Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Automatisch spamaccounts blokkeren - Forum Wereldfietser

Automatisch spamaccounts blokkeren

Suggestie aan de beheerders om deze extensie toe te voegen https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... orum_spam/

Zie viewtopic.php?f=12&t=36003#p393447
Door ze tegen te houden raak je wel vermakelijke discussiedraden kwijt.
Net als met kinderen kan het verstandig zijn om digitaal minder vaardige forumbezoekers niet van het gevaar weg te houden, maar ze er in een veilige omgeving mee confronteren zodat ze het leren herkennen en de juiste vaardigheden ontwikkelen. Het feit dat sommige forumbezoekers toch op de vragensteller ingaan, zelfs als ze er al op worden geattendeerd dat ze met een bot te maken hebben, laat zien dat bewustwording belangrijk is. Is het mogelijk om in plaats van het helemaal blokkeren (en niet laten zien) berichten van bots wel te laten zien maar dan in een soort quarantainemodus, met een waarschuwing erbij en evt. URLs geblokkeerd?

Ik ben overigens wel voor het blokkeren van veelposters! :roll:
Idd, er zijn hier best deelnemer waar minder zinnigs uit komt dan uit een bot.
Verder: waar gaat het over? Er is nergens een linkje o.i.d. waar mensen 'tegen beschermd' moeten worden.
Dus waar zitten jullie mee?

PS: ik las in de titel 'sperma-counts'; wat zou Freud hier van zeggen?
Flix schreef:
di 04 mei, 2021 15:38
Verder: waar gaat het over? Er is nergens een linkje o.i.d. waar mensen 'tegen beschermd' moeten worden.
Dus waar zitten jullie mee?
Ik las toevallig op een ander forum een vraag met niet ter zake doende inhoud, ook zonder link.
Heb het gemeld dat het niet relevant was maar de beheerder liet het bericht gewoon staan.
Een week later was het bericht aangepast en voorzien van verdachte links in de signature.
Het forum werkt zo dat je eerst een account aanmaakt en dan een eerste post schrijft. Die eerste post moet handmatig worden goedgekeurd door een moderator. Een bot zal er dus voor zorgen dat die post zo weinig mogelijk wantrouwen wekt (binnen de mogelijkheden van Google Translate, blijkbaar :-) )
Als de eerste post eenmaal is goedgekeurd kun je losgaan op het forum. Bij wijze van experiment kunnen we natuurlijk afwachten wat er gebeurt. Misschien ontstaan er meer vrolijk makende draadjes :wink:
eindgebruiker schreef:
di 04 mei, 2021 16:01
Het forum werkt zo dat je eerst een account aanmaakt ... Als de eerste post eenmaal is goedgekeurd kun je losgaan op het forum. ...
Precies. Jij snapt het.

De tovenaar schreef:
di 04 mei, 2021 15:54
... Een week later was het bericht aangepast en voorzien van verdachte links in de signature.
En jij ook 😉
Dan zal ik het wel niet snappen. Want op de fora die ik ken werkt het niet zo.
En ik kan me niet voorstellen dat het hier ook zo werkt, want voor beide topics geldt dat als ie voorgelegd zou zijn aan een moderater, waren ze gelijk afgekeurd. Omdat ze niet gerelateerd zijn aan fietsen, en omdat je idd bij meer dan oppervlakkig lezen ('beoordelen') direct ziet dat die postings niet kloppen.
Dus ik vermoed dat het toch wat anders zit.
Ik betwijfel of onze moderator dit afgekeurd zou hebben.

Er is wel degelijk iets op dit soort forumbijdragen tegen: beginnende (echte) forumdeelnemers worden bij confrontatie ermee namelijk niet getrakteerd op inhoud waar de vereniging officieel voor staat en zullen dus minder de neiging hebben om ook iets te schrijven.
Leon schreef: Er is wel degelijk iets op dit soort forumbijdragen tegen: beginnende (echte) forumdeelnemers worden bij confrontatie ermee namelijk niet getrakteerd op inhoud waar de vereniging officieel voor staat en zullen dus minder de neiging hebben om ook iets te schrijven.
Graag uitleg. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat hier staat. Tenzij dit de tekst van een bot is. Maar dan begrijp ik het ook niet.
Als er een nieuweling op het forum komt verwacht hji dat het op zijn minst over fietsen gaat. (liever nog over reizen of vakantie op de fiets)
De bedoelde bijdragen gaan met geen woord over fietsen en zijn dus compleet off-topic.

Als jij een nieuwe TV wilt kopen en je loopt een TV-winkel binnen (evt online, maakt niet uit) maar je ziet vooral stellages met auto-onderdleen wat denk je dan? Wegwezen hier, toch?
Leon schreef: Als er een nieuweling op het forum komt verwacht hji dat het op zijn minst over fietsen gaat. (liever nog over reizen of vakantie op de fiets)
De bedoelde bijdragen gaan met geen woord over fietsen en zijn dus compleet off-topic.

Als jij een nieuwe TV wilt kopen en je loopt een TV-winkel binnen (evt online, maakt niet uit) maar je ziet vooral stellages met auto-onderdleen wat denk je dan? Wegwezen hier, toch?
Peter Molog schreef: Graag uitleg. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp niet wat hier staat. Tenzij dit de tekst van een bot is. Maar dan begrijp ik het ook niet.
Ik begrijp het nog steeds niet.
Molly en Thomas zijn allebei deze morgen nog even langs geweest. Toch spijtig dat ze ons niet wat meer verheldering hebben willen verschaffen.
Ze hebben beiden inmiddels een onderschrift met verdachte links.
Spannend hoor! En de spanning neemt toe naarmate de Mod langer op vakantie is. Hoe weten onze nieuwe bot friends trouwens dat we in NL in de meivakantie zitten? Best intelligent hoor.
Nog even en de bots doen mee aan raad plaatje (makkelijk te raden mbv google lens) en plaatsen een foto met verstopte link :wink:
En 0,2 seconde later liggen de wereldfietserservers plat omdat er 256 TB aan plaatjes aan het uploaden zijn.
eindgebruiker schreef:
di 04 mei, 2021 19:25
Ze hebben beiden inmiddels een onderschrift met verdachte links.
Wat is überhaupt eigenlijk het idee achter de mogelijkheid om links te plaatsen in een onderschrift?
Het pushen van eigen websites.
Op veel fora ongewenst, omdat vaak om een (soort van) concurrerende site kan gaan, dus mogelijkerwijs klantjes/hits bij jou weg kan halen.
Maar hier zal het vaak om de reisblogs van de deelnemers gaan, dus heeft het zeker wel een toegevoegde waarde.

Denk ik...
Grandonneur schreef:
wo 05 mei, 2021 10:38
eindgebruiker schreef:
di 04 mei, 2021 19:25
Ze hebben beiden inmiddels een onderschrift met verdachte links.
Wat is überhaupt eigenlijk het idee achter de mogelijkheid om links te plaatsen in een onderschrift?
Daarop kan je bijvoorbeeld een link naar je blog plaatsen. Je weet wel: en website met reisverhalen, foto's en video's. Voor mensen die niet op Facebook of Insta zitten maar toch ervaringen willen delen, Wat mij betreft zou daarvoor meer aandacht mogen zijn dan dat op meer!meer!meer! aankopen gerichte geschrijf over fietsmateriaal.