Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Financiele bijdrage niet-leden aan in stand houden forum?

145 berichten
bert sitters schreef:
zo 06 nov, 2022 22:13
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 21:59
Ik heb zeker niet bedoeld om {edit} te laten lijken dan het is.
Sorry, maar waar heeft men het nu over? Kunt u het nog volgen? Dit is een forum van vereniging de Wereldfietser om informatie uit te wisselen. die nodig is bij fietsreizen.
Krijg ik nu echt van jou de wind van voren omdat ik even excuses maak voor een verkeerd gebruikt woord?
Ja, nee, zo wordt het wel leuker ... :cry:
verwijderd
Heren, het lijkt wel een stamcafé! Vriendelijk verzoek vooral op mijn vraag te reageren.
Ik ben het met Hans eens. Betaal moderatoren en het probleem is opgelost.

De hele economie word in stand gehouden door vrijwilligers.

Ik was 1 week in Limburg en zat in een nivon huis. De vrouw die daar huismeester was, werke er voor niks van 08:30 tot 23:00 7 dagen lang.

Laten wij deze mensen koesteren en niet beschimpen. Ook bij de WF, zijn helaas vele vrijwilligers weg gegaan.

Wij kunnen wel van alles willen met de WF, maar als mensen geen respect meer hebben voor elkaar, gaat het toch weer mis.

Nu gaat het weer over een euthanasie discussie.

Mario
Bert van Sprang schreef:
zo 06 nov, 2022 15:39
Mogelijke alternatieve oplossingen zijn het forum tegen betaling uitbesteden aan een externe partij of het forum overdragen aan een partij zonder de band met de Wereldfietser te handhaven.”
Het tegen betaling uitbesteden aan een extern partij lijkt mij een prima oplossing.
Misschien dat een vrijwilligersvergoeding al kan helpen om het niet extern uit te besteden?

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... rgoedingen
Ook voor de niet verenigingsleden, of een ieder die niet inlogt.

Als ik het beleidsstuk van het bestuur lees, gaat het er niet omdat het forum beëindigt moet worden. Het gaat erom dat er voldoende vrijwilligers moeten zijn die het forum beheren, zowel als moderator als op technisch/functioneel vlak. Aan vrijwilligers ontbreekt het en daarmee is er geen levensvatbaarheid voor het instant houden van het forum.

Het lijkt mij een mooi initiatief van de forum leden die het forum graag willen behouden, om hiervoor de moderatoren te vinden. Stel de kandidaten voor bij het bestuur. Ik zeg, kom in actie!

Een vrijwillige financiële bijdrage is natuurlijk een mooi idee, maar ik denk niet dat de moderatie uitbesteed kan worden, waarbij het bedrijf de vrijwillige bijdrage ontvangt als financiële vergoeding voor de moderatie. Daarnaast wordt het administratief ook een uitdaging om de vrijwillige bijdragen te verweken en in de begroting op te nemen. Het geeft geen solide basis voor de moderatie of het forum. Maar voor €22,- per jaar heb je die basis wel.

Als de moderatie en functioneel beheer uitbesteed moet worden omdat er geen vrijwilligers zijn, ga dan een bedrijf vinden dat de moderatie voor de vereniging wil en kan uitvoeren, tegen een redelijk tarief natuurlijk. Als je met een goede offerte komt dan kun je dat ook indienen bij het bestuur en/of inbrengen bij de leden vergadering. De toekomst van het forum bepaal je daarmee zelf.

De vereniging zijn we met zijn allen en met zijn allen bepalen we wat er gebeurt, maar moeten we dat zelf ook regelen en ons steentje bijdragen. Iets roepen (op het forum) is makkelijk, iets realiseren vergt inzet van de leden, van jouw als verenigingslid. Pak de handschoen op en ga aan het werk om je geliefde forum in stand te houden en van vrijwilligers te voorzien.

De forum leden zullen je dankbaar zijn.
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 22:20
bert sitters schreef:
zo 06 nov, 2022 22:13
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 21:59
Ik heb zeker niet bedoeld om euthanasie die mensen meemaken lichter te laten lijken dan het is.
Sorry, maar waar heeft men het nu over? Kunt u het nog volgen? Dit is een forum van vereniging de Wereldfietser om informatie uit te wisselen. die nodig is bij fietsreizen.
Krijg ik nu echt van jou de wind van voren omdat ik even excuses maak voor een verkeerd gebruikt woord?
Je moet je gewoonweg niet verkeerd uitdrukken op dit forum van vereniging de Wereldfietser. Dit was overigens niet de eerste keer.
Op pag 1 wou ik nog wel 5€ ophoesten, momenteel is dat 3€50. Carry on!
bert sitters schreef:
ma 07 nov, 2022 09:20
Leon schreef:
zo 06 nov, 2022 22:20
bert sitters schreef:
zo 06 nov, 2022 22:13


Sorry, maar waar heeft men het nu over? Kunt u het nog volgen? Dit is een forum van vereniging de Wereldfietser om informatie uit te wisselen. die nodig is bij fietsreizen.
Krijg ik nu echt van jou de wind van voren omdat ik even excuses maak voor een verkeerd gebruikt woord?
Je moet je gewoonweg niet verkeerd uitdrukken op dit forum van vereniging de Wereldfietser. Dit was overigens niet de eerste keer.
Is dit een open sollicitatie voor de vacature van moderator?
@Bert Sitters:
Ik maak even een vergissing. Iemand heeft daar moeite mee. Is dat raar dat me dat heel af en toe overkomt in de meer dan 22.000 reacties op dit forum? Vervolgens maak ik excuses.
En dan krijg ik zulke reacties van jou?
Leon schreef:
ma 07 nov, 2022 09:43
@Bert Sitters:
Ik maak even een vergissing. Iemand heeft daar moeite mee. Is dat raar dat me dat heel af en toe overkomt in de meer dan 22.000 reacties op dit forum? Vervolgens maak ik excuses.
En dan krijg ik zulke reacties van jou?
Kijk een moderatie momentje, je kunt ook gewoon je post met het woord aanpassen Leon. Nu zijn we enkele reacties verder die niet bijdragen aan de discussie hoe houden we het forum in stand. Kortom het gedrag van de forumleden bepaald ook de toekomst. Moderatie moet leuk zijn en als moderator wil je geen boksbal of kleuterjuf zijn.
Kom met een volwassen uitgewerkt voorstel, daar heeft het forum wat aan.
Vriendelijk verzoek om dit topic niet te laten ontsporen. Dat voedt namelijk de beeldvorming van bestuur en leden over de omgangsvormen op het forum.

Heb je een probleem met het woordgebruik:
1. Probeer het te negeren (zo'n woord krijgt dan zo min mogelijk aandacht)
2. Stuur de schrijver een PB (die wil het bericht misschien wel aanpassen)
3. Attendeer de Mod (zeker als het woordgebruik uit de hand gaat lopen)

Uit respect voor de TS stel ik voor weer terug te gaan naar de oorspronkelijke vraagstelling in de OP.
Eric op de Fiets schreef:
ma 07 nov, 2022 10:02
je kunt ook gewoon je post met het woord aanpassen Leon.
Goed. Geregeld. Nu graag de anderen ook.
Eric op de Fiets schreef:
ma 07 nov, 2022 10:02
Kijk een moderatie momentje, je kunt ook gewoon je post met het woord aanpassen Leon.
Dan blijft het nog in de reacties met quote staan.

Iemand stoorde zich aan het woord. Leon heeft excuses gemaakt. Klaar!

Maar goed. Dit is wel weer zo'n typisch voorbeeld :roll:
advertenties + eventueel mogelijkheid tot doen donaties is the way to go. Verplichte bijdrage = einde forum (mijn mening), er zijn genoeg 'gratis' alternatieven.

Probleem opgelost. Is het dan nog niet rendabel? Stekker eruit, blijkbaar is er dan te weinig animo :lol:

Ik ben overigens geen verenigingslid, en zal dat nooit worden ook. Niet echt nuttig, en levert vanuit mijn standpunt gezien alleen maar gezeur op op het forum. Af en toe lijkt het hier eerder een forum voor boeren vanwege de vele oude koeien die uit de sloot worden gehaald :lol:

Overigens zitten de grootste kosten 'in de techniek'. Modereren is wat mij betreft vrijwilligerswerk; ik ga geen cent doneren om iemand mij de mond te laten snoeren :twisted:
Wat voor kosten gaat het eigenlijk over, en hoe voorkom je dat je elke x weken met de pet rond moet voor een openstaande factuur maw hoe kun je het bestendig maken.

Ikzelf heb geen enkel bezwaar tegen een vrijwillige bijdrage als het helder is waarvoor. Kan €5 zijn maar voor hetzelfde geld ( :) ) heb ik zin in €100. Moet er maar net het nut van inzien.
Technisch beheer uitbesteden lijkt me goed mogelijk, al kan ik me nauwelijks voorstellen dat er binnen de vereniging niet genoeg knowhow aanwezig is om het grotendeels zelf op te kunnen lossen. De kunst is natuurlijk om die kennis te mobiliseren.
Moderatie vind ik een ander verhaal. Modereren op onwelvoeglijk taalgebruik is niet moeilijk, dat kan iedereen zou ik bijna zeggen, maar modereren om het ontsporen van topics te voorkomen is lastiger uit te besteden. Het vraagt kennis van zaken, wat historisch besef ook, om tijdig te zien dat het fout gaat lopen. Maar ook aanvoelen wanneer het er wellicht stevig aan toegaat, maar het toch nog wel kan. Je kunt een topic ook doodmodereren. Moderators moeten wat mij betreft uit de forumgemeenschap komen.
Edwin* schreef:
ma 07 nov, 2022 09:38

Is dit een open sollicitatie voor de vacature van moderator?
Als dat zou gebeuren dan gaan er wel een hoop topics naar 'bestuur en beleid'

;)
Ik zal wel een keer 5 euro betalen, maar betwijfel of ik dat jaar na jaar zal herhalen.

Advertenties voor niet-betalers klikt als een goed idee. Plus verdere integratie van het forum op de website, zodat je als bezoekende forumgebruiker door hebt dat je op een website van een vereniging zit, dat is nu volledig onduidelijk als forumbezoeker (al dan niet via een zoekmachine).

Ik denk niet dat forums hun functie verliezen door de grote sociale media, ik zie facebook meer als een snel klik-klik-klik medium waar zelden serieus op inhoud wordt ingegaan. Voor het delen van foto's en reisverhalen is facebook een stuk gebruiksvriendelijker.

Mijn mening is dat, als je een beetje met de tijd mee wil gaan, de hele website eigenlijk op de schop moet. In plaats van een website, een los forum en facebook, zou je de boel moeten integreren naar één platform. Zet alle artikelen uit de tijdschriften online als premium-artikelen (het is fantastische content voor een website), integreer het forum in de website van de vereniging, maak er echt een community van. Je kan dan inkomsten genereren met advertenties.
En verschillende abonnementen verkopen. Bijvoorbeeld:
- volledige leden: kunnen alles lezen, zien geen advertenties en ontvangen het tijdschrift;
- digitale leden: alles lezen, geen advertenties, geen papieren tijdschrift;
- geen advertenties leden: geen besloten forum, geen advertenties, geen toegang tot het tijdschrift/premium artikelen;
- gratis leden: toegang tot het publieke forum, wel advertenties.

En dan kan je nieuwe topics die op het forum verschijnen ook op facebook plaatsen, maar reacties daar uitschakelen, zodat je bezoekers naar het wereldfietser platform stuurt. Laat leden hun eigen vakantieblog bijhouden op het platform (met makkelijk foto's uploaden en een interactief kaartje als ze dat willen). Of laat leden hun achtertuin/douche delen voor mede-wereldfietsers als ze dat leuk vinden.

Ik weet dat het een gigantisch project zou zijn, maar de basis voor een online platform is er. Met de inkomsten die je genereert zou je makkelijk een beheerder en een moderator moeten kunnen inhuren.
En dan kan je ook dingen als de ledenadministratie grotendeels automatiseren, met adreswijzigingen en facturatie, etc.

Een paar tegenargumenten zouden kunnen zijn dat de boel vrij commercieel wordt en dat het ombouwen klauwen met geld zal kosten zonder vrijwilligers. En misschien wil de vereniging de boel juist klein houden.

Het is een spontane brainstorm van mij, doe er mee wat je wil.