Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke fietskar solo rider, bike carrier en Bob Yak - Forum Wereldfietser

welke fietskar solo rider, bike carrier en Bob Yak

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=8&fs=1

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... nd=10&fs=1

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=2&fs=1

Ik wil graag eenwiel bagagekar hebben achter mijn MTB.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een bob yak.
Na wat zoeken op marktplaats kwam ik twee andere fietskarren tegen die ook mijn interresse heeft.
De solo rider kost maar 100 euro en bike carrier kost 200 euro. Het prijs verschil is zo groot dat solo rider mijn interresse heeft. De prijs verschil tussen bike carrier en bob yak is (maar) 100 euro. Als de keuze moest gaan tussen de bike carrier en bob yak dan koos ik toch uit eindelijk een bob yak.

De solo rider is zo goedkoop dat het proberen waard kan zijn.
Maar vraag is: Wie heeft er met de solo rider in de praktijk gereden met bagage???

Alvast bedankt voor jullie reaktie's
Die solo rider is voor 40 euro inclusief verzendkosten te koop op ebay. Hij is goed genoeg als boodschappenwagentje maar je wilt er echt niet mee op fietsvakantie! De afwerking is bijzonder slecht en vaak een slag in het wiel.
trinakria schreef:Die solo rider is voor 40 euro inclusief verzendkosten te koop op ebay. Hij is goed genoeg als boodschappenwagentje maar je wilt er echt niet mee op fietsvakantie! De afwerking is bijzonder slecht en vaak een slag in het wiel.
n=1 etc, maar het wiel dat bij mijn Bob zat was ook knudde ;) Maar misschien dat het nog veel en veel erger kan.

Dat Poolse hoe heet het ook al weer ding met een heel groot wiel is trouwens ook leuk
Ik kan de solo rider op ebay niet vinden.
Minschien kun je een linkje sturen.
Voor 40 euro dan koop ik de solo rider gewoon voor de heb. Is het niks dan zet ik hem op markt plaats

Ik verwacht niet zo veel van de afwerking van de solo rider. Ik wou hem toch nog zwart over spuiten. Dat er een slag in de wiel zit daar kan ik niet goed mee leven. Mischien heeft een fietsen maker een sterker wiel

Ik vraag mijn af waarin nog meer kwaliteit verschil in zit tussen de bob en solo rider :?:
m-gineering schreef:
trinakria schreef:Die solo rider is voor 40 euro inclusief verzendkosten te koop op ebay. Hij is goed genoeg als boodschappenwagentje maar je wilt er echt niet mee op fietsvakantie! De afwerking is bijzonder slecht en vaak een slag in het wiel.

Dat Poolse hoe heet het ook al weer ding met een heel groot wiel is trouwens ook leuk

Dat poolse ding is de 'extrawheel' , heeft een 26 wiel, ( of misschien een 28 versie ook?)
Heb er zelf een, ik kan niet verglijken met een yak, maar de Extrawheel rijdt echt fijn. Elegant karretje ook. Een stuk lichter dan een yak, ( een paar kilo lichter zelfs.)
Praktisch met visnetten, of de nieuwere versie met 'gewone' fietstassen.
Neemt ook minder plaats in dan zo'n lompe yak.
Peteragain schreef:
m-gineering schreef:
trinakria schreef:Die solo rider is voor 40 euro inclusief verzendkosten te koop op ebay. Hij is goed genoeg als boodschappenwagentje maar je wilt er echt niet mee op fietsvakantie! De afwerking is bijzonder slecht en vaak een slag in het wiel.

Dat Poolse hoe heet het ook al weer ding met een heel groot wiel is trouwens ook leuk

Dat poolse ding is de 'extrawheel' , heeft een 26 wiel, ( of misschien een 28 versie ook?)
Heb er zelf een, ik kan niet verglijken met een yak, maar de Extrawheel rijdt echt fijn. Elegant karretje ook. Een stuk lichter dan een yak, ( een paar kilo lichter zelfs.)
Praktisch met visnetten, of de nieuwere versie met 'gewone' fietstassen.
Neemt ook minder plaats in dan zo'n lompe yak.
Oef, in mijn magazijn plaatste ik 3 Bobyak`s op de plaats van 1 ExtraWheel Lichter dan de bob? De 2 tassen zijn al zwaarder dan die ene van de onvolprezen........juist, BoB. En dan ie aansluiting op de fiets!!!! Ik blijf bij de bob! Nooit de karren gewogen.
Quote:"Oef, in mijn magazijn plaatste ik 3 Bobyak`s op de plaats van 1 ExtraWheel Lichter dan de bob? De 2 tassen zijn al zwaarder dan die ene van de onvolprezen........juist, BoB. En dan ie aansluiting op de fiets!!!! Ik blijf bij de bob! Nooit de karren gewogen.[/quote]

3 Bobs even groot als 1 Extrawheel? Dat lijkt me natuurkundig gezien onmogelijk.
Die twee tassen die je noemt zijn waarschijnlijk van de latere versie. Ik heb die visnettenversie, en daar kun je of de los te kopen Extrawheel tassen in doen, 40 of 60 liter per stuk geloof ik, of meteen je eigen spullen in doen.

De Bob weegt 7.1 kg, de Extrawheel 4.5 kg. Indirekt kun je dus een iets zwaardere en goedkopere tent hebben als je gewicht erg belangrijk vindt.
De Bob is ook niet plat op te vouwen , wat misschien lastig is voor fietsers die af en toe een vliegtuig of zo nemen.

Zoals ik al zei, ik heb alleen met de Extrawheel gefietst maar was aangenaam verrast.

Er staat leuke en interessante vergelijkingen op het net, bijvoorbeel die man die door Australia fietste met een Extrawheel.

In frankrijk is trouwens een andere fietskar te koop: De Beez .
http://www.beecyclo.fr/
Peteragain schreef:Quote:"Oef, in mijn magazijn plaatste ik 3 Bobyak`s op de plaats van 1 ExtraWheel Lichter dan de bob? De 2 tassen zijn al zwaarder dan die ene van de onvolprezen........juist, BoB. En dan ie aansluiting op de fiets!!!! Ik blijf bij de bob! Nooit de karren gewogen.
3 Bobs even groot als 1 Extrawheel? Dat lijkt me natuurkundig gezien onmogelijk.
Die twee tassen die je noemt zijn waarschijnlijk van de latere versie. Ik heb die visnettenversie, en daar kun je of de los te kopen Extrawheel tassen in doen, 40 of 60 liter per stuk geloof ik, of meteen je eigen spullen in doen.

De Bob weegt 7.1 kg, de Extrawheel 4.5 kg. Indirekt kun je dus een iets zwaardere en goedkopere tent hebben als je gewicht erg belangrijk vindt.
De Bob is ook niet plat op te vouwen , wat misschien lastig is voor fietsers die af en toe een vliegtuig of zo nemen.

Al verschillende keren met het vliegtuig naar huis. Het wiel er uit, het spatbord er af, trekstang in de tas dan is het net een tas met 2 uitstekende punten. Tot nu toe geen last gehad!! We hebben nog 2 van die loodzware tassen liggen, raken we aan de straatstenen niet kwijt! Morgen ga ik een bob inclusief tas wegen!
Zoals ik al zei, ik heb alleen met de Extrawheel gefietst maar was aangenaam verrast.

Er staat leuke en interessante vergelijkingen op het net, bijvoorbeel die man die door Australia fietste met een Extrawheel.

In frankrijk is trouwens een andere fietskar te koop: De Beez .
http://www.beecyclo.fr/[/quote]
groot41 schreef: In frankrijk is trouwens een andere fietskar te koop: De Beez .
http://www.beecyclo.fr/
het voorbeeld:
Afbeelding
:D
En maar 5 kg voor een laadvermogen van 50 kg.
Wim
Er zit zelfs schokdemping op. :D

Weer een bevestiging van de oude klassieker '' Er is niets nieuws onder de zon..."
Peteragain schreef:Er zit zelfs schokdemping op. :D

Weer een bevestiging van de oude klassieker '' Er is niets nieuws onder de zon..."
Jack Taylor heeft later het ontwerp overgenomen, inclusief de tekening van Rebour :wink: . Voor detailplaatjes moet je op Jack Taylor camping trailer zoeken
solo driver

Niets mis mee, ben er mee naar Rome en Constanta gereden dus totaal al zon 5000 km achter de fiets gehad.
nooit slag in wiel gehad, tas ok mischien niet geheel waterdicht maar plastic zak doet wonderen.

mischien moet je ook beetje geluk hebben, ps ook makkelijk in vliegtuig kunt hem plat vouwen, mischien zwaarder dan de Yak,

Marcel