Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurtas van Revelate Design: equivalenten in Europa? - Forum Wereldfietser

Stuurtas van Revelate Design: equivalenten in Europa?

Dag allemaal,

Daar wij tegenwoordig maar 1 setje voortassen meenemen, en daar alleen maar onze donzen slaapzakken en wat toiletspul doen, willen wij van de tassen af. Komt ook goed uit want we willen ook verende voorvorken gaan bestellen, dus scheelt dan weer nieuw setje tassendragers.

Nu zag ik de stoere tassen die Revelate Design maakt, echter, ik denk dat het een kostbaar iets wordt om deze te laten verschepen (heb hem gemaild voor offerte, dus is nog even afwachten...)
Iets zoeken in europa is natuurlijk veel betere optie, maar ik kan niets vinden op het internet... Weet iemand waar je dit soort frametassen, stuurtassen etc voor op mountainbikes kan kopen in bijv duitsland, zwitersland etc? wellicht is het dan eerder te versturen en vallen de kosten minder uit.

Ik bedoel dus zo'n tasje/bevestigingssysteem:
https://www.revelatedesigns.com/index.c ... roductID=4

Alvast dank!
Onlangs ook een tas besteld bij Revelate. Zelf ben ik voor de Tangle bag gegaan, idd.niet super el cheapo. De kwaliteit is echt goed en shipping was geloof ik maar 20$.
Terwijl het toch helemaal uit Alaska moet komen. :D

gr
Jos
Dag Jos,

Weet je nog hoe snel de levering was? Ik denk dat ik namelijk toch genoeg heb aan de 'Sling' ipv the harness (alleen voor de slaapzakken, dus stevig genoeg lijkt me zo), dus dat scheelt me alweer 30 dollar. Als de shipping dan ook maar 20 is is het nog wel te doen. Ik zou het natuurlijk alleen wel gelijk deze zomer nog willen gebruiken, dus hopelijk shippen ze binnen twee weken?

Gr!
Verzenden kan heel snel. Wat je nooit weet is of het lang bij de douane blijft liggen. Dat kan nu eenmaal gebeuren. Ik weet natuurlijk niet waar je naar toe gaat, maar je zou ook kunnen kijken of je het net redt met iets minder spul meenemen, of je budget gebruiken om een volumineus onderdeel te vervangen door iets veel compacters. Twee voortassen voor twee slaapzakken lijkt me wel wat ruim. Ik had vorig jaar in Noorwegen alles in twee achtertassen (plus tent bovenop de drager en een stuurtas voor het kleine spul). Dat ging prima, en ik had meer warm spul bij me dan achteraf nodig was. Jullie gaan met zijn tweeen, en dat is altijd nog weer wat efficienter.
Wim
Wim schreef:Verzenden kan heel snel. Wat je nooit weet is of het lang bij de douane blijft liggen. Dat kan nu eenmaal gebeuren.
precies wat Wim zegt, Eric Parsons draait Revelate geloof ik in zijn eentje. Als je eenmaal betaalt hebt kan het snel gaan. Ik had mijn pakje in 7/8 dagen binnen geloof ik.
Een compactere slaapzak is idd ook een optie voor de zomermaanden, of zoeken jullie het hoger op?

gr

Jos
Hey, we hebben eigenlijk hele compacte slaapzakken die helemaal niet de ruimte van de voortasjes nodig hebben, maar het is wel erg lekker gemakkelijk als je gewoon iets eens niet hoeft op te rollen en in een compressiezak hoeft te stoppen, maar gewoon kan proppen in een tasje :-D

Ik ga het wel gewoon bestellen,
als het niet lukt voordat we weg zijn dan zoeken we wel even een andere oplossing :-D

Gr en bedankt!
Ik wacht al maanden op een soortgelijk tasje uit het buitenland.

Besloten er zelf eentje te maken.

Wat is er nodig :

Afbeelding



1- waterdichte zak = euro 12,-
2- 4x kabelbinders = euro 4,-
3- 2x banden = euro 2,-
4- 2x plastic riemgispjes = euro 2,-

Totaal = euro 20,-

De twee plastic riemgispjes aan het stuur met de kabelbinders vastzetten, de banden erdoor en om het stuur en dan de volle zak strak vastbinden.

Afbeelding

Er zitten alleen lichte spullen in de zak, spullen die water afstotend zijn en goed opgerold kunnen.

Op de foto is de zak iets groter dan normaal. Dat komt door de lens.

Voor een toer van 3 dagen had ik erin zitten:

- tarp
- slaapmat
- regenjas
- extra jas
- thermoskan

De zak schommelt niet en beschermt handen en accessoires op het stuur tegen weer en wind.

Laatst 300 km van Noordzeeroute mee gefiets waarvan een paar uur in wind en regen. Zonder problemen!
Ha! kijk, ik zat zelf ook al wat te knutselen, maar kwam er niet helemaal uit :-) thanks, ik zal je idee snel keertje uitproberen!
Ik kan me niet voorstellen dat ze dit ook niet bij Aigueille Alpine (http://www.aiguillealpine.co.uk/) kunnen maken. Ze maken alles met de hand in Staveley in het Lake District, UK en de levertijden zijn snel.
@Han: mooie budget oplossing! Wat voor zak is dat? Waar heb je deze gekocht?
De zak komt van de Bever.

Ze hebben verschillende soorten, dit is de goedkoopste.
Even een oud topic omhoog, maar het past hier wel. Ik wil zelf ook iets maken om een drybag aan mijn stuur te bevestigen. Zoiets als Han in dit topic eerder liet zien. Weet iemand een winkel waar ik nylon bandjes kan halen en alle toebehoren als clips, verstelstukjes etc?
rve schreef:Weet iemand een winkel waar ik nylon bandjes kan halen en alle toebehoren als clips, verstelstukjes etc?
Ik heb weleens band gehaald bij een winkel in zonweringen (wel dik, stug spul) en clips en gespjes etc. willen naaiwinkels nog wel eens verkopen - zoek de Singer-dealer in je buurt. Online zou het bv. hier wel moeten lukken: http://www.extremtextil.de/catalog/Acce ... 25b645e0a6 Kijk bij Bänder en vervolgens Webbing, en bij Zubehör voor gespen, klitteband etc.

Succes,

Carl
Bedankt Carl! Die webshop waar je naar verwijst verkoopt precies de dingen die ik zoek. Eens kijken of ik een winkel bij mij in de buurt kan vinden die dit soort spullen verkoopt.
bikepack.eu

ik heb er de saddlebag bij besteld... tevreden van.
Carl schreef:Ik heb weleens band gehaald bij een winkel in zonweringen (wel dik, stug spul) en clips en gespjes etc. willen naaiwinkels nog wel eens verkopen - zoek de Singer-dealer in je buurt. Online zou het bv. hier wel moeten lukken: http://www.extremtextil.de/catalog/Acce ... 25b645e0a6 Kijk bij Bänder en vervolgens Webbing, en bij Zubehör voor gespen, klitteband etc.

Succes,

Carl
Hier kun je ook allerlei mooi spul krijgen, nog in Nederland ook:
https://www.radicaldesign.nl/nl/producten/fournituren

Anders even langs fietsen in Gasselternijveen :wink:
Bedankt Smitty!
Ah, zitten ze in Gasselternijveen? Da's inderdaad niet zo ver weg. 8)