Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je verbinding is niet privé - Forum Wereldfietser

Je verbinding is niet privé

Ter info:
Na een Android-update op mijn telefoon krijg ik dit bericht als ik op Chrome naar het forum wil gaan. Blijkbaar moet er een beveiligingscertificaat worden geüpdatet.

Screenshot_20211022-075434.png
Ik kreeg dezelfde melding via Safari op mijn iPad.
Chrome ook
Firefox op de pc ook
Ook voor Firefox op Windows 11 PC.

Het lijkt inderdaad een probleem op de webserver van het forum van de wereldfietser, forum.wereldfietser.nl (niet op de website www.wereldfietser.nl).

Voor de beheerder van de website:
  • Het certificaat voor gebruik van HTTPS op *.wereldfietser.nl vervalt vandaag
Certificaat forum:
Forum Certificaat vervalt.png
Certificaat forum: vervalt op 22 oktober
Certificaat website:
Website Certificaat 2-jan.png
Certificaat website: tot 2 januari 2022
Heb het gemeld bij de beheerder van het forum.
Firefox op Android ook:
SEC_ERROR_EXPIRED_CERTIFICATE
Ook hier in Friesland dezelfde melding :lol:
Om precies te zijn:
Verlopen op: vrijdag 22 oktober 2021 om 01:59:59 Midden-Europese zomertijd
:)

Op de forum hoofdpagina:
Op dit moment ondervinden wij problemen met ons beveiligingscertificaat. Het huidige certificaat is verlopen. De provider is vergeten dit te verlengen. Wij hebben ze gevraagd het certificaat z.s.m. te vernieuwen. Excuses voor de overlast.
Een jaarlijks terugkerend fenomeen:
viewtopic.php?f=20&t=35414

Tip voor de host: neem het op in het draaiboek.
Ik heb er ook last van.
Werkt wel op mijn oude computer (windows 7)
Bronsky schreef:
vr 22 okt, 2021 11:31
Ook hier in Friesland dezelfde melding :lol:
Ik neem altijd een extra beveilingingscertificaat mee naar Friesland.... :D
En weer, net als vorig jaar, kiest de vereniging ervoor om de mededeling dat het met de onveiligheid wel meevalt alleen te plaatsen op een pagina die pas bereikbaar is als je de veiligheidswaarschuwingen negeert. Waarom?
Waarom?
Er is geen andere manier, een moderne browser laat niks zien als het certificaat verlopen is. Pas als je toestemming geeft, dan zie je de informatie.

Er staat ook en melding op de home page van de website van De Wereldfietser, die kun je zien zonder (certificaat)probleem.
Frank schreef:
zo 24 okt, 2021 14:11
Er staat ook en melding op de home page van de website van De Wereldfietser
Die bedoelde ik. Die staat er pas sinds nadat ik mijn vorige bericht plaatste.
Leon schreef:
zo 24 okt, 2021 14:31
Frank schreef:
zo 24 okt, 2021 14:11
Er staat ook en melding op de home page van de website van De Wereldfietser
Die bedoelde ik. Die staat er pas sinds nadat ik mijn vorige bericht plaatste.
Klopt. Althans, de melding is pas sinds dat moment zichtbaar op de homepage. Dit terwijl bij de plaatsingsdatum 22 oktober staat vermeld, oftewel eergisteren. :?:
Leon schreef:
zo 24 okt, 2021 11:17
En weer, net als vorig jaar, kiest de vereniging ervoor om de mededeling dat het met de onveiligheid wel meevalt alleen te plaatsen op een pagina die pas bereikbaar is als je de veiligheidswaarschuwingen negeert. Waarom?
Eigenlijk dus net als dit bericht …. :)

Groet,
Tom.
hoera het werkt weer
caran schreef:
ma 25 okt, 2021 19:22
hoera het werkt weer
Ik gok tot 23 januari. Maar ik hoop uiteraard dat de vervanging van het certificaat nu wel in de agenda van de juiste mensen staat.
PeterVanRijn schreef:
di 26 okt, 2021 11:16
caran schreef:
ma 25 okt, 2021 19:22
hoera het werkt weer
Ik gok tot 23 januari. Maar ik hoop uiteraard dat de vervanging van het certificaat nu wel in de agenda van de juiste mensen staat.
En minstens zo handig: als terugkerend event, dus jaarlijks even een reminder om proactief een certificaat te updaten.