Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude stuurtas kaarthouder - Forum Wereldfietser

Vaude stuurtas kaarthouder

Ik heb een Vaude stuurtas met zo'n kaarthouder bovenop . Dat is een plastic hoesje wat je met drukknopen vastzet op de tas en waar je het kaartenvak dichtrolt en met klitteband vastzet. (voorbeeld)

Die kaarthouder is bij mij versleten en nu dacht ik wel een losse nieuwe te kunnen vinden. Niet dus. Althans, ik kan hem niet vinden. Ortlieb heeft hem wel.

Kan iemand me vertellen of de Ortlieb versie er ook op past of waar ik wel een losse kaarthouder voor Vaude kan vinden?

Bedankt!
Te koop bij Bike4travel voor € 9,95.
hester b. schreef:Te koop bij Bike4travel voor € 9,95.
Ik heb op hun site gekeken maar kan hem niet vinden bij accessoires en stuurbare. Heb je een linkje voor mij?
Bij 'snelzoeken' kaarthoes intikken.
De mijne is ook aan vervanging toe, die heb ik al een paar keer met pvc lijm en Duct tape gerepareerd.
HansvanderVeeke schreef:
hester b. schreef:Te koop bij Bike4travel voor € 9,95.
Ik heb op hun site gekeken maar kan hem niet vinden bij accessoires en stuurbare. Heb je een linkje voor mij?
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1489

Groeten,

Carl
Carl schreef:
HansvanderVeeke schreef:
hester b. schreef:Te koop bij Bike4travel voor € 9,95.
Ik heb op hun site gekeken maar kan hem niet vinden bij accessoires en stuurbare. Heb je een linkje voor mij?
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1489

Groeten,

Carl
Hmm, twee keer gekeken, twee keer overheen gekeken. :?

Bedankt!
Gekocht, gebruikt en kapot binnen één fietsseizoen.

Bij de eerste forse bui bleek hij niet waterdicht.
Na een paar keer ging de 'runner' al stuk/los.
Toen met de hand dichtgemaakt maar de plastic lipjes breken gewoon af.

De versie hiervoor was met klittenband. Weet iemand of en waar die (nog) aan te schaffen is?

Of een ander alternatief. Overigens heb ik wel het antwoord op mijn eerste vraag: Die van Ortlieb past echt niet :cry:
HansvanderVeeke schreef:Gekocht, gebruikt en kapot binnen één fietsseizoen.

Bij de eerste forse bui bleek hij niet waterdicht.
Na een paar keer ging de 'runner' al stuk/los.
Toen met de hand dichtgemaakt maar de plastic lipjes breken gewoon af.

De versie hiervoor was met klittenband. Weet iemand of en waar die (nog) aan te schaffen is?

Of een ander alternatief. Overigens heb ik wel het antwoord op mijn eerste vraag: Die van Ortlieb past echt niet :cry:
Niemand een suggestie?
Zit er dan niets anders op dan een andere stuurtas kopen of weer zo'n inferieure vervanging van Vaude te kopen?
Hans, kun je niet kijken of je de hoes van een Ortlieb kan Frankensteinen zodat die past op de Vaude? Bij Bever hebben ze volgens mij beide in het assortiment zodat je kan kijken of dit een optie is, de drukknopen van Ortlieb zitten op een plek waar nog wel ruimte is om er een paar extra in te slaan (moet je wel de passende vinden).

Peter
Peter,

Ik heb hier een ortlieb hoes gehad. De drukkers zijn daar anders. Die houder is ook op een andere manier bedoeld. Je moet hem dubbelslaan. Ik heb die weer terug gestuurd.

Wat ik niet snap is dat als je een nieuwe stuurtas koopt, je er een hoes bij krijgt met klittenband. Maar die is niet als vervangende hoes te kopen. Alleen een met zo'n wrakke strip-sluiting.
Hallo,

Ik ben ondertussen toe aan mijn derde nieuwe uitvoering met plastic rits. (steeds gratis vervangen)
Ik snapte het ook niet helemaal, daarom maar eens een mail gestuurd naar Vaude. Zij geven ruiterlijk toe dat de huidige kaarthoes niet goed is en zijn bezig met een nieuwe te ontwikkelen. Wanneer die komt kunnen ze echter niet zeggen.
Ik heb ze een tip gegeven: een met klitteband, die heeft het bij mij zeker 8 jaar goed gedaan.

Nog een tip voor de forum klagers: het helpt volgens mij beter als je klaagt bij de leverancier / fabrikant dan op het forum.

Groets van een verder meer dan tevreden Vaude gebruiker.

Roel
HansvanderVeeke schreef:
HansvanderVeeke schreef:Gekocht, gebruikt en kapot binnen één fietsseizoen.

Bij de eerste forse bui bleek hij niet waterdicht.
Na een paar keer ging de 'runner' al stuk/los.
Toen met de hand dichtgemaakt maar de plastic lipjes breken gewoon af.

De versie hiervoor was met klittenband. Weet iemand of en waar die (nog) aan te schaffen is?

Of een ander alternatief. Overigens heb ik wel het antwoord op mijn eerste vraag: Die van Ortlieb past echt niet :cry:
Niemand een suggestie?
Zit er dan niets anders op dan een andere stuurtas kopen of weer zo'n inferieure vervanging van Vaude te kopen?
Ik heb een hoes van Ortlieb op een Karrimor stuurtas. Ik heb van dat zwarte 4mm elastiek gekocht en die met van die drukkers die ook aan koortjes van jacks en fleece truien zit. ( weet ff niet hoe die dingen heten ). Het voldoet prima, want ik hoef de hoes niet dubbel te slaan. Het genoemde boekje past dan ook ruim.
Ben je op het najaarweekend? Dan kan ik je laten zien hoe ik dat gedaan heb.

Groet,
Ruud
HansvanderVeeke schreef:Peter,

Ik heb hier een ortlieb hoes gehad. De drukkers zijn daar anders. Die houder is ook op een andere manier bedoeld. Je moet hem dubbelslaan. Ik heb die weer terug gestuurd.

Wat ik niet snap is dat als je een nieuwe stuurtas koopt, je er een hoes bij krijgt met klittenband. Maar die is niet als vervangende hoes te kopen. Alleen een met zo'n wrakke strip-sluiting.
Hans, volgende keer dan toch maar Ortlieb? Na een aantal jaren (4) vergeelde het materiaal van de kaarthoes zo erg dat kaartlezen bijna onmogelijk was. Ortlieb had dezelfde hoes (alleen nu met logo op de verkeerde plek) nog steeds in het assortiment. Misschien een tip voor Vaude, als iets goed is ga het dan niet meer verbeteren, of zorg iig voor de mogelijkheid voor tevreden gebruikers de oude te kunnen blijven bestellen of zorg ervoor dat de levensduur van hoes en tas gelijk lang zijn.

Peter
RoelenJolanda schreef: Nog een tip voor de forum klagers: het helpt volgens mij beter als je klaagt bij de leverancier / fabrikant dan op het forum.
Hoe heb je contact gehad?
Ik heb de kapotte nog liggen, dus het is een poging waard. Als ze hem elke drie maanden gratis vervangen, dan ben ik ook tevreden :-)
Ik heb een mail aan Vaude gestuurd. Vanochtend kreeg ik antwoord:

Helaas hebben ook wij moeten constateren dat de nieuwe versie van de
kaartenhoezen niet voldoet aan onze kwaliteitseisen, echter het model met de
klittenbandsluiting is niet meer leverbaar.
Begin oktober krijgen we een verbeterde versie van de zip-lock uitvoering en
we zullen u dan een gratis exemplaar sturen.


Kijk! Dat is pas service. 8)