Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marge boven gequote tekst ontbreekt - Forum Wereldfietser

Marge boven gequote tekst ontbreekt

Beste forumbeheerders,

De laatste tijd valt me op dat de margin van de gequote stukken tekst nogal ongelukkig is waardoor je onder de gequote tekst wel een witregel ruimte hebt, maar erboven niet. Dit leest wat ongelukkig. Zelfs als je in het forumbericht zelf een extra enter typt (<br> element wordt dat) vlak boven een quote blijft er ruimte missen. Zie screenshot:
Screenshot_20200713_132801.png
Volgens mij kan dit makkelijk opgelost worden in de CSS door het blockquote element ook een margin-top te geven met bijvoorbeeld 20px.
dat plaatst quotes die als eerste item van de div met class content zitten weer behoorlijk stukje lager, de echte oplossing is dat phpBB de content in P (paragraphs) wrapt, en dat zo de scheiding tov blockquotes beter gebeurt. Maar ik denk dat de extra marge geen kwaad kan nee.
Ja zo maak ik na het plaatsen vaak even een edit met een witregel erbij.
Ik wil bij deze nog een keer aandacht vragen voor dit probleem. Bij stukken tussen-gequote tekst ziet het er, naar mijn mening, echt niet uit, waardoor het lastiger te lezen is dan noodzakelijk, het lijkt bijna alsof je reageert op de tekst eronder ipv erboven omdat die er dichter tegenaan staat. Ik denk dat een padding-top toevoegen aan het blockquote element in het Wereldfietsersthema dit probleem oplost, het is dus een relatief kleine aanpassing..
Screenshot_20220623_092039.png
Zou fijn zijn als het opgelost wordt. Zou voor mij een hoop edits schelen, ik vind het namelijk ook niet mooi en niet overzichtelijk.
Je wil ook niet dat mensen als workarround zelf overal enters toevoegen in hun berichten, voor een inherent styling probleem. Dan gaan alle oude berichten stuk als de styling wordt opgelost (of een ander thema wordt geinstalleerd ooit in de toekomst)
Sorry, dan ben ik straks koning witregel ;)

Maar misschien is het ook wel softwarematig op te lossen om alle witruimtes die na de aanpassing te hoog zijn aan te passen zodat er slechts 1 witregel zichtbaar is? ;)
bast1aan schreef:
do 23 jun, 2022 09:19
Ik wil bij deze nog een keer aandacht vragen voor dit probleem. Bij stukken tussen-gequote tekst ziet het er, naar mijn mening, echt niet uit,
Screenshot_20220623_092039.png
Bij mij ziet het er niet zo uit. Ik krijg gewoon wel automatisch een nette witregel boven én onder het citaat. (PC/WinP64/FF)
Dus bij alleen een regel toevoegen zou ik wel eens twee witregels kunnen krijgen.
Net even geprobeerd. Met toegevoegde blockquote { margin: 1em 0 1em 0; } ziet het er zo uit, dat lijkt me beter toch?
fixed-blockquote.png
Leon schreef:
do 23 jun, 2022 12:45
Bij mij ziet het er niet zo uit. Ik krijg gewoon wel automatisch een nette witregel boven én onder het citaat. (PC/WinP64/FF)
Dat is vreemd, hier ook Firefox. Hoe ziet het er bij jou uit dan? In bootstrap.css staat blockquote: margin: 0 0 20px 0; en verder staat er niks in comboot.css van het WF thema dat de margin override, dus geen idee hoe het bij jou anders kan zijn.
bast1aan schreef:
za 25 jun, 2022 12:15
Dat is vreemd, hier ook Firefox. Hoe ziet het er bij jou uit dan?
Zoals bij jou na toevoeging van de blockquote. Op mijn tablet android FF trouwens ook.
Net geprobeerd op Firefox en Chrome op Windows 10 en Ubuntu, en Chrome op Android-tablet, zowel wel als niet-ingelogd, maar ik kan het niet reproduceren. Misschien een themainstelling specifiek bij Leon?
Eens even bast1aan citeren:
bast1aan schreef:
za 25 jun, 2022 16:36
Net geprobeerd op Firefox en Chrome op Windows 10 en Ubuntu, en Chrome op Android-tablet, zowel wel als niet-ingelogd, maar ik kan het niet reproduceren. Misschien een themainstelling specifiek bij Leon?
Dit was het citaat.
Yup, blockquote heeft alleen een marge onder, niet boven (FF, Chromium en Edge op Ubuntu).
Ik zou meteen de inline afbeeldingen meenemen, die hebben hetzelfde probleem (.thumbnail).
Met hartelijke dank aan Michiel Maiwald en eindgebruiker is dit probleem nu opgelost!
Even controleren....
bast1aan schreef:
wo 20 jul, 2022 12:12
Met hartelijke dank aan Michiel Maiwald en eindgebruiker is dit probleem nu opgelost!
Inderdaad.