Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Status wiki - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Status wiki

Ik las in het tijdschrift dat de FietsVakantieWiki dood is. Wellicht dan toch weer offline zetten?
Screenshot 2021-07-09 at 21.46.18.png
Ja, ook gelezen, de schrijvers hebben waarschijnlijk dit topic niet gelezen :x

is de inhoud van de opgeheven FietsVakantieWiki aan Cycle Planet ter beschikking gesteld
Is daar ook iets mee gebeurd? https://cycleplanet.org/countries geeft mij een "Oops. Nothing here..." (404)
Je moet je kennelijk registreren...
De Cycleplanet app als middel om laagdrempelig en anywhere/-device fietsvakantiegereleateerde informatie te vinden (en te plaatsen) vind ik echt een heel goed idee, en veel handiger dan een ouderwetse website. Helaas werkt de Androidversie bij mij niet goed: switchen tussen menu's / pagina's gaat traag (of niet), en ik kan geen informatie op het niveau van een land ontdekken. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Echt nog een betaversie wat mij betreft.
willem.m schreef:
za 10 jul, 2021 12:20
De Cycleplanet app als middel om laagdrempelig en anywhere/-device fietsvakantiegereleateerde informatie te vinden (en te plaatsen) vind ik echt een heel goed idee
Ik ook!
Helaas werkt de Androidversie bij mij niet goed: switchen tussen menu's / pagina's gaat traag (of niet), en ik kan geen informatie op het niveau van een land ontdekken. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd. Echt nog een betaversie wat mij betreft.
Dat is ook mijn ervaring. Sinds een paar weken ben ik als eerste software-ontwikkelaar vrijwillig bij CyclePlanet betrokken. Bas en ik zijn hier as we speak samen bezig om de technische basis te verstevigen, zodat de app sneller, betrouwbaarder en veiliger wordt. Hopelijk werkt het over een paar weken lekkerder :)
Wat goed Reinier dat je dit doet!

Klopt mijn indruk dat je nu niet bij een landenwiki-achtige pagina kunt komen? Ik zie weliswaar de wereldkaart, en je kan dan inzoomen, maar dan kom je op lokale (en vrij random) informatiebijdragen. Het zou denk ik heel handig zijn als je op die kaart ook op een *land* kunt klikken en daarnaast ook als je, net als bij de ouderwetse landenwiki, ook via een *lijst* (via continent) naar landen kunt komen.

Nou, makkelijk praten vanaf de zijlijn...
Succes met jullie werkzaamheden!
Mooi dat er aan goede informatievoorziening wordt gewerkt. Interessant dat dit via een app moet. Ik ben groot voorstander van toegankelijk op elk type apparaat en daarvoor is een app ongeschikt. Ik hoop dan ook dat de informatie via een website beschikbaar komt.
Jarno schreef:
za 10 jul, 2021 13:54
Mooi dat er aan goede informatievoorziening wordt gewerkt. Interessant dat dit via een app moet. Ik ben groot voorstander van toegankelijk op elk type apparaat en daarvoor is een app ongeschikt. Ik hoop dan ook dat de informatie via een website beschikbaar komt.
Inderdaad, en dat is het ook: https://cycleplanet.org
willem.m schreef:
za 10 jul, 2021 12:57
Klopt mijn indruk dat je nu niet bij een landenwiki-achtige pagina kunt komen? Ik zie weliswaar de wereldkaart, en je kan dan inzoomen, maar dan kom je op lokale (en vrij random) informatiebijdragen. Het zou denk ik heel handig zijn als je op die kaart ook op een *land* kunt klikken en daarnaast ook als je, net als bij de ouderwetse landenwiki, ook via een *lijst* (via continent)
Dat kan door bij de knoppen rechstboven op het vlag-ikoontje te klikken en dan op de vlag van het land.

Je kunt ook de URL ineens intikken: https://cycleplanet.org/country/Netherlands
Aha, dank je, nu zie ik het. Blijkbaar herkende ik dat niet als de landenknop. Als ik erop klik, komt er "countries" te staan. Is het een idee om dat standaard naast de vlag te zetten, en ook "countries" in het menu op te nemen?
Leon schreef:
za 10 jul, 2021 11:25
Je moet je kennelijk registreren...
Dat zou kunnen en ik begrijp dat dat vervelend is.

We zijn bezig om de beveiliging wat intelligenter te regelen. Dingen als wiki-pagina's, blogposts enzo moeten natuurlijk voor iedereen te bekijken zijn. Andere dingen, zoals de contactgegevens van mensen die fietsers willen ontvangen, kunnen maar beter achter een loginmuur zitten.
Ik heb ook nog wat moeite met zien wat de site kan, maar wat niet is kan nog komen. Voor nu werkt deze niet lekker op mijn machine. Veel vertraging bij het klikken van bijvoorbeeld de 'home/map'. Net geteld, duurt zo'n 7 seconde. Denk dat daar nog wat optimalisatie nodig is.
ReinierLamers schreef:
za 10 jul, 2021 13:59
Jarno schreef:
za 10 jul, 2021 13:54
Mooi dat er aan goede informatievoorziening wordt gewerkt. Interessant dat dit via een app moet. Ik ben groot voorstander van toegankelijk op elk type apparaat en daarvoor is een app ongeschikt. Ik hoop dan ook dat de informatie via een website beschikbaar komt.
Inderdaad, en dat is het ook: https://cycleplanet.org
Wat voegt de app toe t.o.v. de website?
eindgebruiker schreef:
zo 11 jul, 2021 08:03
Wat voegt de app toe t.o.v. de website?
Dat je hem op je telefoon kunt installeren en dat je dan zo'n mooi ikoontje krijgt. En dat je hem in de App Store en de Play Store kunt vinden.

Functioneel is het allemaal hetzelfde. Voor de nerds: het is een app geschreven in Javascript met Vue en Quasar en Firebase als back-end. Uiteindelijk is het op je iPhone, je Android-apparaat of de website in je browser dezelfde code die draait.
ReinierLamers schreef:
zo 11 jul, 2021 17:53
eindgebruiker schreef:
zo 11 jul, 2021 08:03
Wat voegt de app toe t.o.v. de website?
Dat je hem op je telefoon kunt installeren en dat je dan zo'n mooi ikoontje krijgt.
Wat een flauwekul. Een mooi ikoontje!
Ik wil betrouwbare informatie.
En naar mijn idee is de wiki erg gedateerd. Zelf al jaaren niet meer aangevuld. Sinds het gelazer begon met inloggen op een belgische site ben ik gestopt. En gezien de commentaren, velen met mij.

Verbazend overigens.
Als ik het goed begrijp is de informatie van de wiki overgedragen aan een andere partij. Met wiens toestemming?
Kan de informatie die ik heb aangedragen, zomaar een een derde worden overgedragen?
En wat als die informatie straks allen tegen betaling beschikbaar is?
Krijg ik ook dan een deel van de opbrengst?
Peter, je hebt er een handje van om overal een probleem van te maken. 😉 En in dit geval, vind ik het best wel schokkend dat je zo op dit initiatief van vrijwilligers reageert. Dat is toch niet motiverend? Kom op zeg...
Zijn het vrijwilligers?
Laten ze dat dan duidelijk maken.
Zoals ik het lees, is het een Googeltje.
U levert de data, wij plukken de vruchten.

Als het anders is laat ik me graag overtuigen, maar dan wel met een duidelijk verhaal.
Peter Molog schreef:
ma 12 jul, 2021 10:45
Als het anders is laat ik me graag overtuigen, maar dan wel met een duidelijk verhaal.
We zijn vrijwilligers. Het project is nog jong en we zijn verder niet juridisch ingericht met statuten en ledenvergaderingen, dus als je skeptisch wilt geloven dat we de boel proberen te flessen, dan mag dat. Zelf denk ik dat, als je geld wilt verdienen, er betere doelgroepen te vinden zijn dan toegewijde fietstoeristen die vaak zo goedkoop mogelijk proberen te leven op hun trip. Voor mijn werk bouw ik bijvoorbeeld apps voor Tesla-rijders :).
Accepted.
Neem al mij vorige opmerkingen terug.

Veel succes. Wellicht wordt dit weer een up-to-date verhaal.