Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Forum vereniging vakantiefietser.be - Forum Wereldfietser

Forum vereniging vakantiefietser.be

Het forum van de Belgische zustervereniging heeft niet veel berichten. Een deel van de forumbezoekers hier komt ook al vanuit België, wat natuurlijk op dit forum zorgt voor meer activiteit.

Is het misschien een idee om de krachten te bundelen en net als het tijdschrift ook de fora samen te voegen? Zo kunnen de enkele forumbezoekers die daar komen en hier niet, verwelkomd worden op 1 Nederlandstalig fietsvakantieforum.

https://vakantiefietser.be/forum/
Ik wens je veel succes :D .
Jurr schreef:
zo 20 feb, 2022 12:50
Is het misschien een idee om de krachten te bundelen en net als het tijdschrift ook de fora samen te voegen?
Ik denk dat je het ook en misschien wel vooral aan de Vlamingen moet vragen want een gelijkwaardige krachtenbundeling wordt het niet. Ik tel op het hele forum maar 62 onderwerpen. Op het Nederlandse forum zijn het er op dit moment 32641.
Ach, de taal is hetzelfde en veel Vlamingen komen hier al. En tsja, gelijkwaardig? De waarde zit mijnsinziens vooral in de kennis die beschikbaar is voor iedereen, en op deze manier wellicht een nog net wat groter publiek kan gaan trekken. Veel online communicatie gaat al via Facebook en Instagram, voor het behoud van een forum lijkt me samenwerking tussen twee verenigingen die op andere vlakken al samenwerken misschien nog net een stukje extra bieden?

Geen idee of zoiets al eerder besproken is overigens. En of ik in Vlaanderen met m'n oude inloggegevens en ooit 2 geplaatste berichten daar nu de juiste persoon zou zijn om daar een balletje op te gooien betwijfel ik. Toch net wat anders dan de bijna 18 jaar forumlidmaatschap en bijna 3200 berichten die ik hier heb ;) Maar misschien iemand met een actiever forumlidmaatschap aldaar?

En als het geen goed idee is, ook prima hoor. Ik fietste slechts toevallig online langs daar (-:
Ik heb hetzelfde idee geopperd op de laatste fiets- en wandelbeurs in Gent (drie jaar geleden?) maar ik had niet het idee dat er aan de vlaamse kant veel animo was om überhaupt op een forum te zitten.

Persoonlijk zou ik veel liever hebben dat leden van de vakantiefietser eindelijk zonder poespas zouden kunnen deelnemen aan wereldfietersactiviteiten. Maar het ziet er naar uit dat dit nooit in orde gaat komen, zie bijvoorbeeld het bikepacking kampeerweekend, ondanks herhaaldelijk aandringen van Nicolevelo.
Volgens mij hoort dit bij "Bestuur en Beleid"
Over de deelname van Vlamingen aan activiteiten van de Nederlandse vereniging de Wereldfietser heeft de laatste Algemene Ledenvergadering van de Wereldfietser besloten dat dit mogelijk moet zijn. Hiervoor wordt een module gebouwd.
bdr schreef:
zo 20 feb, 2022 15:19
Ik heb hetzelfde idee geopperd op de laatste fiets- en wandelbeurs in Gent (drie jaar geleden?) maar ik had niet het idee dat er aan de vlaamse kant veel animo was om überhaupt op een forum te zitten.
Ah kijk, dan is het aan de andere kant blijkbaar ook al voorgesteld. Maar beursbezoekers en/of standvrijwilligers zijn niet altijd forumbezoekers en andersom natuurlijk. ;)

bdr schreef:
zo 20 feb, 2022 15:19

Persoonlijk zou ik veel liever hebben dat leden van de vakantiefietser eindelijk zonder poespas zouden kunnen deelnemen aan wereldfietersactiviteiten. Maar het ziet er naar uit dat dit nooit in orde gaat komen, zie bijvoorbeeld het bikepacking kampeerweekend, ondanks herhaaldelijk aandringen van Nicolevelo.
Dat natuurlijk sowieso, maar het ene sluit het andere niet uit. Zijn er van de Vlaamse vereniging ook fraaie offroad bikepacking weekenden? (-:
bert sitters schreef:
zo 20 feb, 2022 16:07
Over de deelname van Vlamingen aan activiteiten van de Nederlandse vereniging de Wereldfietser heeft de laatste Algemene Ledenvergadering van de Wereldfietser besloten dat dit mogelijk moet zijn.
Dat is toch niets nieuws?
In 2018 stond dat gewoon in het Huishoudelijk Reglement, omdat het al sinds de oprichting van de vereniging gebruikelijk was dat we met elkaars activiteiten mee konden doen:
9. Basisleden hebben bij tijdige betaling van de verschuldigde jaarcontributie recht op:
a. ...
Alle leden hebben bij tijdige betaling van de contributie recht op:
a. ...
b. ...
c. toegangskorting bij evenementen van de Vlaamse vereniging De Vakantiefetser.
Leden van De Vakantiefetser genieten gelijke rechten bij De Wereldfetser.


Dus kennelijk is op een gegeven moment anders besloten. Helaas.
Leon schreef:
zo 20 feb, 2022 16:45
bert sitters schreef:
zo 20 feb, 2022 16:07
Over de deelname van Vlamingen aan activiteiten van de Nederlandse vereniging de Wereldfietser heeft de laatste Algemene Ledenvergadering van de Wereldfietser besloten dat dit mogelijk moet zijn.
Dat is toch niets nieuws?
In 2018 stond dat gewoon in het Huishoudelijk Reglement:
9. Basisleden hebben bij tijdige betaling van de verschuldigde jaarcontributie recht op:
a. ...
Alle leden hebben bij tijdige betaling van de contributie recht op:
a. ...
b. ...
c. toegangskorting bij evenementen van de Vlaamse vereniging De Vakantiefetser.
Leden van De Vakantiefetser genieten gelijke rechten bij De Wereldfetser.


Dus kennelijk is op een gegeven moment anders besloten.
Dit hoort bij "bestuur en beleid"
"bestuur en beleid" is niet toegankelijk voor leden van vakantiefietser.
bdr schreef:
zo 20 feb, 2022 17:15
"bestuur en beleid" is niet toegankelijk voor leden van vakantiefietser.
die hebben hun eigen kanalen naar hun bestuur.
Maar het probleem zit niet bij het bestuur van vakantiefietser maar bij wereldfietser.
Hiervoor wordt een module gebouwd.
Maar die ledenvergadering was in november en inmiddels is het bijna maart. Dit was een van de redenen dat ik mijn activiteit hier onder Overige Activiteit heb geplaatst. En natuurlijk zou hierover beter in het gesloten gedeelte gediscussieerd kunnen worden, maar zoals bdr aangegeeft hebben onze zuiderburen daar geen toegang toe.
bert sitters schreef:Hiervoor wordt een module gebouwd.
Kunt u uitleggen wat hier staat?
bert sitters schreef:Volgens mij hoort dit bij "Bestuur en Beleid"
En dus?
bert sitters schreef:Dit hoort bij "bestuur en beleid"
Dit klinkt veel stelliger.
Maar is het niet eenvoudiger om deze beslissing aan het bestuur over te laten?
dunlop schreef:
zo 20 feb, 2022 17:59
bert sitters schreef:Hiervoor wordt een module gebouwd.
Kunt u uitleggen wat hier staat?
bert sitters schreef:Volgens mij hoort dit bij "Bestuur en Beleid"
En dus?
bert sitters schreef:Dit hoort bij "bestuur en beleid"
Dit klinkt veel stelliger.
Maar is het niet eenvoudiger om deze beslissing aan het bestuur over te laten?
De Algemene Ledenvergadering is het hoogst gezaghebbende orgaan van Vereniging De Werelldfietser Alle leden hebben daar toegang.
Volgens mij staat er geen Dunlop op de ledenlijst.
bdr schreef:
zo 20 feb, 2022 17:31
Maar het probleem zit niet bij het bestuur van vakantiefietser maar bij wereldfietser.
De vraag is "Is het misschien een idee om de krachten te bundelen en net als het tijdschrift ook de fora samen te voegen? Zo kunnen de enkele forumbezoekers die daar komen en hier niet, verwelkomd worden op 1 Nederlandstalig fietsvakantieforum."