Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietser en Vakantiefietser vzw: zusterorganisaties - Forum Wereldfietser

Wereldfietser en Vakantiefietser vzw: zusterorganisaties

Ik heb altijd begrepen dat de (Nederlandse) Wereldfietser en de (Belgische) Vakantiefietser vzw zusterorganisaties zijn. De leden krijgen hetzelfde tijdschrift, en kunnen deelnemen aan elkaars trektochten. Maar in hoeverre stopt daar het zusterschap?
een lid van de Vakantiefietser heeft bvb geen toegang tot het ledengedeelte van de Wereldfietser en dus ook niet tot alle activiteiten. Bvb de online lezing over de Great Divide deze namiddag (ik vernam het van een lid van de WF), daar kan je dan als VF weer niet bij.

Is er ergens een overzicht van wat wel en niet gemeenschappelijk/toegankelijk is?
Ik zou het niet weten, maar iemand van het bestuur vast wel. Ik heb echter niet de indruk dat bestuursleden van de WF op dit forum actief zijn. Je zou je vraag daarom evt. ook via deze pagina https://www.wereldfietser.nl/contact kunnen stellen. Als het goed is, wordt jouw vraag dan door iemand van het bestuur beantwoord.
Goeie vraag Nicole, ik denk dat het bestuur daar nog helemaal niet over na heeft gedacht. Waarschijnlijk krijg je hetzelfde probleem als je in de toekomst je aan wilt melden voor activiteiten. Wat mij betreft hoop ik van harte dat leden van de Vakantiefietser behoudens stemrecht dezelfde rechten krijgen als leden van de Wereldfietser.
Sluit ik me volledig bij aan Bert. En vice versa natuurlijk :wink:
Ik heb de vraag voorgelegd aan beide besturen.
Ik had dezelfde vraag. Ik heb mij dan maar lid gemaakt van beide organisaties juist om toegang te kunnen krijgen tot de volledige leden-login. Het tijdschrift krijg ik van de vakantiefietser.
Ik stelde begin dit jaar ook eens de vraag:


Goede middag Nienke,

Momenteel is er geen toegang voor de leden van De Vakantiefietser tot de website van De Wereldfietser (en vice versa).

We trachten een oplossing te vinden om de leden van beide verenigingen toegang te geven tot alle pagina’s door uitwisseling van gegevens. Gezien de privacywet is dat niet zo evident.

We houden jullie op de hoogte.
Volgens het huishoudelijk reglement van de Wereldfietser heb je als lid van de Vakantiefietser toegang tot / recht op toegangskorting voor alle evenementen, dus ook de lezingen.

Toegang tot de website is een kwestie van e-mailadres en wachtwoord doorgeven. Het probleem zal niet in de privacywetgeving zitten, maar in de techniek.
Overigens staat de genoemde lezing inmiddels online: https://wereldfietser.nl/actueel/mediat ... -van-rooij
nicolevelo schreef:
zo 31 jan, 2021 15:16
Ik heb de vraag voorgelegd aan beide besturen.
Heb je al een reactie gekregen?

27 Februari is er weer een lezing https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... en-brazili
eindgebruiker schreef:
wo 17 feb, 2021 10:09
nicolevelo schreef:
zo 31 jan, 2021 15:16
Ik heb de vraag voorgelegd aan beide besturen.
Heb je al een reactie gekregen?

27 Februari is er weer een lezing https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... en-brazili
Het bestuur van de vakantiefietser antwoordde dat het een item is waar ze mee bezig zijn, en dat het technisch niet zo eenvoudig is.
Van het bestuur van de WF geen reactie ontvangen.
Hé NIcole, Als je uit je rolstoel bent mag je wel bij ons komen kijken :lol: :lol: :lol:

B&R
eindgebruiker schreef:
wo 17 feb, 2021 10:09
nicolevelo schreef:
zo 31 jan, 2021 15:16
Ik heb de vraag voorgelegd aan beide besturen.
Heb je al een reactie gekregen?
Nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Jammer toch.
Jammer toch.
Dat is zwak uitgerust.
Bert van Sprang schreef:
wo 14 apr, 2021 22:37
Jammer toch.
Dat is zwak uitgerust.
Beetje moe Bert? ;)
Nicolevelo, op welke manier heb je het bestuur van de Wereldfietser benaderd? Ik wilde eens kijken of ik een contactmogelijkheid vond in het tijdschrift; mijn oog viel op de kop ‘Vacature bestuurslid communicatie’. Misschien geeft dat een verklaring. :) Misschien eens gokken op bv. bestuur@wereldfietser.nl ?

Groetjes,

Carl
nicolevelo schreef:
wo 14 apr, 2021 22:34
eindgebruiker schreef:
wo 17 feb, 2021 10:09
nicolevelo schreef:
zo 31 jan, 2021 15:16
Ik heb de vraag voorgelegd aan beide besturen.
Heb je al een reactie gekregen?
Nog steeds geen antwoord gekregen op mijn vraag. Jammer toch.
Maar wel veelzeggend. Ik heb zelf ook een jarenlange ervaring met pogingen beide verenigingen enigszins bij elkaar te brengen. Alles lijkt nog bij het oude.
Ondertussen nog steeds wachtende op een reactie.

Wel zou de vraag op tafel gelegd zijn. Zie dit draadje waar eindgebruiker schrijft: " in de notulen van de bestuursvergaderingen lees ik dat jouw vraag op 30 januari is binnengekomen. Op 8 maart is besproken dat jouw vraag was binnengekomen, maar is er nog niks mee gedaan. En op 3 mei is er in een vergadering met de Vakantiefietser over gesproken, en blijkt dat ze nog steeds geen idee hebben hoe ze het gaan aanpakken. Oftewel, het kan nog tijden gaan duren".
De Wereldfietser heeft dit najaar de Algemene Ledenvergadering. Ik wil als lid best dit onderwerp op de agenda plaatsen. Daar hoort het thuis. Het heeft geen zin dat Jan en Alleman zich hiermee gaan bemoeien.
Zet jij je in om dit bij jouw vereniging De Vakantiefietser te krijgen.
bert sitters schreef:
di 01 jun, 2021 09:42
De Wereldfietser heeft dit najaar de Algemene Ledenvergadering. Ik wil als lid best dit onderwerp op de agenda plaatsen. Daar hoort het thuis. Het heeft geen zin dat Jan en Alleman zich hiermee gaan bemoeien.
Zet jij je in om dit bij jouw vereniging De Vakantiefietser te krijgen.
Goed idee. Zal het nogmaals vragen.
nicolevelo schreef:
di 01 jun, 2021 09:49
bert sitters schreef:
di 01 jun, 2021 09:42
Daar hoort het thuis. Het heeft geen zin dat Jan en Alleman zich hiermee gaan bemoeien.
Zet jij je in om dit bij jouw vereniging De Vakantiefietser te krijgen.
Typisch Nederlandse manier om iets vooruit te schuiven. Vergaderingetje, commissietje.
Maar wat wil je ook? Het bestuur van de Wereldfietser houdt zich niet bezig met dit soort vragen op dit forum.
Zij Besturen! :?