Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheurtjes in Helsport tentstok - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Scheurtjes in Helsport tentstok

Het is alsof Helsport hier meeleest, gisteren kreeg ik een berichtje van ze. In het Noors...
Hei!
Kan du sende mailen din på nytt? Vi får den ikke opp.

Med vennlig hilsen/Best regards
www.helsport.no
Lekker handig om in het Noors te antwoorden als ik in het Engels een vraag stel. Ik heb het door google translate heen gehaald en volgens mij moet ik nogmaals mijn probleem uitleggen.

Sonali: bedankt voor dat emailadres, ik hou dat even als backup achter de hand.
Nou ik heb gisteren nieuwe tentstok segmenten gekregen, 6 stuks inclusief koppelstukjes. Aangezien ik maar 2 nodig heb is dat keurig natuurlijk. Ook de levering is snel gedaan, het is alleen jammer dat het zo lang duurde voordat ze reageerden.
Na bovenstaande ervaring van andere fietsers, die uiteindelijk toch antwoord krijgen van Helsport, heb ik er afgelopen vrijdag nog maar eens een derde mailtje aan gewaagd en tot mijn verrassing vandaag een bericht van Helsport. Ze schrijven, we hebben uw klachten nooit ontvangen, kunt u ze nogmaals opsturen!
Ze zijn daar natuurlijk wel aangekomen want ik heb een automatisch antwoord gekregen, maar er is duidelijk iets mis met de afters sales services
Goed, opnieuw mijn klachten kenbaar gemaakt en geschreven dat ik niet de enige ben met gebroken stokken en dat we hier bij de Wereldfietsers verschillende bezitters hebben van Ringstind tenten die ook problemen met stokken hebben.
Ben benieuwd.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Ze schrijven, we hebben uw klachten nooit ontvangen, kunt u ze nogmaals opsturen! Ze zijn daar natuurlijk wel aangekomen want ik heb een automatisch antwoord gekregen.
Dat je een automatisch bericht terug krijgt wil toch niet zeggen dat zij jouw bericht hebben ontvangen?
Niet ontvangen? Hoe bedoel je dat.
Als ik op de site van Helsport een tabblad tegen kom waar ik een bericht kwijt kan en vervolgens na versturen van een bericht een ontvangsbevestiging krijg kan je volgens mij er toch van uitgaan dat je bericht ook daar is aangekomen.
Of zie ik dat te simpel.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:en vervolgens na versturen van een bericht een ontvangsbevestiging krijg kan je volgens mij er toch van uitgaan dat je bericht ook daar is aangekomen. Of zie ik dat te simpel.
Hoi Ronald,
dat zie je idd iets te simpel. Het kan zijn dat het mail adres waarnaartoe jouw mail gestuurd moet worden niet juist is ingevuld in het php-formulier, maar dat er automatisch een mail naar jou gestuurd wordt met bv. mail-adres noreply@helsport.no
Ronald van der Perk schreef:Niet ontvangen? Hoe bedoel je dat.
Als ik op de site van Helsport een tabblad tegen kom waar ik een bericht kwijt kan en vervolgens na versturen van een bericht een ontvangsbevestiging krijg kan je volgens mij er toch van uitgaan dat je bericht ook daar is aangekomen.
Of zie ik dat te simpel.

Ronald van der Perk
Dat je een ontvangstbevestiging krijgt wil alleen zeggen dat je email door de emailserver van hellsport.no is ontvangen. Wat er daarna met de email gebeurt is daarmee nog helemaal niet zeker. Het kan bijvoorbeeld goed dat de email is doorgestuurd naar de inbox van een niet bestaande persoon (typfoutje), of wat veel vaker voorkomt, naar de inbox van iemand die er ondertussen allang niet meer werkt.
We dwalen een beetje af van het oorspronkelijke onderwerp en het is leuk om te lezen dat er allerlei mogelijkheden zijn waardoor de mailtjes niet gelezen worden.

Echter het feit blijft hard overeind dat Helsport in gebreke is gebleven bij het beantwoorden van de mailtjes die via het contact tabblad worden verstuurd. Dit is niet alleen mijn ervaring maar ook die van andere WF.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:We dwalen een beetje af van het oorspronkelijke onderwerp en het is leuk om te lezen dat er allerlei mogelijkheden zijn waardoor de mailtjes niet gelezen worden. Echter het feit blijft hard overeind dat Helsport in gebreke is gebleven bij het beantwoorden van de mailtjes die via het contact tabblad worden verstuurd. Dit is niet alleen mijn ervaring maar ook die van andere WF. Ronald van der Perk
Ja, maar jij trok de conclusie dat zodra je iets verstuurd, het gelezen wordt. En dat hoeft dus, om wat voor reden dan ook, niet het geval te zijn. En juist door mijn goede ervaringen met Helsport én het feit dat jij niet de enige bent die dit is overkomen, vermoed ik een fout in de mail-verwerking.
Zou Helsport toch zijn service gaan verbeteren.

Ik heb al weer antwoord met een excuus. In het antwoord staat dat de Ringstind een erg lichte tent is met een dunne stok. Dat wisten we al. Als oplossing willen ze een sterkere stok opsturen.

Ben benieuwd hoe die er uit ziet. Ik hou jullie op de hoogte

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef:Zou Helsport toch zijn service gaan verbeteren.

Ik heb al weer antwoord met een excuus. In het antwoord staat dat de Ringstind een erg lichte tent is met een dunne stok. Dat wisten we al. Als oplossing willen ze een sterkere stok opsturen.

Ben benieuwd hoe die er uit ziet. Ik hou jullie op de hoogte

Ronald van der Perk
Geweldig toch die service bij Helsport.

Begin mei heb ik mijn adres gegevens verstuurd. Begin juni was er nog steeds geen nieuwe stok.
Nog maar eens een mailtje gestuurd. Snel een antwoord terug met excuses, ze waren het vergeten.
Week daarna kwam er een nieuwe stok met een dikte van 11mm! Ik had er echter niets aan want hij was tekort, het was een stok voor de Ringstind I.
Weer een mailtje en weer een week verder kwam er weer een stok. Nu met een dikte van 9,5mm en een ander soort koppeling om de delen te verbinden. De koppeling ziet er wel betrouwbaar uit maar of de stok ook sterker is moet de tijd uitwijzen.

Afbeelding

Overigens bleek in Schotland dat de midges aldaar gewoon door het gaas van Helsport heen gaan :evil: :evil: :evil:
Zouden de midges in Schotland anders zijn dan de knuten in Scandinavie? In ieder geval was het bijzonder vervelend.
(Sorry voor het na een jaar wakkerschudden van deze thread)
Wij hebben de Helsport Gjende 3 begin 2011 gekocht via een Duitse website Outdoor-Discount.com. Helaas zijn dit jaar tijdens de 3e vakantie ook bij ons scheurtjes ontstaan in verschillende stokdelen. Met als gevolg alle drie de boogstokken gebrokken de langste op 3 plaatsen.
We hebben de gok gewaagd en de tent bij Bever aangeboden om onder garantie te laten repareren. Bever was heel behulpzaam ondanks dat we de tent daar niet gekocht hadden.
Binnen 7 werkdagen hebben wij van Helsport een compleet nieuwe tent gekregen met nieuwe stokken van het merk DAC. De stokken zijn iets korter dan van onze oorspronkelijke tent, de stokken zijn daardoor iets makkelijker in de stokhouders te zetten. Misschien was dit mee de oorzaak van het breken van de originele stokken.
Wij zijn uitermate tevreden over de service van Helsport en de hulp van Bever om ons probleem op te lossen.
We gaan in augustus weer met de tent opstap, ik heb er na het lezen van deze thread weer vertrouwen in dat we met de nieuwe stokken en nieuwe tent nog jaren plezier zullen hebben van deze mooie tent
Nadat ik vorig jaar al vervanging had gekregen voor 2 segmenten van mijn tentstokken zijn we dit jaar weer 2 weken op pad geweest met onze Helsport Fjellheimen 3 camp (uit 2010 denk ik). Vooraf gecontroleerd of alle stokken in orde waren, nergens scheurtjes te zien.

Toch enigszins bevreesd op vakantie gegaan, het zal maar gebeuren dat een stok breekt en door het tentdoek scheurt. Bij het afbreken van onze tent heb ik de stokken daarom ook steeds gecontroleerd. Ongeveer halverwege onze vakantie zag ik bij het inpakken in 1 segment al een scheurtje. Omdat we vorig jaar meerdere reservesegmenten hadden gekregen kon ik die gelijk vervangen. De laatste dag heb ik bij het inpakken wederom de stokken grondig gecontroleerd, daar kwam dit aan het licht: Afbeelding

Ik heb direct weer contact opgenoment met Helsport (adres van Bente staat eerder in dit topic), waarop ik dezelfde dag nog reactie kreeg dat ik nieuwe stokken zou krijgen als ik even het model tent zou doorgeven. Ik heb dat 8 aug. rond 2300u gedaan en reeds vandaag (13 aug.) heb ik de nieuwe stokken gekregen, 5 dagen later dus waarvan 2 in het weekend. Ik kan niet anders zeggen dat dat zeer snelle service is.

Over de nieuwe stokken, het zijn DAC featherlite stokken, volgens mij is dat hetzelfde type als bij onze Hilleberg Nallo 3 GT. Deze zijn een stuk fijner, ze hebben namelijk niet zo'n los koppelstukje. Al met al ben ik erg blij met de uitstekende en snelle service van Helsport (mits je direct contact opneemt met Bente?). Zonder moeilijk te doen kreeg ik zonder kosten een nieuwe set tentstokken, 1 reservesegment en een reparatiehuls en dat ook nog in 3 werkdagen. Dat de oorspronkelijke stokken zo slecht zijn is natuurlijk jammer, maar zo te zien lossen ze het keurig op.
glrfndl schreef:Nadat ik vorig jaar al vervanging had gekregen voor 2 segmenten van mijn tentstokken zijn we dit jaar weer 2 weken op pad geweest met onze Helsport Fjellheimen 3 camp (uit 2010 denk ik). Vooraf gecontroleerd of alle stokken in orde waren, nergens scheurtjes te zien.

Toch enigszins bevreesd op vakantie gegaan, het zal maar gebeuren dat een stok breekt en door het tentdoek scheurt. Bij het afbreken van onze tent heb ik de stokken daarom ook steeds gecontroleerd. Ongeveer halverwege onze vakantie zag ik bij het inpakken in 1 segment al een scheurtje. Omdat we vorig jaar meerdere reservesegmenten hadden gekregen kon ik die gelijk vervangen. De laatste dag heb ik bij het inpakken wederom de stokken grondig gecontroleerd, daar kwam dit aan het licht: Afbeelding

Ik heb direct weer contact opgenoment met Helsport (adres van Bente staat eerder in dit topic), waarop ik dezelfde dag nog reactie kreeg dat ik nieuwe stokken zou krijgen als ik even het model tent zou doorgeven. Ik heb dat 8 aug. rond 2300u gedaan en reeds vandaag (13 aug.) heb ik de nieuwe stokken gekregen, 5 dagen later dus waarvan 2 in het weekend. Ik kan niet anders zeggen dat dat zeer snelle service is.

Over de nieuwe stokken, het zijn DAC featherlite stokken, volgens mij is dat hetzelfde type als bij onze Hilleberg Nallo 3 GT. Deze zijn een stuk fijner, ze hebben namelijk niet zo'n los koppelstukje. Al met al ben ik erg blij met de uitstekende en snelle service van Helsport (mits je direct contact opneemt met Bente?). Zonder moeilijk te doen kreeg ik zonder kosten een nieuwe set tentstokken, 1 reservesegment en een reparatiehuls en dat ook nog in 3 werkdagen. Dat de oorspronkelijke stokken zo slecht zijn is natuurlijk jammer, maar zo te zien lossen ze het keurig op.
Ja leuk dat je nieuwe stokken krijgt. Echter, als je onderweg bent heb je daar niet zo veel aan. Onderweg wil je betrouwbaar materiaal en Helsport zou pas echt goede service geven als ze zouden stoppen met de levering van die slechte kwaliteit stokken. Nu zie ik nog steeds die gebroken goudkleurige en oranje stokken voorbij komen. Ik heb verleden jaar bij Carl Denig een nieuwe stok gekregen van het merk DAC Featherlite NSL Green waar ik bijzonder tevreden over ben.

Ronald van der Perk
Ronald van der Perk schreef: Ja leuk dat je nieuwe stokken krijgt. Echter, als je onderweg bent heb je daar niet zo veel aan. Onderweg wil je betrouwbaar materiaal en Helsport zou pas echt goede service geven als ze zouden stoppen met de levering van die slechte kwaliteit stokken. Nu zie ik nog steeds die gebroken goudkleurige en oranje stokken voorbij komen. Ik heb verleden jaar bij Carl Denig een nieuwe stok gekregen van het merk DAC Featherlite NSL Green waar ik bijzonder tevreden over ben.
Ronald van der Perk
Ik snap je reactie niet echt, ik heb 3 nieuwe DAC stokken gekregen, een volledig nieuwe set dus, van hetzelfde type als jij hebt gekregen. De nieuwe Helsport tenten worden daar tegenwoordig ook mee geleverd. Wat er met de oude stokken mis was weet ik niet, misschien zat er een slechte batch tussen, of misschien waren ze allemaal slecht. Op internet is er verder weinig over te vinden. Dat doet er niks aan af dat ik een uitstekende service van Helsport heb gekregen. Ik ben er ook van overtuigd dat wanneer ik onderweg was, dat ze de stokken daar heen zouden hebben gestuurd. Qua service is mijn ervaring met Helsport dus goed.
Je schrijft zelf dat je al eerder problemen had met je stokken.

Wat ik dus bedoel is dat Helsport in eerste instantie bij vervanging weer dezelfde slechte stokken levert. Dat is mij overkomen dat is jou overkomen en nog vele anderen. Nu pas, bij je tweede klacht, krijg je goede kwaliteit DAC stokken.

Terwijl dit probleem al jaren bekend is, mijn eerste post is al van 2011!

Ronald van der Perk
Ik ben er ook van overtuigd dat wanneer ik onderweg was, dat ze de stokken daar heen zouden hebben gestuurd. Qua service is mijn ervaring met Helsport dus goed.
Ik ben dol op mensen die ergens van overtuigd zijn, maar bij de praktische uitvoering van het nazenden van tentstokken tijdens een trip heb ik mijn twijfels. Tenzij je door de gebreken van die stokken gedwongen bent ergens lange tijd te blijven. Bovendien kan ik uit ervaringen uit directe omgeving meedelen dat het bij degenen die het als een der eersten overkwam (zowel de originele als als de even slechte vervangstokken) het echt moeite (en reistijd en in eerste instantie geld) om die stokken vervangen te krijgen.
Wij hebben tijdens onze fietsreis naar Corsica ook problemen met de Helsportstokken. Dit was al een nieuw paar(in 2012 vervangen) ik. Kan je vertellen dat het zeer onplezierig is onderweg gedoe te hebben met je stokken. :x Ik durfde de tent nauwelijks aan te raken, heb zitten prutsen met plakband en blikjes. We hebben net de nieuwe stokken, weet zo niet welk merk, maar terug in NL ga ik w.s. Carl D maar eens bellen.
Vandaag van Helsport nogmaals(kosteloos) nieuwe stokken ontvangen. Ditmaal DAC stokken. Enige weken terug zag ik op de Helsport site dat ze nu ook DAC stokken leveren. Mijn bijna nieuwe stokken kon ik ruilen. Ik ben tevreden met deze deal.
Begin dit jaar hebben wij een tweedehands Helsport tent gekocht. Een Fjellheimen camp 2. De tent zelf was al wel wat jaartjes oud, 2007 geloof ik, en kwam nog met Yunan Air Hercules stokken. Wel was duidelijk dat de tent nagenoeg niet gebruikt was: nog kaarsrechte stokdelen, met vrijwel geen krassen. N.a.v. alle verhalen hier er extra voorzichtig mee omgesprongen. Laatst bij een weekendje kamperen, nadat wij de tent zo'n 40 nachten in dienst hadden, brak er toch een stok. Nu zou ik dit normaliter wijten aan een gebruikersfout, maar met alle verhalen hier werd ik er toch angstig voor dat ook deze stokken van een defecte batch kwamen.

Met dit verhaal hebben we de aftersales (lees: Bente) van Helsport een mail gestuurd, met verder de vraag of het ze verstandig lijkt deze stokken te vervangen. De volgende ochtend kregen we een mail terug: zonder verdere vragen gingen ze een nieuwe set stokken opsturen. Een ruime week later kregen we inderdaad een pakketje uit Noorwegen. Drie nieuwe stokken, ditmaal DAC Featherlite NSL 9mm, inclusief een paar reservestokdelen.
Afbeelding
De rode stokdelen lijken op de foto misschien langer, maar zijn (op de kleur na) gelijk aan die van de gele.

Al met al zijn wij zeer tevreden met deze service.