Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe spullen nodig? Wacht niet te lang. - Forum Wereldfietser

Nieuwe spullen nodig? Wacht niet te lang.

Afgelopen week wilde ik achter een nieuw matje aan gaan, de Exped was na zeven jaar toch gaan delamineren. Ik had mijn zinnen gezet op een Therm-a-Rest Xtherm die begin deze week bij de Zwerfkei in Woerden nog leverbaar was. Vandaag zouden mijn vrouw en ik er naar toe gaan om hem te kopen, en wellicht nog wat andere zaken die minder urgent waren.
Blijkt het door mij gekozen model vandaag niet meer leverbaar (ik keek gelukkig van tevoren even op de site), gisteren nog wel.
Even gebeld wanneer hij er weer zou zijn: nou, dat wordt wel volgend seizoen meneer.

En dat sluit aan bij berichten die mijn vrouw pas ergens hoorde dat kampeerartikelen momenteel heel hard gaan, en dat dat de leverbaarheid sterk beïnvloedt.

Ik heb het matje nog bij Bever in Rotterdam gevonden en ga hem daar straks halen, dus mijn probleem is opgelost, maar ik wil hier toch even een waarschuwing plaatsen: als je nog iets nieuws nodig hebt, denk dan niet dat het volgende week of de week daarna ook nog wel kan, want misschien vis je er dan naast.
Ik ontdekte hetzelfde al eerder, maar kon toen nog net de matras krijgen die ik wilde hebben voor mijn dochter. Afgelopen weekend moest ik ontdekken dat nu twee ritsen van onze 12 jaar oude Hilleberg tent kapot waren. Duur laten repareren lijkt niet meer erg zinvol bij een zo oude tent, dus ik ging kijken naar een nieuwe. Terwijl ik zat te kijken verdween de ene na de andere uit de online winkels. Kortom, ik ga nu maar eens kijken of ik die ritsen zelf nog een beetje kan oplappen voor die een of twee weken in Nederland die we samen nog in petto hadden, en anders moet het met onze MSR Zoic 3, al kan dat wat frisjes worden.
Yip, kijk wat je graag binnenkort wil kopen of binnenkort aan vervanging toe is en koop het nu maar als het nog te koop is, veel is lastig leverbaar of wordt meer verkocht dan normaal.
De prijzen lijken ook hoger. Dus ofwel snel toeslaan of wachten tot volgend jaar. De siliconenspray op de ritsen van onze Hilleberg lijkt te gaan werken, al zal dat vast tijdelijk zijn. Volgend jaar dus iets nieuws uitzoeken.
Was vandaag bij Decathlon in Best om nog wat lichtgewichtspullen te scoren voor fietsvakantie. Veel lege vakken/rekken dus niet alles kunnen scoren. Wel even een dingetje dus.
Zou het niet eens kunnen zijn dat er volgend jaar juist hoge kortingen zijn? Want dit jaar wil iedereen kamperen, maar volgend jaar misschien niet meer. Hangt af van wat corona doet natuurlijk. Maar ik merk in mijn omgeving toch wel dat veel mensen enthousiast zijn om te kamperen, maar volgend jaar toch graag weer "normaal" op vakantie willen.

Gelukkig waren alle dingen die wij voor onze vakantie nodig hadden nog gewoon in stock overal.
Ik begon bijna te denken dat het 'een dingetje' van de zwerfkei was, want had een aantal dingen nodig die zij niet konden leveren, maar die bij andere zaken nog volop leverbaar waren :shock:
Wim schreef:
vr 23 jul, 2021 21:53
De prijzen lijken ook hoger. Dus ofwel snel toeslaan of wachten tot volgend jaar. De siliconenspray op de ritsen van onze Hilleberg lijkt te gaan werken, al zal dat vast tijdelijk zijn. Volgend jaar dus iets nieuws uitzoeken.
Loop eens binnen bij een ouderwetse auto/motor/brommer garage [die zonder balie waar je niet langs mag] en vraag om een klodder siliconen remmen vet/pasta, das lekker dik spul en werkt beter dan een spray op ritsen etc :wink:
Wat betreft de Hilleberg ritsen:

Vorig jaar had ik problemen met de rits van de binnentent van mijn Hilleberg Anjan. Na het sluiten van de rits opende deze zich aan de achterkant weer. Probleem aan Hilleberg voorgelegd. Men kwam met 2 oplossingen: nieuwe "zippers" plaatsen, secuur klusje. De andere oplossing was een nieuwe rits. Heb de tent opgestuurd naar Zweden en een paar weken later had ik hem terug met een geheel nieuwe rits. Totale kosten ca 50 Euro.
Is je tent verder nog in goede staat dan is het dus het overwegen waard om contact met hen op te nemen.
Wim schreef:
vr 23 jul, 2021 12:26
Afgelopen weekend moest ik ontdekken dat nu twee ritsen van onze 12 jaar oude Hilleberg tent kapot waren. Duur laten repareren lijkt niet meer erg zinvol bij een zo oude tent, dus ik ging kijken naar een nieuwe. Terwijl ik zat te kijken verdween de ene na de andere uit de online winkels.
Ik zag onlangs op de site van Hiileberg dat de Rogen "sold out" is en weer leverbaar na week 37 van 2022.
Mijn tent heeft na 12 jaar heel wat UV licht te verduren gehad en de buitentent heeft dus zijn beste tijd gehad, net als dus de ritsen. Echt geld eraan besteden lijkt niet meer zo zinvol. De siliconenspray lijkt te helpen dus voorlopig ben ik onder de pannen (en ik ga niet naar IJsland of zo).
De volgende wordt een Helsport want ik vind Hilleberg toch wel erg duur geworden, en Helsport levert vergelijkbare kwaliteit voor veel minder geld. Helaas is Helsport niet steeds makkelijk leverbaar, en nu dus ook niet.
Je zou i.p.v. een hele nieuwe tent ook alleen een nieuwe buitentent kunnen kopen van Hilleberg.
Onze Hilleberg buitentent heeft ook geleden door UV licht maar de stokken en binnentent zijn nog prima. Daarom overwegen wij om alleen de buitentent te vernieuwen.
Het is een overweging, maar een gebruiksvoorwerp dat na lange tijd nog helemaal goed is kan daarna ook snel aftakelen. Ik begrijp dat Wim's tent zijn diensten inmiddels wel bewezen heeft.
tomtandem schreef:
za 24 jul, 2021 15:13
Je zou i.p.v. een hele nieuwe tent ook alleen een nieuwe buitentent kunnen kopen van Hilleberg.
Onze Hilleberg buitentent heeft ook geleden door UV licht maar de stokken en binnentent zijn nog prima. Daarom overwegen wij om alleen de buitentent te vernieuwen.
Heb ik ook ooit overwogen, maar de prijs van een buitentent bij Hilleberg kost ongeveer 70% van de nieuwprijs van de hele tent. Dus niet echt interessant.
De siliconenspray blijkt toch niet genoeg te helpen. Dus het wordt de lokale Gouden Schaar om de runner op te lappen of te vervangen. Het gaat overigens om zowel de ritsen van de binnentent als om die van de buitentent. Deze tent heeft inderdaad zijn geld wel opgebracht en er nu nog flink geld tegenaan gooien is niet meer rendabel, temeer daar Helsport dezelfde kwaliteit levert voor veel minder geld (in de VS is Hilleberg wel veel goedkoper).