Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapzak - Forum Wereldfietser

slaapzak

Steken julie normaal je slaapzak in een van de fietstassen of leggen julie deze op de bagagedrager met een speciale waterdichte zak of tas?
Ik zit met deze vraag omdat mijn slaapzak bijna een volledige achtertas gebruikt en dit vrij veel vind:(
Je schrijft niet om wat voor slaapzak het gaat. Maar een compressiezak kan uitkomst bieden.
Mijn (dons)slaapzak gaat in een compressiezak in een voortas, en dan is er nog ruimte over voor de toilettas.
En het ziet er zo uit.

Afbeelding

Peter
Kan het zijn dat de vragensteller een synthetische slaapzak heeft?

Bij mij passen warme donzen slaapzak, matje, binnen- en buitentent, toilettas en regenkleding namelijk samen prima in 2 voortassen.
De tent gaat bovenop, en mag nat worden. De slaapzak gaat in een van de twee achtertassen (samen met matje, reservekleren en nog zo wat). Voortassen gebruik ik niet. Kortom, jouw bagage is veel volumineuzer.
Wim
ik gebruik de backpack tas die in de lengte achter op je fiets lecht,daar doe ik mijn tent en slaapzak in maar je kan er meerdere dingen in kwijd.
gr marcel
willem.m schreef:Kan het zijn dat de vragensteller een synthetische slaapzak heeft?
Ook voor een systhetische zak is een hele achtertas dit tegenwoodig wel erg veel. Mijn vriendin heeft een budget-synthetische zak van Decathlon voor het zomerkamperen en gecomprimeerd is dat nog kleiner dan mijn donzen slaapzak.
Leon
Ik heb zowel een donzen als een synthetische slaapzak (neem er maar een tegelijk mee overigens), maar in een compressiezak kan die samen met een Thermarest-slaapmatje, een zakje met snoeren en oplaadspul, toilettas en nog een zakje met allerlei nuttige zooi gemakkelijk in een Agu-achtertas. En een netbook kan er dan ook nog wel bij.
Voortassen neem ik nooit mee.
Tas links (droog) kleren en slaapzak, tas rechts (mag nat worden) keuken en tent. Matje en stokken in de lengte bovenop.

Maar dat lukt natuurlij niet met een dikke vierkante slaapzak van de Caravangigant
Slaapzak is een coleman Fusion Vario .
Denk niet dat een compresiezak veel gaat helpen dus denk dat ik mischien beter eens kan gaan kijken voor een lichtere en kleinere slaapzak .
Afgezien van het volume is een slaapzak , in een regenwaterdichte tas, beter dwars over de tassen te leggen, vind ik, zodat keuken spul en de zwaardere dingen in de tassen zelf kunnen.

ps, Gave foto met die donkergrijze fiets en grijze tassen.
crovax schreef:Steken julie normaal je slaapzak in een van de fietstassen of leggen julie deze op de bagagedrager met een speciale waterdichte zak of tas?
a. Wij kopen een betere slaapzak met een lager pakvolume.
b. Die doen wij in onze achtertas.
Mijn slaapzak was ook te groot en te zwaar (en te warm in de zomer) daarom heb ik voor de minder koude omstandigheden nu een tweede gekocht. Het is de Lite line 300 van Cumulus geworden. (ziehier: http://www.sleepingbags-cumulus.com/Lit ... 2,173.html )
Heb hem inmiddels binnen en een nachtje uitgeprobeerd. Bij +4 voldoet hij uitstekend. De zak is, behalve betaalbaar, aangenaam licht en neemt slechts iets meer dan een halve voortas (Ortlieb) in beslag.
Ik ga dankzij dit forum ook een slaapzak bestellen bij Cumulus, te weten de MT500
Zie voor een eerdere discussie op dit forum:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... it=cumulus

Indien mensen geïnteresseerd zijn ook een slaapzak bij Cumulus te bestellen, kunnen we er een gezamenlijke actie van maken. Bij twee slaapzakken is de korting al 5%, daarnaast kunnen we dan ook de verzendkosten van 14 euro delen.

gr, tim
Ik heb ook interesse in een Cumulus slaapzak....
HALLO

Ook wij hebben interesse in de gezamelijke aankoop van de cumulus slaapzakken [2 stuks].

Hoe nu verder?

Groetjes astrid http://weerkommen.webklik.nl

VOOR NOP GAAT DE ZON OP :P
Ik heb jullie een pb gestuurd met meer informatie over de bestelling bij Cumulus.

groetjes, tim
Nog meer mensen interesse? Ik ga deze week contact opnemen met Cumulus en een eerste prijsindicatie opvragen. Wil je nog meedoen met de bestelling, stuur me dan een PB.

groetjes, tim
Ik heb je een pb gestuurd
Ha,

Kan ik hier bij aansluiten? Ik wil de Mysterious Traveller 700 bestellen.

Marijn
Hoi Marijn,

Ik heb geen PB van je ontvangen (wel een van 'aandegracht' vanochtend)

In principe is de bestelling al de deur uit en betaald, maar er zitten aangepaste modellen tussen en het duurt nog even voor de bestelling de deur uitgaat. Ik kan dus vragen of ik nog slaapzakken aan de bestelling kan toevoegen.

Stuur me een PB of mail naar timwillemse at gmail.com

groetjes, tim