Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser en Vakantiefietser vzw: zusterorganisaties - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietser en Vakantiefietser vzw: zusterorganisaties

Peter Molog schreef:
di 01 jun, 2021 17:20
Typisch Nederlandse manier om iets vooruit te schuiven. Vergaderingetje, commissietje.
Maar wat wil je ook? Het bestuur van de Wereldfietser houdt zich niet bezig met dit soort vragen op dit forum.
Zij Besturen! :?
[/quote]
Graag dit soort reacties op "verenigingszaken"
@ Bert sitters: wil je dan wel mijn naam verwijderen bij bovenstaand citaat ajb. Het komt niet van mij.
nicolevelo schreef:
di 01 jun, 2021 21:03
@ Bert sitters: wil je dan wel mijn naam verwijderen bij bovenstaand citaat ajb. Het komt niet van mij.
Gedaan.
Groetjes..
bert sitters schreef:
wo 02 jun, 2021 06:09
nicolevelo schreef:
di 01 jun, 2021 21:03
@ Bert sitters: wil je dan wel mijn naam verwijderen bij bovenstaand citaat ajb. Het komt niet van mij.
Gedaan.
Nu nog even een [/quote] eruit, en het is helemaal goed. :) Tip: gebruik de Voorbeeldknop voor je een bericht verstuurt.

Groetjes,

Carl
bert sitters schreef: [ /quote]
Graag dit soort reacties op "verenigingszaken"
Dan zijn reacties niet meer leesbaar voor Nicolevelo. :oops:
Lijkt me niet handig.
Inhoudelijk begrijp ik overigens ook niet waarom het daar thuishoort.
Er is eindelijk een manier om als niet WF lid in te schrijven voor een activiteit.

Wel lees ik dat er dan 10 euro extra administratiekost wordt aangerekend voor één weekend. Dat is een fors bedrag, zeker als je weet dat niet leden bij de vakantiefietser vzw slechts 5 euro extra vragen.

Edi en update dit is niet correct: de leden van de Wf krijgen exact dezelfde voorwaarden als de leden van de VF. Ze moeten niets extra betalen.

Nu wordt het dus voordeliger voor leden van de vakantiefietser om ook lid te worden WF wanneer je aan activiteiten wil deelnemen. Vanaf twee activiteiten heb je al de meerkost eruit. Echter, op de webpagina van de WF waar leden worden geronseld staat letterlijk het volgende
Personen woonachtig in Belgie geven we in overweging lid te worden van de Vakantiefietser. De Vakantiefietser verstrekt hetzelfde tijdschrift, alleen de titel op het voorblad luidt anders.
Blijkbaar is het zelfs na zovele jaren nog steeds niet mogelijk gebleken een 'zusterlijke' samenwerkingsovereenkomst te bedenken....
nicolevelo schreef:
do 28 apr, 2022 20:24
Er is eindelijk een manier om als niet WF lid in te schrijven voor een activiteit.

Wel lees ik dat er dan 10 euro extra administratiekost wordt aangerekend voor één weekend. Dat is een fors bedrag, zeker als je weet dat niet leden bij de vakantiefietser vzw slechts 5 euro extra vragen.

Nu wordt het dus voordeliger voor leden van de vakantiefietser om ook lid te worden WF wanneer je aan activiteiten wil deelnemen. Vanaf twee activiteiten heb je al de meerkost eruit. Echter, op de webpagina van de WF waar leden worden geronseld staat letterlijk het volgende
Personen woonachtig in Belgie geven we in overweging lid te worden van de Vakantiefietser. De Vakantiefietser verstrekt hetzelfde tijdschrift, alleen de titel op het voorblad luidt anders.
Blijkbaar is het zelfs na zovele jaren nog steeds niet mogelijk gebleken een 'zusterlijke' samenwerkingsovereenkomst te bedenken....
:?: :shock:
Het moet niet gekker worden.
Administratiekosten bij geautomatiseerd systeem.
Toen* we alles nog handmatig deden, ( dus veel administratie met pen/papier) waren er geen extra kosten aan verbonden.
* 2019
Klinkt als ontmoedigingsbeleid. :-(
Op zich vind ik een bijdrage voor niet-leden te verdedigen. Eerder was sprake van € 5, hoezo dat nu in een keer € 10 is geworden snap ik niet. Ik heb daar in de notulen van de bestuursvergadering niets van gelezen. Het lijkt wel of het besturu besluiten neemt buiten de vergaderingen om en die niet publiceert. Blij dat ik mijn Pinkstertocht niet alsnog bij ledenactiviteit heb ondergebracht.
Maar Nicole is lid, weliswaar niet van de wf maar van de vf.
Vroeger* 2019 :!: hoefden de Belgen nooit extra ( entreegeld ) te betalen. Ik vind 5 euro zelfs al teveel. Het zijn allemaal leden.
Ik heb even mijn licht opgestoken bij het bestuur van de vakantiefietser. Daar krijgen de leden van de WF exact dezelfd voorwaarden als leden van de VF. Zij moeten dus niets bijbetalen.

Ik pas dat ook even aan in het bericht hierboven.
PeterVanRijn schreef:
do 28 apr, 2022 20:41
Klinkt als ontmoedigingsbeleid. :-(
Of stimuleringsbeleid om lid te worden. Klinkt net wat beter ;)
Fedor schreef:
vr 29 apr, 2022 10:31
Of stimuleringsbeleid om lid te worden. Klinkt net wat beter ;)
In dit geval gaat het om leden van de Vakantiefietser, die hoeven geen lid te worden om deel te nemen aan Wereldfietser-activiteiten.
nicolevelo schreef:
vr 29 apr, 2022 09:53
Ik heb even mijn licht opgestoken bij het bestuur van de vakantiefietser. Daar krijgen de leden van de WF exact dezelfd voorwaarden als leden van de VF. Zij moeten dus niets bijbetalen.
En lid worden van De Wereldfietser en niet meer van De Vakantiefietser? Dan kun je blijkbaar alsnog zonder bijbetalen aan de activiteiten van De Vakantiefietser deelnemen. Klinkt wellicht wat tegenstrijdig nadat men zo tegen je doet, maar klinkt wel als de voordeligste optie. Of mis ik misschien iets?

Als er velen volgen zal er vast een moment volgen dat beide verenigingen alsnog worden samengevoegd. Of we beginnen alvast met de fora ;)

viewtopic.php?f=20&t=37139
Als je lid zou zijn van beide verenigingen krijg je twee keer het tijdschrift toegestuurd. Beetje zonde. Dat zou bijna pleiten voor een "partnerlidmaatschap" (11 euro) voor Vakantiefietserleden.
Ik hoop alsnog dat het een misverstand is en dat we hier straks vernemen dat leden van de VF onder dezelfde voorwaarden deelnemen als leden van de WF. Net zoals leden van WF kunnen deelnemen aan activiteiten van de VF.
Werken op basis van vertrouwen en met gesloten beurs dus. Dat is handig voor de deelnemers en het scheelt bureaucratie. Ingrijpen hoeft alleen als het uit de hand loopt.
De Romeinen zeiden al: Idem velle atque idem nolle, ea vera amicitia est.
(Hetzelfde willen en hetzelfde niet willen, dat is ware vriendschap.)
eindgebruiker schreef:
vr 29 apr, 2022 11:40
Als je lid zou zijn van beide verenigingen krijg je twee keer het tijdschrift toegestuurd. Beetje zonde. Dat zou bijna pleiten voor een "partnerlidmaatschap" (11 euro) voor Vakantiefietserleden.
Iets voor de komende Algemene Ledenvergadering?
Iets voor de komende Algemene Ledenvergadering?
Is helemaal niet nodig, het bestuur kan morgen besluiten dat de administratieve kosten voor leden van zusterorganisaties € 0 bedragen.