Additionally, paste this code immediately after the opening tag: waterdichte pet - Forum Wereldfietser

waterdichte pet

Hi,

Ik ben op zoek naar een goede waterdichte pet. Niet te opvallende kleur. Die van mij heeft het na 6 jaar helemaal begeven.

Als ik op internet zoek kom ik petten tegen met lelijke tekst/grote logo's, of staat zoals bij deze niet duidelijk bij of ze waterdicht zijn.

Wie heeft er een tip?

Willem
Hi Willem die pet van haglofs is niet waterdicht helaas.
Zelf heb ik er nu een van hatland met gtx voering (z liner) die wel redelijk ok is. Hiervoor had ik de precip cap van marmot, helaas is deze op een drukke kruising in bels overlreden. Dit was een prima 2.5 laags coating petje. Zou eerder voor zoiets gaan. Jack wolfskin had ook texapore hoeden en petten. Mijn hoed doet het na 10 jaar nog perfect.

Grtz Bas
Ik heb vorig jaar bij ultralightoutdoorgear de Extremities Cap gekocht, deze hebben ze nu niet meer. Wel vele anderen: http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/ ... _hats.html
Een waterdichte pet lijkt me bij felle zonneschijn en/of warm weer erg onhandig als je flink zweet. Als ik echt regen verwacht neem ik mijn zuidwester mee (Musto), dan weet ik in elk geval zeker dat ik mijn hoofd goed kan draaien en het water niet in mijn hals loopt...
@ Willem, je hebt van Sealskinz wel mutsen die waterdicht zijn.

Hierop 'aansluitend' , ik ben al lang op zoek naar een grote zonneklep die ik met mijn fietshelm kan dragen. Eentje die je er bijvoorbeeld op kunt klikken. Nu heb ik altijd een losse klep van stof onder mijn helm. Dit zit niet altijd even ideaal. Maar goed ik wel wel de zon uit mijn gezicht én een helm op. Jammer genoeg zijn de klepjes op fietshelmen altijd te klein. Weet iemand hier mischien een oplossing voor?
wimmo17 schreef:Een waterdichte pet lijkt me bij felle zonneschijn en/of warm weer erg onhandig als je flink zweet. Als ik echt regen verwacht neem ik mijn zuidwester mee (Musto), dan weet ik in elk geval zeker dat ik mijn hoofd goed kan draaien en het water niet in mijn hals loopt...
Ik draag een bril (en op fietsvakantie meestal contactlenzen). Ik gebruik de pet dan ook vooral voor woonwerkverkeer als het regent. En voor wandelen is een waterdichte pet ook best fijn als het regent en je een bril draagt. Maar dat terzijde.
Er zijn mooie WAX petjes te koop in Vis en jacht winkels. Groen van kleur.

Worden veel in Engeland gebruikt.


Henk.

Kunst en fietswerk http://www.kleurrijkleven.webklik.nl
willem.m schreef:Hi,
Ik ben op zoek naar een goede waterdichte pet. Niet te opvallende kleur.
Wie heeft er een tip?
Deze Shimano Accu 3D bevalt mij nu zo'n twee jaar wel goed. Ik heb er wel een iets strakker elastiek in laten zetten bij een kleermaker omdat ik een iets kleiner hoofd heb dan Shimano had bedacht.
henkfietst52 schreef:Er zijn mooie WAX petjes te koop in Vis en jacht winkels. Groen van kleur.

Worden veel in Engeland gebruikt.

Henk.
Die heb ik ook, werkt geweldig als het koud genoeg is. Bij warm weer zijn volgens mij alle waterdichte petten te warm, dan maar een nat hoofd.
Ik zag vandaag bij de *ever Ortlieb hoeden. Compleet waterdicht! Moest gelijk aan dit draadje denken.
Ik ga voor de Marmot, te koop voor 25,84 euro incl levering, via http://www.jackson-sports.com. De andere petten zijn of te duur, of teveel tekst, of niet waterdicht, of te warm.

Dank voor jullie tips!
Pet ziet er op zich prima uit, in ieder geval niet zo'n blikvanger.

Dealextreme, daar heb ik eerder wat besteld. Maar mijn ervaring met deze Chinese club is dat ze niet 100% betrouwbaar zijn qua levering.