Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camper garage - Forum Wereldfietser

Camper garage

We zijn met de camper op pad.
Fietsen achterin.
Ik wil mijn garage met jullie delen, dwz hoe ik de fietsen bevestigd heb.

Er zijn hele mooie fietsenrails van Thule maar die kosten goud geld en je moet je fiets nog steeds optillen.
Er zijn ook bevestigingen van Fiamma, maar dan moet je in de garage klauteren en je tussen de fietsen wurmen om de fietsen in het midden vast te zetten.

Bij deze oplossing rij je de fiets makkelijk naar binnen en kan je ze vanaf de buitenkant vastzetten.
De trekbanden vormen een trapezium met een klein bandje tussen de beide fietsen.
Onderdelen:
2 stuks Fiamma disseldrager van Marktplaats voor de bandengoten,
3 profielen van de Bauhaus,
Spanbanden van de Action
Latje hardhout en een paar schroeven.

Kosten in dit geval 85 euro.
DSC_7216_1.JPG
DSC_7217_1.JPG
Poppink schreef:
vr 24 jun, 2022 21:41
We zijn met de camper op pad.
Kosten in dit geval 85 euro.
Potdrie, dat lijkt me géén geld voor een camper.

Veel plezier gewenst,

Carl
Maar waar slaap je zelf nu of is het zo'n hele grote camper?
Boven de fietsen.
Ik moest even googelen om te begrijpen wat een campergarage is. Dat is blijkbaar camperjargon voor een ruimte in de camper om spullen (zoals fietsen) in op te bergen, maar kan ook een heuse garage zijn waar je een camper in stalt. Deel je je tips ook op https://camperforum.nl/?
Bij een camper garage denk ik hier aan. Ben wel eens zoiets tegen gekomen op een camping en Spanje. Ben dan toch vooral erg blij met mijn overzichtelijke wereldje van fiets, tent een een slaapzak.

Bijlagen

Ha ha, bij de foto die Berger plaatst moet ik dan weer denken aan David Hasselhoff aka Knight Rider, die in elke aflevering (televisieserieformulealarm!) met Kit in een rijdende truck rijdt. Heel vaag allemaal, maar wel iets dat me bij bleef.

KI2Tenteringsemi.jpg
De Mythbusters hebben dit nagedaan: https://youtu.be/BBacN9IgjrA.
Voor de bèta's:
https://physics.stackexchange.com/quest ... experiment

Voor de fans die dit willen herbeleven is er gelukkig Lego:

KnightRider3-1024x686.png
https://bouwsteentjes.info/lego-ideas-k ... upporters/

Tip:
De Lego-versie van de campergarage van Poppink kan je zelf ontwerpen en bouwen met oude blokjes.
Poppink schreef: We zijn met de camper op pad.
Fietsen achterin.
Dit lijkt me toch wel een heel vrije uitleg van de doelstelling van de vereniging:

Wat zijn De Wereldfietsers?

Wereldfietsers zijn reizigers die de wereld per fiets ontdekken en verkennen. Vaak zelfstandig, onafhankelijk, met tent en soms zonder tent. We "Trappen met Tassen
"!
Wat Wereldfietsers zijn, is gelukkig erg breed gedefinieerd, daar past de activiteit van Poppink prima in.
Ah.
Fijn dat te lezen.
Daarmee is alles wat wel eens op een fiets zit Een Wereldfietser.
"Ik neem wel eens m'n Stella om een boodschapje te doen."
Dat is dus ook een Wereldfietser.
Hoe diep kan een clubje zinken.
"Ik neem wel eens m'n Stella om een boodschapje te doen."
Volgens mij voldoet dat niet aan de omschrijving die je hieronder zelf aanhaalt.
We "Trappen met Tassen"!
Ik heb fietstassen op m'n Stella. En ik trap.
En ik rijd vie een onbekende route naar de winkel. Dus ik verken de wereld.

Dus voldoe ik aan de definitie van de wereldfietser.
Dus ik ben een Wereldfietser.

OK. Dit is allemaal flauwekul. Maar je fietsen in een camper zetten, en daar een bericht over maken op dit forum, is ook flauwekul.
dunlop schreef:
za 25 jun, 2022 21:39
OK. Dit is allemaal flauwekul. Maar je fietsen in een camper zetten, en daar een bericht over maken op dit forum, is ook flauwekul.
Mensen starten toch ook een topic over hoe ze hun fiets op de trein, bus, vliegtuig... mee nemen.
dunlop schreef:
za 25 jun, 2022 17:30
Poppink schreef: We zijn met de camper op pad.
Fietsen achterin.
Dit lijkt me toch wel een heel vrije uitleg van de doelstelling van de vereniging:

Wat zijn De Wereldfietsers?

Wereldfietsers zijn reizigers die de wereld per fiets ontdekken en verkennen. Vaak zelfstandig, onafhankelijk, met tent en soms zonder tent. We "Trappen met Tassen
"!
Het onderwerp "doelstellingen van onze vereniging" hoort bij "bestuur en beleid"
Shorttrack schreef:
za 25 jun, 2022 22:03
Mensen starten toch ook een topic over hoe ze hun fiets op de trein, bus, vliegtuig... mee nemen.
Precies.
5310 berichten over je fiets in het vliegtuig en nu één over in de camper. Waar zit het probleem dan?
Berger schreef:
za 25 jun, 2022 12:43
Bij een camper garage denk ik hier aan. Ben wel eens zoiets tegen gekomen op een camping en Spanje. Ben dan toch vooral erg blij met mijn overzichtelijke wereldje van fiets, tent een een slaapzak.
Die camper had natuurlijk eigenlijk groen moeten zijn. Met een grote "2" erop. :)
Poppink schreef:
vr 24 jun, 2022 21:41
We zijn met de camper op pad.
Fietsen achterin.
Handig om te zien dat er idd normale fietsen in een "campergarage" passen. Wat is de hoogte van die garage? Moet je de fietsen verlagen (zadel/stuur naar beneden) om ze te laten passen?
De garage is zo hoog als een Poppink fiets of een Scott elektrische fiets plus drie vingers.

We hadden eerder een camper waarbij slechts 1 vinger ruimte overbleef.
Dat is duidelijk te weinig.
Iedere scheefstand wordt afgestraft of je moet eerst aan de fietsen gaan sleutelen.

De fietsen kunnen binnenrijden zonder iets aan zadel of stuur te verstellen.
Ik heb "campers" gezien met minder totaalruimte dan deze hele garage.
Mijn keuze zou het niet zijn om zoveel ruimte aan een fiets te reserveren. Een camper die zo groot dat er zoveel ruimte over is rijdt vast niet heel erg lekker op de kleine hellingparking met bomen van de plaatselijke supermarché in St.-Marie-sur-Hupplelepupe.