Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een tenten discussie..... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Weer een tenten discussie.....

Ik heb pas de Fjäll Raven Akke Shape R/S2 (een groene) besteld. De helft van de prijs, ideaal voor twee personen met volledige bepakking (daarvoor heb ik'm gekocht) en maar 2,3 Kg.

Ik vermeld'm maar even omdat ik dit tentje zelden op (fiets)fora tegenkom maar mij het toch een ideale fietstent voor twee personen lijkt.
Zelf zit ik ook te denken aan een eenpersoons tentje voor erbij, en ik heb mijn oog op de Hilleberg Akto laten vallen. In je eentje is gewicht toch wel een issue, omdat zoveel eenpersoons uitrusting toch iets van tweederde is van het gewicht dat je met zijn tweeen meeneemt. Het is dus zaak scherp op het gewicht te letten, en dan is een echte eenpersoons tent een verstandig begin.
Wim
Voor die mensen die niet alléén gewicht en kwaliteit, maar ook de prijs belangrijk vinden wil ik toch even wijzen op bijvoorbeeld de tentjes van Wechsel (Zero-G line) en Robens (Lite).
Geen merknamen die je hier veel tegen komt, maar google deze merken eens..... 8) en zie wat je óók kunt kopen voor véél minder geld. :shock:

Ik gebruik zelf sinds 2004 een Robens Cloud 2, net uit productie, daar ben ik
bijzonder tevreden over. De nieuwe Lite serie lijkt echter inderdaad weer een stap voorwaarts (betere tentbodem) en de prijzen..... :roll:
Overigens zijn een aantal semi-gebruikte tenten (showmodellen etc) van Lightwave nu via hun website met behoorlijke korting te krijgen:

http://www.lightwave.uk.com/en/clearance_sale.php
stef schreef:Ik heb pas de Fjäll Raven Akke Shape R/S2 (een groene) besteld. De helft van de prijs, ideaal voor twee personen met volledige bepakking (daarvoor heb ik'm gekocht) en maar 2,3 Kg.
Ik vind de SkuleR/S 2 iets compacter, en biedt ook een beetje ruimte om te koken in de regen... Ok, het is 2,8kg :roll:
Trouwens.. Twee baleinen vindt ik toch wel het maximum om lekker vlot een tent op te zetten... In m'n uppie... ;)
Hallo,

Ik heb nu 3 jaar de nallo 2 gt, nog geen moment spijt gehad.
Alhoewel ik tijdens hevige storm in Mongolie en Schotland wel eens slecht heb geslapen door klaperend tentdoek, de tent bleef overigens gewoon heel.
Soms denk ik wel eens of ik niet liever de steverigere jannu had willen hebben maar die is duurder zwaarder en zo erg is het niet om en keer slecht te slapen hij hevige storm.

voor 1 persoon lijkt me de nallo2gt wel erg luxe maar ik begrijp dat je veel ruimte wilt.

live zien is zeker aan te bevelen.
succes
pascoa schreef:Overigens zijn een aantal semi-gebruikte tenten (showmodellen etc) van Lightwave nu via hun website met behoorlijke korting te krijgen:

http://www.lightwave.uk.com/en/clearance_sale.php
zo wordt lightwave wel erg aantrekelijk, maar eerst even bij bever/denig langs (dan ben ik waarschijnlijk te laat....)
Twee vragen, een Hilleberg gericht, de ander meer algemeen:

De eerste vraag gaat over de verschillen tussen de Nallo en de Nammatj. Ik heb gevonden dat de Nammatj sterker is en beter ventileert, maar waar ik in geinteresseerd ben is de voortent van de normale versies. Die van de Nallo is iets groter en lijkt me flexibeler (te openen op meerdere manieren, lijkt me handiger bij koken in minder goed weer). Is dit nu een groot voordeel?

Een tweede, meer algemene vraag, wat is jullie mening over het nut van een vergrote voortent met extra stok (bv Nallo GT ipv Nallo, of Fjallraven Akka ipv Skule). Ik heb er zelf nu geen maar mogelijk wil ik een nieuwe tent kopen die dit wel heeft. Ik kan me voorstellen dat dit best aardig kan zijn, maar je tent wordt groter, lastiger op te zetten en zwaarder. Hoe vaak gebruiken jullie die vergrote voortent en wat is het voordeel boven het kopen van een iets groter model tent (= ook meer binnenruimte)?
pascoa schreef:Twee vragen, een Hilleberg gericht, de ander meer algemeen:

Een tweede, meer algemene vraag, wat is jullie mening over het nut van een vergrote voortent met extra stok (bv Nallo GT ipv Nallo, of Fjallraven Akka ipv Skule). Ik heb er zelf nu geen maar mogelijk wil ik een nieuwe tent kopen die dit wel heeft. Ik kan me voorstellen dat dit best aardig kan zijn, maar je tent wordt groter, lastiger op te zetten en zwaarder. Hoe vaak gebruiken jullie die vergrote voortent en wat is het voordeel boven het kopen van een iets groter model tent (= ook meer binnenruimte)?
Hier zit ik ook een beetje mee, ik zat te twijfellen tussen de nallo 2/gt of nallo 3(en wat lightwave tenten) en heb gekozen voor de nallo 3. Hij is groter dan de nallo 2 en voor iets minder gewicht dan de nallo 2gt heb je een groter binnen tent, en als het slecht weer is kan je gewoon de binnentent losmaken (een kant is al voldoende) hierdoor krijg je ook een groot leef ruimte.

En bestellen in Engeland op dit moment leverd al gouw 200 eurie op :)

Lightwave is ondertussen afgevallen omdat ze lijken net even wat meer inspanning nodig te hebben om op te zetten(im lazy), plus de binnen tent eerst verhaal. Maar voor de rest lijken lightwave eeerg mooi tenten en iets goedkoper.
ik dacht eerst de extra voorruimte niet nodig te hebben maar vind het erg prettig om alle fietstassen voor personen er in te gooien.
als het veel regent en je tassen onder de modder zitten heb ik die liever niet in de binnen tent. ik ben dus erg blij met de voor tent.
Eigenlijk vrij simpel: als de binnentent groot genoeg is voor alleen de personen, dan wil je een ruimte waar je je tassen kwijt kunt. Ben je alleen of kies je een 3-persoonstent voor 2 personen, dan kunnen de tassen in de binnentent. Of je dat wilt i.v.m. modder e.d., dat is een tweede :wink:. Dan kun je toch kiezen voor een model met voorluifel. De extra stok met luifel is een vrij lichte manier om veel ruimte te creëren. Wel iets windgevoeliger.
Shane schreef:
pascoa schreef:
En bestellen in Engeland op dit moment leverd al gouw 200 eurie op :)
Wij hebben een half jaar met een Nordisk tent gefietst en moeten deze tent nu weggooien. Kennelijk is goedkoop in dit geval voor ons duurkoop. (rits kapot en twee gebroken tentstokken en de tent heeft vanaf het begin gelekt op de rits.)

Nu zij we op zoek naar een hilleberg Nallo 3GT of een Helsport fjellheimen.

Scheelt dat echt 200 euro in Engeland?
Heeft iemand ervaring met het bestellen van een tent in Engeland en kan ons aan een goede (betrouwbare) website helpen?
Hoi ube,

Ik heb net een nallo 3 besteld bij http://www.alpenstock.co.uk/tents.php?id=1 niet echte een mooi website en ze hebben geen email in de winkel dus bellen gaat sneller, maar ik hoor wel goed berichten over hun service, helaas gaat de pond weer omhoog en voor elke paar centen dat het omhoog gaat is dat weer 15 eurie erbij met tenten van deze prijs klassen.

https://www.climbers-shop.com/ lijkt ook goed maar hebben even geen vooraad (zou in bestelling zijn).

Blanche heeft haar nallo 3 gt besteld bij http://www.tauntonleisure.com/.

Let goed op dat een de nieuwe type krijgt, ga niet voor z'n amazon.co.uk actie die erg veel goedkoper lijkt(oude vooraad dus). De winkels hier boven hebben allemaal nieuwe voorraad (zijn nu in bestelling naamelijk).

Enige nadeel is evt garantie clames, maar ik ga vanuit dat je hier ook gewoon bij een/de hilleberg dealer terecht kan.

veel zoek plezier.
Hoi Shane,

Bedankt voor je reactie!

We zullen morgen eens gaan bellen en vergelijken.

Zijn de nieuwe types veel veranderd t.o.v. de oude modellen? Want op amazon.co.uk zijn ze nog weer een stuk goedkoper? Als er weinig verschil in zit is dat toch best een goeie deal?

Enne...garantieclaims. Daar hadden we met onze in NL gekochte Nordisk in Patagonie ook niet zo heel veel aan op dat moment :D
Ube schreef:
Enne...garantieclaims. Daar hadden we met onze in NL gekochte Nordisk in Patagonie ook niet zo heel veel aan op dat moment :D
Ik vind het zo slecht dat Nordisk niet eff wilde langs komen voor je garantie... :wink:

Als ik zo eff kijk op amazon hebben ze alleen de nallo 2 gt, nallo 2. De grootste verschil met de oude en nieuwe versie (v.a. 2006/7 geloof ik) is de verbeterde ventilatie bij de voet einde (een ritz waardoor het een beetje door kan tochten). Kijk anders op http://www.hilleberg.se voor de mooie plaatjes :) .

Shane
Shane schreef:Om een kort verhaal kort te houden....de pond is nog steeds laag, niet dat ik een nieuw tent "nodig" heb maar een upgrade is altijd prettig, en op dit moment kan je best wat geld besparen op b.v een mooi hilleberg.

Dus de vraag is....welke:

De akto zou ik wel willen omdat hij vrij licht is maar ik ben niet zo sterk in kleine ruimtes (ik schrik nog wel een wakker in mijn huidige 2man tent). Dus dat wordt het niet.

De nallo 2 lijkt me wel ideal maar voor 500g meer krijg je een kasteel (de GT dus). Ik slaap bijna nooit 2 nachten op hetzelfde plek en reis bijna altijd alleen, dus hou niet van gedoe bij opzetten/afbreken. Een ander optie dat er tussen in zit zou de nallo 3 kunnen zijn.

Dus wat zijn de voor/nadelen van die tenten en is the extra geld/gewicht het echt waard om in een kasteel te slapen of is de nallo 2 groot zat?

Alvast bedankt voor de reacties.
Hallo Shane,

Heb net mijn akka 3 te koop aangeboden. Gbruik tent alleen bij regen. Voorkeur voor echt bed
Rob
Shane schreef:...
Ik heb net een nallo 3 besteld bij http://www.alpenstock.co.uk/tents.php?id=1 niet echte een mooi website en ze hebben geen email in de winkel dus bellen gaat sneller, maar ik hoor wel goed berichten over hun service, helaas gaat de pond weer omhoog en voor elke paar centen dat het omhoog gaat is dat weer 15 eurie erbij met tenten van deze prijs klassen.
...
Ik heb vorige week ook een Hilleberg tent (Akto) bij Alpenstock besteld en gezien de nog steeds voordelige koers ook gelijk maar een bijbehorende footprint en Leatherman Wave besteld. 5 dagen later stond de postbode al met het pakket voor de deur.

Overigens kon ik gewoon in het Nederlands communiceren, de eigenaresse is Nederlandse, wel zo handig als je steenkolen Engels spreekt en schrijft :)
alime schreef:Overigens kon ik gewoon in het Nederlands communiceren, de eigenaresse is Nederlandse, wel zo handig als je steenkolen Engels spreekt en schrijft :)
Handig dat jose mee werkt. Ik was uiteindelijk maar 535 euro kwijk voor een nallo3 + footprint+ verzend kosten dat is dus 180-200 euro korting (hoe bedoel je inburgeren, ik zou zo maar een Nederlander kunnen zijn!! :wink: )