Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag: Blacklist voor PB in forumvoorkeuren? - Forum Wereldfietser

Vraag: Blacklist voor PB in forumvoorkeuren?

Beste forumbeheerder,

Ik krijg PBs van forumbezoeker X. Ik geef X duidelijk aan dat ik dat niet op prijs stel. Toch blijf ik ze krijgen. In 2019, voordat X tijdelijk van het forum verdween, kreeg ik ze op een gegeven moment dagelijks. Ik vond dat vervelend.

In de forumvoorkeuren kan ik PB aan-/uitzetten, maar dat geldt dan meteen voor iedereen. Uitzetten is voor mij echter geen optie, omdat ik PBs van andere forumbezoekers wél op prijs stel.

Mijn vraag laat zich dan ook raden:
Kan er een optie komen om de 'PB aan/uit-optie' selectief te maken?
(Of bestaat deze optie gewoon, en zie ik 'm over het hoofd?)
Capture+_2020-01-26-14-04-51.png
Gebruik de optie "Vijand toevoegen"in je profiel. Naast het feit dat je de berichten in het forum van deze persoon niet meer zult zien, zal je denk ik ook geen PB meer ontvangen.
Franzi schreef:
zo 26 jan, 2020 14:37
Gebruik de optie "Vijand toevoegen"in je profiel. Naast het feit dat je de berichten in het forum van deze persoon niet meer zult zien, zal je denk ik ook geen PB meer ontvangen.
Dat lijkt me inderdaad logisch. Toch staat er bij de desbetreffende optie:

Capture+_2020-01-26-14-46-29.png
Das raar ja, ik dacht dat het bij mij werkte. Dan denk ik dat de persoon bij mij in kwestie dus simpelweg gewoon gestopt is nadat ik hem dat heb gevraagd. Succes!
Thanks Franzi. For the time being zal ik X als vijand toevoegen.
Dat vijand-gebeuren is een beetje onnozel nu, in de eerste plaats omdat je vijand, BSX, het strikt genomen niet eens weet dat hij op een negeerlijst komt te staan. En een draad die vol staat met "klik hier om te weten wat je vijand heeft gezegd" is niet minder irritant dan een draad vol posts die je automatisch niet leest, eigenlijk eerder méér.
Ik zou minstens zo graag hebben dat een ingestelde vijand mijn berichten niet kon zien.

Wat een 'vriend' inhoud is mij overigens ook totaal onduidelijk:

"Vrienden maken het mogelijk om je snel toegang te verlenen tot gebruikers waarmee je regelmatig mee communiceert. Als de stijl de benodigde ondersteuning biedt, kan elk bericht dat is gemaakt door een vriend uitgelicht zijn."

Wat is snel?
Wat is toegang verlenen tot gebruikers?
Wat is regelmatig?
Wat wordt bedoeld met communiceren?
Wat is een stijl?
Wat is het bieden van ondersteuning? Waaraan?
Wat is uitgelicht zijn?
Het treurige is dat iedereen weet wie X is.
Is gewoon niet lezen en niet antwoorden geen optie?

Je ziet wie de afzender is in de vooraankondiging in je email. Als je het dan niet leest dan komt het toch wel goed lijkt me?
Jurr schreef:
zo 26 jan, 2020 18:54
Is gewoon niet lezen en niet antwoorden geen optie?

Je ziet wie de afzender is in de vooraankondiging in je email. Als je het dan niet leest dan komt het toch wel goed lijkt me?
Dat doe ik tot nog toe ook. Maar eigenlijk wordt het 'probleem' dan bij mij gelegd. Het moet toch vrij simpel op te lossen zijn met een instelling in de forumvoorkeuren?
@willem.m, je kunt hiervoor een regel toevoegen:

Ga naar Privéberichten > Regels, mappen en instellingen
Stel bij Nieuwe regel toevoegen in:

Als: Afzender
is vijand
Verwijder bericht

(steeds op Volgende klikken om de regel samen te stellen)
eindgebruiker schreef:
zo 26 jan, 2020 22:07
...instructie...
Dank je wel!
willem.m schreef:
zo 26 jan, 2020 14:19
Beste forumbeheerder,

Ik krijg PBs van forumbezoeker X. Ik geef X duidelijk aan dat ik dat niet op prijs stel. Toch blijf ik ze krijgen. In 2019, voordat X tijdelijk van het forum verdween, kreeg ik ze op een gegeven moment dagelijks. Ik vond dat vervelend.
Misschien zie ik het te simpel, maar als iemand PB's blijft sturen ook al heeft de ontvanger aangegeven dat hij dat niet wil, vertoont pestgedrag of is aan het stalken. Genoeg reden om iemand niet meer op het forum toe te laten. Beter de oorzaak aanpakken dan aan symptoombestrijding doen.
PeterVanRijn schreef:
ma 27 jan, 2020 07:25
Misschien zie ik het te simpel, maar als iemand PB's blijft sturen ook al heeft de ontvanger aangegeven dat hij dat niet wil, vertoont pestgedrag of is aan het stalken. Genoeg reden om iemand niet meer op het forum toe te laten. Beter de oorzaak aanpakken dan aan symptoombestrijding doen.
Op zich heb je gelijk. Maar, /zelfkennisaan, ik kan ook irritant doen. Ik heb gewoon geen zin om naast de vele dagelijkse vele werk- en privémails en apps ook nog PBs van X te krijgen. Momenteel valt het wel mee, maar in het voorjaar van 2019 maakte X het erg bont, en dat wil ik nu voorkomen.

De oplossing van de forumbeheerder is helder en voor mij afdoende. Wat mij betreft mag er dan ook een slotje op dit topic.
Negeren voorkomt dat het sturen van berichten iets oplevert. Dan dooft het gedrag vanzelf uit. Heel soms duurt het wat langer.

Verzoeken om te stoppen is toch een reactie en lokt nieuwe acties uit.