Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Status wiki - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Status wiki

Twee mensen hebben contact met mij opgenomen met het plan om mogelijk (een deel van) de wiki weer in de lucht te brengen. Gaat in beide gevallen nog wel even duren.

Ben je geïnteresseerd in de landeninfo of de fietsinfo?
Ik steun Arnaut, volledig mee eens.
Mooi geschreven.
De " echten" moeten de "beginners" steunen
"moeten"?
eindgebruiker schreef:
za 12 dec, 2020 09:51
bast1aan schreef:
vr 11 dec, 2020 22:59
Is de database en de wiki code nog ergens?
De wiki draaide op Mediawiki: https://m.mediawiki.org/wiki/Download
Mediawiki heeft een publieke export-API. Vorige week heb ik een XML-export gemaakt van de afzonderlijke pagina's. Als je een pb stuurt met je e-mailadres kan ik je de bestanden toesturen.

Ik heb nog overwogen om de fiets(techniek)pagina's over te zetten naar het forum. Als iemand zich geroepen voelt, laat maar weten.

Leent die export zich om weer te importeren in een verse installatie van mediawiki?
Yup.
Interessant :-)
Voor de liefhebbers van de oude wiki. Ik heb de export gemaakt door eindgebruiker in een nieuwe installatie van MediaWiki geplaatst. Er mist vast nog vanalles, maar de data is in elk geval beschikbaar op: https://fietsvakantiewiki.localhost.one/
Prachtige domeinnaam!
Heel fijn! Dank Jarno en Gaele!
Hartstikke fijn, ik ben er blij mee.
De Wiki wordt goed gebruikt maar niet helemaal zoals bedoeld:

https://fietsvakantiewiki.localhost.one ... lversion=2
🙄
daulagari schreef:
za 26 jun, 2021 22:37
De Wiki wordt goed gebruikt maar niet helemaal zoals bedoeld:

https://fietsvakantiewiki.localhost.one ... lversion=2
Ik zal zien wat ik eraan kan doen. Er zijn vast toevoegingen voor mediawiki die hiertegen kunnen helpen. Nu nog uitzoeken hoe en tijd vinden om het aan te pakken.
:twisted: Zoveel misbruik was er eerder niet.Ik corrigeerde iets van 1x in de twee weken.
Het afwezig zijn van normaal gebruik kan alleen met de bekendheid en bereikbaarheid te maken hebben. Dat maakt uit, niks nieuws dus.
Jarno schreef:Ik zal zien wat ik eraan kan doen. Er zijn vast toevoegingen voor mediawiki die hiertegen kunnen helpen. Nu nog uitzoeken hoe en tijd vinden om het aan te pakken.
Fijn dat het weer opgelost is, bedankt.

Ik heb even rondgekeken en ik denk dat Extension:ConfirmEdit goed zou zijn en dan met de optie QuestyCaptcha:
Users have to answer a question, out of a series of questions defined by the administrator(s).
Even verder lezen:
Question and answer setup
Answers are case-insensitive, and you can add multiple answers to one question by placing them in an array. The answers must be written in lowercase:

$wgCaptchaQuestions = [
"What is one color on this web page?" => [ 'red', 'green', 'blue', 'white', 'black' ],
];
Dus de uitdaging is iets van 5 simpele vragen te maken met liefst zoveel mogelijk "plausibele" antwoorden. Die vragen zouden alleen goed door Nederlandstalige fietsvakantieliefhebbers beantwoord kunnen worden en waarbij overige mensen (bots?) het echt niet weten (of snel kunnen vinden) en moeten gokken. Misschien een link naar het forum toevoegen voor mensen die er niet toch uitkomen maar wel de drive hebben.

Eén suggestie van mijn hand:

"Wie is er een auteur van een fietsroute naar de hoofdstad van Italië" => [ 'emo', 'scheltema', 'bikeline', 'pfeijffer', 'snelderwaard', 'reitsema', 'alpen', 'fietsgids', 'eberhardt' ]
daulagari schreef:
zo 27 jun, 2021 11:49
Eén suggestie van mijn hand:

"Wie is er een auteur van een fietsroute naar de hoofdstad van Italië" => [ 'emo', 'scheltema', 'bikeline', 'pfeijffer', 'snelderwaard', 'reitsema', 'alpen', 'fietsgids', 'eberhardt' ]
Ik zou het antwoord niet hebben geweten, maar staat nu wel ingesteld. Ben benieuwd of het werkt.

Nog andere plugins/aanvullingen?
Jarno schreef:
di 29 jun, 2021 11:45
Nog andere plugins/aanvullingen?
Dat met die vraag werkt. Ik wist het antwoord! :D
Ik kon de probeer-rommelmaarwataan-pagina niet vinden en heb dan maar iets op de hoofdpagina gewijzigd.
De pagina Doe Mee bestaat niet meer, wat de drempel voor meedoen niet verlagen zal.
Jarno schreef:
di 29 jun, 2021 11:45
Ik zou het antwoord niet hebben geweten, maar staat nu wel ingesteld.
Even zoeken met de naam van de hoofdstad ingevuld zou zo het antwoord hebben gegeven, dat had ik namelijk gedaan en daarop heb ik de vraag aangepast.Ik had nog geen account dus maar één aangemaakt, ik zie dat er inmiddels twee vragen zijn, behalve die hierboven de vraag hoe de Belgische vereniging heet.

Wat ik niet had verwacht is dat het open vragen zijn, dat maakt het een stuk moeilijker en wat betreft die route zijn er twee bekende routes waarvan er maar één in de lijst staat. Het is ook een beetje vreemd dat je een lijst met antwoorden moet opgeven of zou het zo werken dat je meerdere goede antwoorden kan opgeven.

Maar mooi dat er in ieder geval iets staat ingesteld staat, misschien nog wat tunen.
Nog eens dingen beter doorgelezen en gezien dat ik op het verkeerde been was gezet door het voorbeeld met de kleuren.

Die lijst van antwoorden is niet een lijst die als meerkeuzelijst wordt neergezet maar gewoon een lijst van goede antwoorden en in het geval van "Noem de achternaam van een auteur van een fietsroute naar de hoofdstad van Italië" zijn dat er twee, ik zal die opsturen naar Jarno.

Het is wel een beetje flauw dat je maar één uit de set van de, op dit moment, twee vragen, krijgt, ook dat had ik anders verwacht krijgt maar misschien is het wel genoeg om spam-accounts tegen te houden.
Wat is de kleur van het onderste licht van een stoplicht?
In welke kleur hullen supporters zich wanneer het Nederlandse team voetbalt?
Wat is het merk van de zadels waarvan de veren altijd kapot gaan?

(Sorry voor de laatste, ik kan straks weer aan de slag met mijn B66 stadfietszadel :twisted: )