Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum? - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum?

145 berichten
Advertenties helpt niet, die filter je er zo uit.
ErikB81 schreef:
ma 07 nov, 2022 12:55
[...]

de hele website eigenlijk op de schop

[...]

een community

[...]

online platform

[...]
Hebben ze hier net die hele website verbouwd...

;)
Poppink schreef:
ma 07 nov, 2022 13:30
Advertenties helpt niet, die filter je er zo uit.
Dat sommigen advertenties filteren is waar, maar voor veel contentsites vormen advertenties nog altijd een solide inkomstenbasis, zeker in combinatie met affiliate inkomsten.
Een Eigen Bijdrage van 5,- euro vind ik geen probleem. Alles wat niet met FB gedeeld hoeft te worden is z'n geld waard.
Niet-leden te laten betalen voor gebruik van het forum is het paard achter de wagen spannen. Deze gebruikers haken af waardoor het forum minder input krijgt. Maar waar is die € 5 euro bijdrage op gebaseerd? Er moet eerst een case gemaakt worden op basis waarvan je kan beoordelen wat de bijdrage zou moeten zijn. Als die bijdrage acceptabel is ben ik best bereid een hoger lidmaatschapsgeld te betalen. Forum (en tijdschrift) zou ik niet willen missen. Het blijkbaar onuitroeibare gekissebis neemt ik op de koop toe.
harriewbd schreef:
ma 07 nov, 2022 16:53
Maar waar is die € 5 euro bijdrage op gebaseerd? Er moet eerst een case gemaakt worden op basis waarvan je kan beoordelen wat de bijdrage zou moeten zijn.
Dit. Volgens mij zou het uiteindelijke bedrag maar door weinig gebruikers gaan worden opgebracht. Dan is die 5 euro niet echt haalbaar.
Een site die met advertenties werkt.

https://www.zonstraal.be/forum/search.p ... 320b72706f
, die ik overigens niet te zien krijg dankzij Pi-hole en uBlock.
Geen lid, wel een mening. Vaak heel leuke onderwerpen, schat aan informatie. Maar de toon van dit forum, en dat zijn meestal niet de bezoekers, is voor mij te vaak onprettig om er voor te gaan betalen.
Lijkt alsof een deel van de vaste posters elkaar al jaren kent. En korte lontjes tov elkaar heeft hierdoor. Dit draadje is een mooi voorbeeld daar van.
Wijsheid gewenst!
Bert van Sprang schreef:
zo 06 nov, 2022 15:39
Bij deze zou ik deze forumleden willen vragen wat zij er van zouden vinden jaarlijks een (vrijwillige) bijdrage van bijvoorbeeld € 5 voor gebruik van het forum te betalen?
Ik ben forumgebruiker, maar geen lid van de WF.
Als ik een bijdrage zou (moeten) betalen, dan zou de lat bij mij wel hoger gaan liggen.
Nu vind ik het niet erg dat er lange tijd geen onderwerpen voorbijkomen die voor mij relevant of interessant zijn. Maar als je doet betalen, dan moet er een return on investment zijn. Als de bijdrage alleen toegang geeft tot deelname aan dit forum, dan is het inhoudelijke aanbod misschien toch wat mager. Dan zou tegenover de betaling wat meer moeten staan.
Misschien is het handig om "gebruiker" en "deelnemer" te specificeren. Ik schrijf dit omdat er ook is gesuggereerd om niet van de lezers maar alleen van de veelschrijvers een bijdrage te vragen.
Nog een overweging: een betaaldrempel voor een fietser met nijpende vragen in een ver land zou ik een verkeerd idee vinden, lid of niet. Tot nu toe heeft er op dit forum zo'n beetje 24/7 een team van fietsers klaargestaan om om het even welke fietser van informatie te voorzien. Als dat praktisch gezien zou verdwijnen zou ik dat jammer vinden.
Bert van Sprang schreef:
zo 06 nov, 2022 15:39
In de bestuursvergadering van de vereniging is in september het volgende besproken: “Op dit moment zijn er vacatures voor een beheerder en voor meerdere moderatoren van het forum. Als deze niet op korte termijn worden ingevuld, moeten alle activiteiten eind van dit jaar gestopt worden. Het gevaar is te groot dat er technische problemen ontstaan bij het in de lucht houden van het forum en dat er door bepaalde gebruikers storend gedrag vertoond wordt. Mogelijke alternatieve oplossingen zijn het forum tegen betaling uitbesteden aan een externe partij of het forum overdragen aan een partij zonder de band met de Wereldfietser te handhaven.”
Het tegen betaling uitbesteden aan een extern partij lijkt mij een prima oplossing. De kosten hiervan kunnen volgens mij met gemak betaald worden door aan de forumleden die geen lid van de vereniging zijn een (vrijwillige) bijdrage van bijvoorbeeld € 5 per jaar te vragen. Bij deze zou ik deze forumleden willen vragen wat zij er van zouden vinden jaarlijks een (vrijwillige) bijdrage van bijvoorbeeld € 5 voor gebruik van het forum te betalen?

(ps geen flauw idee hoe ik hier een Poll van moet maken!)
Ik begrijp dat er t.o.v. het forum een grotere en groeiende groep online gebruikers op facebook actief is. Is daar geen moderatie vereist of loopt het daar allemaal gratis/vanzelf en geldt die inspanning alleen voor dit forum?
Facebook is op bepaalde punten nooit een vervanger van dit forum, zoals de zoekfunctie en indeling naar onderwerp. Dat fenomeen kent facebook (voor zover ik weet) helemaal niet. Wat ik van de WF-pagina op fb heb gezien is dat het zich goed leent voor het plaatsen van mooie foto's maar voor zaken als vragen over fiets(vakantie)reizen en communicaite over de vereniging is dit forum volgens mij geschikter.
vincent schol schreef:
di 08 nov, 2022 10:46
Ik begrijp dat er t.o.v. het forum een grotere en groeiende groep online gebruikers op facebook actief is.
Ik heb zelf geen ervaring met Facebook maar ik heb de WF-facebookpagina bekeken en misschien mis ik e.e.a., maar er staan maar weinig artikelen op. Of is het niet deze pagina? https://www.facebook.com/wereldfietser
Ik vermoed dat je eigenlijk dit zoekt, maar dat de zoektocht een ervaren internetter als jou niet meteen lukt zegt ook wel iets:
https://nl-nl.facebook.com/groups/wereldfietser

Waarvoor dienen trouwens de vele berichten op facebook waarin iemand alleen iemand anders' naam roept?
Fedor schreef:
di 08 nov, 2022 10:52

Ik heb zelf geen ervaring met Facebook maar ik heb de WF-facebookpagina bekeken en misschien mis ik e.e.a., maar er staan maar weinig artikelen op. Of is het niet deze pagina? https://www.facebook.com/wereldfietser
Nee, die is het niet. Daar komt men blijkbaar zo weinig dat er zelfs een jaar lang reclame over crypto onder een bericht over de ALV kan blijven staan.

Hier gebeurt wat meer:

https://www.facebook.com/groups/wereldfietser
Leon schreef:
di 08 nov, 2022 10:56
Ik vermoed dat je eigenlijk dit zoekt, maar dat de zoektocht een ervaren internetter als jou niet meteen lukt zegt ook wel iets:
Voorheen had ook het Wereldfietser tijdschrift nog jarenlang een eigen facebook groep, maar die dubbeling is er ondertussen niet meer volgens mij. Toch al een stukje verbetering ;)
Leon schreef:
di 08 nov, 2022 10:56

Waarvoor dienen trouwens de vele berichten op facebook waarin iemand alleen iemand anders' naam roept?
Om publiekelijk kenbaar te maken dat je iemand van het desbetreffende facebookbericht op de hoogte gebracht hebt, het zogenaamde 'taggen'.
Leon schreef:
di 08 nov, 2022 10:56
Ik vermoed dat je eigenlijk dit zoekt, maar dat de zoektocht een ervaren internetter als jou niet meteen lukt zegt ook wel iets:
https://nl-nl.facebook.com/groups/wereldfietser
Hmm vreemd: "Welkom! Deze groep is onderdeel van vereniging De Wereldfietser." terwijl er op de WF-site geen link naar deze pagina staat.

Dat lijkt mij als leek meer op een eigen initiatief die meelift op de vereniging dan een officiële pagina (komt wel vaker voor op Facebook). Een verkeerde interpretatie dus maar zo komt het op mij wel over.

Pagina zelf uiteraard ook bekeken (een stukje dan, want niet aangemeld op FB). Veel foto's en filmpjes (jammer dat die niet op het forum gepost worden ;)) maar verder op het eerste gezicht weinig info.
Jurr schreef:
Leon schreef:Waarvoor dienen trouwens de vele berichten op facebook waarin iemand alleen iemand anders' naam roept?
Om publiekelijk kenbaar te maken dat je iemand van het desbetreffende facebookbericht op de hoogte gebracht hebt, het zogenaamde 'taggen'.
Ik heb geen idee waarom je zoiets zou willen doen. Dan stuur je toch een pb/messengerbericht/appje?
Uitgaande dat er nieuwe moderators gevonden worden, is het wellicht zinvoller om voor niet-leden van de WF een duiidelijke melding op elke pagina van het forum te plaatsen dat dit forum van de vereniging De Wereldfietser is en dat je daar lid van kan worden, waarbij vermeld kan worden wat de voordelen zijn.

Dan moet natuurlijk wel de administratie tussen het forum en de ledenadministratie kloppen.
Leon schreef:
di 08 nov, 2022 11:13
Ik heb niet het flauwste idee waarom je zoiets zou willen doen. Je wilt één iemand iets melden en daarom moet tout le monde het lezen?
Een soort moderne manier van publiekelijk 'HEE LEON KIJK EENS HIER!' schreeuwen ;)

't Schijnt dan ook nog op de tijdlijn van de persoon die getagd word te komen zodat die persoon het gelijk ziet zodra er contact met Facebook gemaakt wordt. Vluchten kan niet meer... ;)

Maar ik heb als nooitfacebooklidgeweest verder ook geen flauw idee waarom (-: