Additionally, paste this code immediately after the opening tag: exped pompsysteem... zucht - Forum Wereldfietser

exped pompsysteem... zucht

Licht het aan mij/ons, of zijn er meerderen die het nieuwe pompsysteem maar zo-zo vinden? Ik krijg zelf veel last van m'n pols (vergelijkbaar met pijn in pols met bijv. opdrukken), vervelend, helemaal omdat er maar 1 manier is om je handen te placeren op de pomp. Daarnaast: je moet altijd op je knieen /gehukt zitten om de matjes op te pompen. Het vorige systeem had dan toch mijn voorkeur: lekker lui op je gat zitten en het zakje een aantal keren vullen en legen met lucht....
Afgelopen weken voor het eerst de neiging gehad ze in te ruilen voor thermarest-matjes... grrrr
Ik heb de smalle synmat 7 en geen enkel probleem. Ik ga op mijn kont zitten naast het matje, en met een paar minuten is het matje vol.
Mijn dochter+vriend hebben de brede synmat9 en dan vind ik het een groter probleem,. omdat daar (veel) mneer lucht in moet. Dan word ik wel moe...
Het oude systeem ken ik niet, en een thermarest heeft als nadeel dat je 'moet' bijpompen, en dat wordt dus blazen, en dan zit er vocht in het matje... Verder zijn die matjes voor mij veel minder comfortabel, maar dat is persoonlijk...
Ik vind het ook niks.

Wat wel helpt is dat ding uitrollen en de klep open zetten en laten luchten terwijl je tent etc. op zet dan is het scotchbrite wat uitgezet. Dit in combinatie met een harde ondergrond schelt iets.

Maar het liefst zou ik toch het zakje terug willen.
Ik ken zelf beide systemen uit de praktijk:

Het systeem van Exped waarbij het foudraal/zakje als blaasbalg dient: tsja niet aan mij besteed/afgekeurd.

Ik ken óók het systeem van Exped waarbij een geïntegreerde luchtkamer als pomp'balg' dient: geniaal en makkelijk in het gebruik!
Dat laatste systeem heb ik zelf in mijn matje, 30 seconden pompen en klaar, en heerlijk slapen.

Qua slaapcomfort een revolutie sinds therm-a-rest, en het pakgewicht en volume en mogelijk het isolatie vermogen van de Synmat matjes is beter dan Thermarest (vergelijkbaar gewicht etc.), in mijn beleving.
Polling schreef: Ik ga op mijn kont zitten naast het matje, en met een paar minuten is het matje vol.
hoe doe je dat? naast het matje zitten en toch met twee handen die pomp gebruiken? mij lukt het iig niet :-(
Gewoon, naast het matje, kont ter hoogt van pomp, benen erlangs, en dan iets opzij buigen om beide handen naast het lichaam op de pomp te plaatsen.
Het wachten is op de fabrikant die een Schrader of Presta ventiel monteert zodat we in alle comfort ons matje met de fietspomp kunnen opblazen :wink: