Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Suggestie voor zadel voor dagelijkse woon/werk ritje. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Suggestie voor zadel voor dagelijkse woon/werk ritje.

willem.m schreef:
di 22 nov, 2022 07:32
Lemwise schreef:
ma 21 nov, 2022 22:52
...gelijk een stekende pijn in mijn onderrug ... En dat vanwege 6mm.
Met zulke klachten na een stukje fietsen lijkt het alsof er meer aan de hand is dan alleen de stand van het zadel. Zijn bijvoorbeeld de buik- en rugspieren een beetje getraind?
Vast genoeg, want het gaat om een dagelijks ritje volgens de titel. Ik vind 6mm overigens zat om klachten op te leveren dan wel te verhelpen.

Groetjes,

Carl
Leon schreef:
di 22 nov, 2022 09:38
Beter dan een waterpas is een stift om streepjes te zetten op de zadelconstructie om aan te geven wat de stand is. Dan kun je je daarop richten. Veel zadels gaan met klikjes vanwege de ribbels. Zorg dat de ribbels netjes in elkaar grijpen, anders vernaggel je het zachte aluminium snel.
Beter is een zadelpen met twee stelboutjes. Dan kan je echt nauwkeurig afstellen, en stevig bovendien.
Zeker, maar ik vind het geen reden om een bestaande zadelpen bij het oud ijzer te gooien. Het is mij nog altijd gelukt met de zadelpen die er om een of andere reden op zat.
Vandaag weer lekker het woon/werk ritje gedaan met het zadel nog steeds in dezelfde positie en nergens last van. Blijkbaar was die 6mm die de punt was gezakt net genoeg om mijn bekken verkeerd te kantelen.
Even een update na een week op het nieuwe zadel gezeten te hebben. Geen centje pijn, nergens. Toen ik jong was kon ik op alle zadels zitten maar dat is nu dus echt niet meer het geval. Ik heb nu een vlak en stevig zadel nodig. Nu is de Volare al behoorlijk vlak maar ik wil toch nog de Leggera proberen, die is volgens Luca van Selle Bassano nog vlakker en het koudschuim iets harder. De verkrijgbaarheid is in deze contreien echter belabberd slecht maar na lief vragen stuurt Luca er één naar me op. Ik hoef alleen de normale prijs te betalen en zij nemen de verzendkosten voor rekening.