel op het 2e klemmetje van de dynamo aan te sluiten.
Als je een shimano dynamo hebt: een pool van de dynamo maakt contact met de massa van het frame (let op het massa teken) de andere is de stroomdraad.

Als je een Schmidt dynamo hebt: die maakt zelf geen contact met het frame, dus moet je altijd twee draden gebruiken (de koplamp maakt wel vaak massa met het frame)
Het aansluiten van de kabel van het frame op het tweede klemmetje(son dynamo) was de oplossing.

Morgen maar eens goed testen bedankt

jerry
m-gineering schreef:
peterv schreef:Probeer eens de framekabel op het 2e klemmetje van de dynamo aan te sluiten.
Als je een shimano dynamo hebt: een pool van de dynamo maakt contact met de massa van het frame (let op het massa teken) de andere is de stroomdraad.

Als je een Schmidt dynamo hebt: die maakt zelf geen contact met het frame, dus moet je altijd twee draden gebruiken (de koplamp maakt wel vaak massa met het frame)
Dus....vanaf mijn SON-naaf gaan er 4 draden (2x2 gekoppeld via PiggiBack/vlakstekker-met vertakking) naar boven (de KEMO). Ik heb als voorlicht een Edelux.
  • Welke draden sluit ik aan op "frame", "dynamo" en "light"?
  • Welke draden gaan er van "frame", "dynamo" en "light", naar mijn voorlicht"?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Tijmen Hoeve