Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goede regenjassen voor op de fiets - Forum Wereldfietser

Goede regenjassen voor op de fiets

Ben op zoek naar een goed regenjas voor op de fiets hebben jullie ervaring daar mee ?
FF googlen, er staat heel wat op deze site

http://lmgtfy.com/?q=wereldfietser+regenjas

Of kijk even onder de knop uitrusting, onlangs stond daar en draadje met dezelfde vraag van Hans. Succes met de aankoop! http://www.wereldfietser.nl/phpBB/viewforum.php?f=21

Belangrijke vragen;
- wat is je budget?
- wil je licht gewicht? (zg. packlight is erg ligt maar duurder)
Als het flink geld mag kosten is een jas van EVent vermoedelijk het beste.
Wim
Blanche schreef: Belangrijke vragen;
- wat is je budget?
- wil je licht gewicht? (zg. packlight is erg ligt maar duurder)
En waar wil je hem gebruiken?

Gechargeerd, ga je fietsen in Zuid-Frankrijk en wil je een jas voor een onverwachte bui, of ga je langs de kust van Noorwegen naar de Noordkaap....

Groet,
Eric
Montane heeft een aantal mooie en lichte fietsjacks, ook in fluo geel.
Wim
Ik heb 2 weken geleden dit gekocht, in het geel :
gore bike wear pac lite shell voor een onwaarschijnlijk prijsje; onwaarschijnlijk omdat ik het in de winkel effectief voor meer dan het dubbele zag liggen (met dank aan willem.m die mij - onbewust - hiernaar op weg zette via een eerdere post :wink: ).
Kan supercompact weggeborgen worden, vederlicht ook, en heeft mij het voorbije weekend tijdens enkele stortbuien voortreffelijk beschermd. Enige nadeel dat ik zie : ik zou het niet met een rugzakje of zo durven gebruiken, het is en blijft een paclite.
jansenius schreef:Ik heb 2 weken geleden dit gekocht, in het geel :
gore bike wear pac lite shell
Hoe snel zijn die lui met leveren?
Ik vertrouw mijn regenkleding niet zo en wil eigenlijk binnen 9 dagen een vervanging hebben.
Elstar schreef:Hoe snel zijn die lui met leveren?
Ik vertrouw mijn regenkleding niet zo en wil eigenlijk binnen 9 dagen een vervanging hebben.
Ik had genoemde jas van Gore Bike Wear uit de UK na precies 9 dagen. Misschien zat er een bank holiday tussen.

Willem
Toevallig heb ik hier vandaag aan zitten denken. Wat mij namelijk opviel is dat die dure ademende materialen wel leuk zijn, maar dat ze niet ademen als de jas nat is. In de regen kun je net zo goed of beter een goedkoop niet ademend jasje dragen met veel ventilatieopeningen. Of een cape, dat ademt pas echt goed. Wel heb je in dat laatste geval nog iets nodig van een windjack tegen de kou (vooral 's avonds rond de tent), liefst met afritsbare mouwen zodat je het niet zo warm krijgt als je je flink moet inspannen.
Kortom, de ideale oplossing is er niet vrees ik. Als je goed zichtbaar wilt zijn moet je ook eens zoeken op de Mavic Vision kledinglijn. In Frankrijk zijn bij slecht zicht EN 1150 vestjes of kleding inmiddels verplicht, wat ik wel verstandig vind.
Wim
Ook interessant is de Berghaus paclite

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B004 ... ative=6738

met coupon nog extra 20% korting

http://www.myvouchercodes.co.uk/discounts/amazon.co.uk

kost hij nu

79.33 pond

ik weet niet hoe snel hij geleverd wordt, want ik heb hem vandaag besteld.
Wim schreef:Toevallig heb ik hier vandaag aan zitten denken. Wat mij namelijk opviel is dat die dure ademende materialen wel leuk zijn, maar dat ze niet ademen als de jas nat is. In de regen kun je net zo goed of beter een goedkoop niet ademend jasje dragen met veel ventilatieopeningen. Of een cape, dat ademt pas echt goed. Wel heb je in dat laatste geval nog iets nodig van een windjack tegen de kou (vooral 's avonds rond de tent), liefst met afritsbare mouwen zodat je het niet zo warm krijgt als je je flink moet inspannen. {knip}
Wim
Ik ben het met deze observeringen wel eens. Ik ga binnenkort mijn "buitenste laag" vernieuwen, en denk er om bovengenoemde redenen aan om een goede/prijzige softshell met een wat goedkopere regenjas de combineren. De softshell biedt dan bescherming tegen wind, is goed ademend, en lichte regen wordt er af gedwarreld. Als het echt gaat hozen zou ik een goedkope, weliswaar niet ademende maar 100% waterdichte regenjack/cape/poncho eroverheen aantrekken.

Maar goed, toegegeven, als ik het me kon permiteren had ik waarschijnlijk een prijzige softshell en een prijzige hardshell gekocht :)
Er zijn uitzonderingen die beter ademen in de regen. 'Vroeger' was Lowe Alpine TriplePoint Ceramic een legendarische. Tegenwoordig moeten we het met name van Patagonia's H2No hebben mét Deluge-impregnatie. De Rain Shadow is daarmee een combi van sterk waterafparelend, maar tóch een niet verkeerde prijs (vergeleken met concurrenten).
Het is vandaag een ideale dag om fietsjassen uit te proberen. De regen komt hier met bakken uit de hemel, niet normaal zeg.

Ik heb de Gore Bike Wear Countdown Paclite vandaag getest, overigens tijdens wat mildere buien. Het was 15 graden. Ik had vooral wind mee, dus veel zweten deed ik niet. Er zat een beetje condens op een paar plekken, maar heel beperkt. Ik had blote armen maar plakken deed-ie niet. Eigenlijk zat de jas heel comfortabel. Maar ook berg op (Posbank) hield-ie het goed. Na de fietstocht even uitkloppen en hij was vrij snel droog. Kortom, ik denk een prima jas voor de wat koelere omstandigheden en voor wie een wat smaller postuur heeft. In ieder geval een hele verademing t.o.v. mijn AGU die wat geschikter is voor wandelen.
Elstar schreef:
jansenius schreef:Ik heb 2 weken geleden dit gekocht, in het geel :
gore bike wear pac lite shell
Hoe snel zijn die lui met leveren?
Ik vertrouw mijn regenkleding niet zo en wil eigenlijk binnen 9 dagen een vervanging hebben.
Even nagekeken : besteld door mij op 31 mei, bevestiging van dispatching gekregen op 6 juni, en op 8 juni lag het pakje bij de buren. Inderdaad 9 dagen, wel wetende dat 2 juni Hemelvaart was, en 3 juni voor veel bedrijven een brugdag. Al bij een zeer redelijke levertermijn.
Na Brussel-Verdun-Brussel 1 week geleden, heb ik het voorbije week op Doornik-Fécamp-Doornik nogmaals mijn Goretex Countdown kunnen uittesten, in nog nattere omstandigheden en met vééél wind (!!) : regelmatige buien zowel zaterdag als zondag, temperaturen rond 14-15C°, zaterdag tegenwind heel de dag (zuidwesten) à 35km/u met rukwinden tot 65km/u. Ik droeg dus Gore Bike Wear windstopper (softshell) tegen de wind (heeft ritsen onder de armen voor ventilatie). Telkens er een bui aankwam ging daar bovenop m'n nieuwe Gore Paclite. Windstopper+Paclite boven elkaar : reden genoeg om het warm te krijgen dus, maar zolang het regende vond ik dat minder kritisch. Na elke regenbui, als ik het gevoel had dat ik het te warm kreeg, ging de Paclite weer uit.

Er bestaat inderdaad niet één ideaal product dat alles doet, maar met deze combinatie ben ik best tevreden. En als je wat uitkijkt (solden, promoties, de juiste webwinkel) hoeft dat echt niet veel te kosten : mijn softshell Windstopper vorig jaar 65€ en mijn paclite nu 102€.

Het is al eerder gezegd door iemand anders in een ander topic (weet niet meer wie) maar eigenlijk is nat worden niet het probleem, wel koud krijgen door nattigheid. Het stoort mij dus niet dat windstopper of paclite niet in hetzelfde tempo transpiratievocht kunnen doorgeven als dat ik er produceer (en dat is nogal wat 8) ), zolang ik maar geen koud rillerig gevoel krijg. 8) .

Overigens, wat ik ook belangrijk vind, is de pasvorm ivm tegenwind... capes of k-ways zetten bij tegenwind alle zeilen bij om je uit koers te slaan :lol: .
Een jaar of 8 geleden een odin jas van Keela gekocht op de beurs in Utrecht. Deze jas is 100% waterdicht en in de herfst, lente maar ook in de zomer gebruik ik hem ook gewoon als jas. De capuchion is perfect weggewerkt en zit heel prettig in de regen. Uiteraard wel met een zachte wasmiddel (niet te vaak) wassen en hij blijft ademen en hij blijft waterdicht, ik kan van deze jas geen afscheid nemen. Ik kan hem ook klein oprollen en neem hem dan ook mee op (fiets) vakantie.
Ik heb later in Culemborg nog wel meer artikelen van Keela gekocht maar geen enkele kan aan deze jas tippen en zeker gezien de prijs want 89 euro voor een nette (regen)jas die blijft ademen is niet veel. :roll:
luddo schreef:ik weet niet hoe snel hij geleverd wordt, want ik heb hem vandaag besteld.
Binnen drie dagen binnen, dus erg snel. Het enige wat ik mis is een binnenzak, maar hij is wel licht en lekker opvallend (rood met zwarte biezen).
Mijn man heeft een lumineus idee gekregen door de werkkleding bij hun op het werk.

Een waterdichte wegwerpoverall. Ik weet het nog zo net niet hoor, ik zie mezelf toch niet in zo'n ding op mijn ligfiets liggen.

Afbeelding
Van Tyvek?
Wim
Geen idee Wim, hij kwam gewoon met 2 spierwitte overalls thuis. Ik zal het eens uitzoeken.