Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Hubba Hubba tentstok kapot (onderweg) - Forum Wereldfietser

MSR Hubba Hubba tentstok kapot (onderweg)

Bij een windvlaag een paar dagen geleden klapte mn binnentent dubbel en knakte een tentstok van mn Hubba Hubba tent. Scheurtje er in.

Met ducktape kon ik het wel enigszins fixen en stond de tent nog goed, maar na een paar dagen is het scheurtje verder gescheurd. Ik kom morgen in Parijs aan; weet iemand of ik ergens zo’n stukje DAC stok kan kopen?

Bijlagen

Kan je de stok niet gewoon een stukje inkorten?
Er zijn volgens de website van MSR vier MSR dealers binnen de ring.
Twee daarvan zijn 'running' winkels. De andere twee:

Au Vieux Campeur
48 Rue des Écoles
Paris, 75005
01 53 10 48 48

Terres d'Aventure
30 Rue Saint-Augustin
Paris, 75002

Maar of die iets dergelijks in voorraad hebben?
De tweede winkel ziet er op streetview uit als een antiekzaak. De naam Terres d'Aventure staat wel op de ramen.

Volgende keer niet met ducktape proberen maar met dun ijzerdraad. Zo veel mogelijk heel strak wikkelen.
Ik heb het nooit bij de hand gehad, maar zou het spalken met een haring en dan het duct tape of wat dan ook er omheen plakken.
Bij mijn msr hubba hubba zaten dergelijke buisjes die je om de tentstok kunt doen.
Is anders een slangenklem een oplossing?
A799B3B2-0F7E-464B-A8EE-934364B1D3EC.jpeg
Evt. langsgaan bij een Decathlon, daar een stok(je) met de juiste diameter scoren, en deze dan afzagen?

En in het vervolg een reservestok/buisje meenemen. Maar op die tip zit je nu waarschijnlijk niet te wachten.
Bedankt voor alle reacties!

Ja die foto was van hoe het eerst was. Daarna ducktape, nu is de situatie zoals in bijlage. Heb dat helemaal loszittende stuk er af gehaald.

Spalken enz wordt m niet. Ja dat reservebuisje had ik 9 jaar geleden wel bij me maar is in de loop der jaren verdwenen ergens helaas.

Ik moet zeggen dat ik ook niet weet hoe dat met dat elastiek werkt. Ik ga denk ik langs bij Decathlon, desnoods voor een thuiskomtent.

En wellicht die ene MSR dealer, dank voor t opzoeken Leon

Bijlagen

ReinoudN schreef:
za 10 jul, 2021 11:36
Spalken enz wordt m niet.
Oeps!
Ongelukkige plek.
En afzagen en aan de andere kant verlengen?
Spalken kan wel als je twee spalken buigt en die ook aan de andere twee poten verbindt. De opvouwbaarheid neemt dat wel af.
Misschien bellen naar Au Vieux Campeur en vragen of ze je kunnen helpen? het is een zeer degelijke winkelketen van outdoormateriaal.
ReinoudN schreef:
za 10 jul, 2021 11:36

Ik moet zeggen dat ik ook niet weet hoe dat met dat elastiek werkt.
Zie https://youtu.be/ZY0HLrB0xCw na 1:00
Al eens een pole gespalkt met een opengeknipt 'opgerold' conservenblikje en textieltape.
Au Vieux Campeur bleek dicht op zondag, logisch ook. Ik heb mijn tent met de Franse Poste naar huis gestuurd; die was er al na een paar dagen.

Bij Decathlon een tent van 26 euro gekocht en die voldeed prima.
Het is een beetje mosterd na de maaltijd maar au vieux campeur is inderdaad een prima winkel (eigenlijk een doolhof van losse winkeltjes en wat rommelig). Ik heb er vlak bij gewerkt en ging wel eens kijken.
Voor nu heb je dus een prima oplossing. Als de msr importeur je niet kan helpen is er altijd www.extremtextil.de
ReinoudN schreef:
za 24 jul, 2021 13:01
Bij Decathlon een tent van 26 euro gekocht en die voldeed prima.
Zou dat niet en mooi alternatief zijn?
Ieder jaar een nieuwe Decathlon tent in plaats van een oerdegelijke Hilleberg?
Poppink schreef:
za 24 jul, 2021 23:31

Ieder jaar een nieuwe Decathlon tent in plaats van een oerdegelijke Hilleberg?
Iedere vakantie op een ter plaatse gekochte bouwmarktfiets en na de vakantie bij het station/vliegveld bij de vertrekhal laten staan?
Een Poppink laat jou niet staan en jij laat je pronkjewail niet staan.
Dit is de leukste spelling correctie die m'n smartphone ooit geleverd heeft.

In de 70-er jaren van de vorige eeuw moesten we de fietsen een week van te voren per trein opsturen en dan zou die op tijd arriveren. Fiets mee in de trein zat nog niet in het pakket.
Dat is een keer mis gegaan en toen heb ik voor een paar dagen een Ycenna fiets gehuurd.
Mag je raden in welke plaats dat was.
Poppink schreef:
za 24 jul, 2021 23:31
Zou dat niet en mooi alternatief zijn?
Ieder jaar een nieuwe Decathlon tent in plaats van een oerdegelijke Hilleberg?
Natuurlijk kan dat en waarschijnlijk ben je over de linie goedkoper uit.

Jammer alleen van de afvalberg als iedereen dat zou doen ;)
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt toen ik onderweg was naar Zweden. Ik stond te snel op uit mijn stoeltje om een wesp te verjagen, verloor mijn evenwicht en brak hierdoor mijn eigen tentstokken. Er was een campingwinkel 150 km verderop. De eerste nacht in een shelter geslapen en op de gok naar de winkel in een klein dorp. De verkopers waren super lief en hebben een set stokken uit een tent gehaald en aan mij verkocht. Ze hebben ook geholpen mijn tentdoek te plakken. Super fijn was dat.
Fedor schreef:
zo 25 jul, 2021 13:05
...Natuurlijk kan dat en waarschijnlijk ben je over de linie goedkoper uit...
Jammer alleen van de afvalberg als iedereen dat zou doen .
Los van de afvalberg.
Heb je je al eens een voorstelling proberen te maken van je jaarlijkse boodschappenbriefje ?
Het is niet alleen je tentje, je kookgerei, ed
Mijn fiets is een verzameling onderdelen die niet standaard op een fiets uit de winkel zijn gemonteerd.