Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Subforum voor devices zoals GPS, Forumslader, powerbanks. - Forum Wereldfietser

Subforum voor devices zoals GPS, Forumslader, powerbanks.

Op dit moment komen onderwerpen zoals GPS, Forumslader, powerbanks op diverse plekken in het forum terecht. Dat maakt het lastig om te kijken of een bepaald onderwerp al eerder besproken is. Mijn voorstel zou zijn om een apart subforum te maken voor alles rondom GPS, elektriciteit (en het opwekken en/of omvormen ervan).

Het subforum is vooral bedoeld om deze groep artikelen een eigen plek te geven en problemen over juiste forum te voorkomen.

(Hoort een Forumslader nu in 'uitrusting' of 'mijn fiets: Techniek en Onderdelen'? En de losse versie? En ingebouwd in de stuurbuis?)
Als er 1 lijn getrokken wordt waar dingen horen vind ik een apart forumdeel ervoor niet nodig.

Zelf zou ik opladers vanaf de naafdynamo onder ‘Mijn fiets’ willen vinden en een GPS onder ‘uitrusting.’

Niet teveel forumdelen houdt een forum wel fijn leesbaarder, al kom ik er vrijwel altijd via de ‘actieve onderwerpen’ of zoekfunctie.
Ook het verminderen van subfora heb ik twee jaar geleden al eens gevraagd, er zit nl overlap in de fora.

Als je zoekt op het forum naar GPS krijg je meer dan 10.000 hits. Die posts staan in Europa, Overige Vragen, Voorbereiding Fietsreis, Mijn Fiets:T&O, Uitrusting en Wereldfietser Activiteiten. Zo te zien is het dus voor meer forumbezoekers niet direct duidelijk waar het onderwerp thuishoort.

En waar hoort de bespreking van een navigatie-app op een iPhone of andere mobiele telefoon?
Wat mij betreft is dit topic nog steeds actueel. Waarom wel een subforum voor de accufiets? Concentreren van alle topics over GPS in één subforum komt vooral de vindbaarheid van eerdere posts ten goede. Bovendien is het voor een topicstarter direct duidelijk waar zijn/haar topic hoort.
Ik vind het een goed voorstel - Eric. ietsje meer stroomlijning zou hierin van mij ook wel mogen.
Deze is wat mij betreft ook actueel, nadenken over het aantal subfora:
viewtopic.php?f=20&t=27961&p=268724&hil ... um#p268724

Want stel je wil volgend jaar gaan fietsen in de staat New York en je twijfelt over het meest handige vliegveld. Moet deze post dan in:
-voorbereiding fietsreis
-reizen per vliegtuig
-Amerika

Ik zou het echt niet weten.
Maar waarom zou je op subfora zoeken als je iets nodig hebt?
Bert van Sprang schreef:
di 17 sep, 2019 13:31
Maar waarom zou je op subfora zoeken als je iets nodig hebt?
Dat vraag ik me ook af. Gebruik van de zoekfunctie lijkt me veel efficiënter.
Een beetje volgen wat er speelt doe ik via "Actieve onderwerpen", specifieke informatie zoeken via de zoekfunctie. Zomaar een beetje door de (sub-)fora bladeren, of op die manier informatie zoeken, doe ik eigenlijk nooit.
ericplan schreef:
di 17 sep, 2019 12:02
[...]
Want stel je wil volgend jaar gaan fietsen in de staat New York en je twijfelt over het meest handige vliegveld. Moet deze post dan in:
-voorbereiding fietsreis
-reizen per vliegtuig
-Amerika

Ik zou het echt niet weten.
Da's precies het dilemma van de filer. Ik las in een training 'Hoe houd ik mijn hoofd en mijn postvak leeg' eens dat je twee soorten mensen hebt: pilers en filers. In mijn hart behoor ik tot de laatste maar ben dan altijd van alles kwijt of heb ik dingen gefiled op een plek waarvan ik op dat moment dacht dat het logisch was. Ik heb zelfs wel eens gewerkt met meerdere kopieën. Da's helemaal een drama. Nee, hoewel ik veel ontzag heb voor mensen die blindelings de weg weten te vinden in een ongelooflijk labyrint van mappen en me in no-time een mailtje of bestandje of weet ik veel wat kunnen tonen heb ik toch besloten dat ik tòch een piler ben. Dus alle berichten op één hoop en erop vertrouwen dat ik een hele goede zoekfunctie op m'n pc heb.

Dat is wat mij betreft (piler dus) ook het devies voor subfora. Less is more! Niet meer maar juist minder mapjes op dit forum.
AndreM schreef:
di 17 sep, 2019 16:40
[...]
Dat is wat mij betreft (piler dus) ook het devies voor subfora. Less is more! Niet meer maar juist minder mapjes op dit forum.
Dat is mijn advies/verzoek dus ook. Minder mappen in het algemeen, maar wel mappen voor goed afgebakende onderwerpen.
Voorbeelden van goed afgebakende subfora:
-Reisgenoten
-Fiets: techniek en onderdelen

Voorbeelden van matig afgebakende subfora:
-uitrusting (te algemeen)
-voorbereiding fietsreis (te algemeen)
-Fiets en transport (teveel opgedeeld)

Dat Bert van Sprang en Peter vanRijn aangeven de zoekfunctie te gebruiken geeft ook wel aan dat de huidige mappenstructuur niet voldoet.

Dat ik zelf wel zo nu en dan in subfora kijk is wanneer ik zelf iets wil posten en wil controleren of er al een topic over mijn onderwerp gemaakt is waar ik kan reageren. Daarvoor is de zoekfunctie niet altijd het beste instrument.
ericplan schreef:
di 17 sep, 2019 18:36
Dat Bert van Sprang en Peter vanRijn aangeven de zoekfunctie te gebruiken geeft ook wel aan dat de huidige mappenstructuur niet voldoet.
Zo zie ik dat zelf niet. Ook bij een eenvoudiger mappenstructuur, waarbij het dus zonneklaar is in welk forumonderdeel ik moet zijn, zou ik nog steeds de zoekfunctie gebruiken. Je gaat toch niet honderden topics teruglezen om te kijken of je gezochte onderwerp ergens bestaat?

Peter
Vraag me af hoe dit onderwerp een serieuze reactie van de beheerders kan krijgen?

Sinds januari 2016 waren er ruim 100 topics met GPS in de titel en een zoekopdracht op GPS binnen het forum levert bijna 11.000 resultaten. Dat aantal staat nog los van de discussie over powerbanks, Forumslader enz.

Het subforum "Reizen per elektrische fiets" bestaat sinds januari 2016 en heeft 86 onderwerpen, het subforum "Fietsen met kinderen" bestaat sinds juni 2016 en moet het tot nu toe met 45 onderwerpen doen.
ericplan schreef:
di 17 sep, 2019 18:36
Voorbeelden van matig afgebakende subfora:
-uitrusting (te algemeen)
-voorbereiding fietsreis (te algemeen)
Ik vind het onderscheid hier toch erg duidelijk:

Uitrusting = alles wat je meeneemt. Hardware dus.
Voorbereiding = alles wat je doet voordat je vertrekt.

Maar er zijn vast dingen te verzinnen die tussen wal en schip vallen.
Dit los je denk ik niet op.
ericplan schreef:
do 19 sep, 2019 09:26
Vraag me af hoe dit onderwerp een serieuze reactie van de beheerders kan krijgen?

Sinds januari 2016 waren er ruim 100 topics met GPS in de titel en een zoekopdracht op GPS binnen het forum levert bijna 11.000 resultaten. Dat aantal staat nog los van de discussie over powerbanks, Forumslader enz.

Het subforum "Reizen per elektrische fiets" bestaat sinds januari 2016 en heeft 86 onderwerpen, het subforum "Fietsen met kinderen" bestaat sinds juni 2016 en moet het tot nu toe met 45 onderwerpen doen.
Het woord GPS staat ook vaak in reisverslagen, vragen naar een track, etc. Vandaar dat het zo vaak voorkomt. Ook als je de zoekopdracht met GPS in de titel doet, dan zie je vaak dat het niet om de GPS zelf gaat, maar over omvormers, hoe je hem op het stuur moet zetten, etc.

Het probleem met met meerdere categorieën is dat er vaak geen begin en eind aan zit. Want als je een maakt voor GPS, dan kun je er ook wel een maken voor elk ander onderdeel (zoals bv pasta-afgieters :D ).
Daarnaast is dit een fiets-forum en niet een GPS forum. Als je specifieke informatie over GPS-en wilt hebben, dan kun je beter naar een GPS forum gaan.

Tot nu toe heb ik nog geen steekhoudend argument gezien voor een apart GPS subforum.
Ik wil een subforum 'ik wil een subforum'.

Detail-van-het-beroemde-cacaoblik.jpeg
AAAAAAAAAAAAAAAaaaaaarrrrrggggghhhhh!
Afbeelding
willem.m schreef:
do 19 sep, 2019 17:25
Ik wil een subforum 'ik wil een subforum'.

Detail-van-het-beroemde-cacaoblik.jpeg
Nee, niet echt. Wel graag een rationele (cacao)blik op de huidige forum-indeling. En een indeling die recht doet aan het aantal berichten dat over een onderwerp wordt gepost.

En lees voor de grap nog even na hoe het subforum "Fietsen met kinderen" er gekomen is.

viewtopic.php?f=20&t=27658
ericplan schreef:
di 17 sep, 2019 18:36
AndreM schreef:
di 17 sep, 2019 16:40
[...]
Dat is wat mij betreft (piler dus) ook het devies voor subfora. Less is more! Niet meer maar juist minder mapjes op dit forum.
Dat is mijn advies/verzoek dus ook. Minder mappen in het algemeen, maar wel mappen voor goed afgebakende onderwerpen.
Voorbeelden van goed afgebakende subfora:
-Reisgenoten
-Fiets: techniek en onderdelen

Voorbeelden van matig afgebakende subfora:
-uitrusting (te algemeen)
-voorbereiding fietsreis (te algemeen)
-Fiets en transport (teveel opgedeeld)

Dat Bert van Sprang en Peter vanRijn aangeven de zoekfunctie te gebruiken geeft ook wel aan dat de huidige mappenstructuur niet voldoet.

Dat ik zelf wel zo nu en dan in subfora kijk is wanneer ik zelf iets wil posten en wil controleren of er al een topic over mijn onderwerp gemaakt is waar ik kan reageren. Daarvoor is de zoekfunctie niet altijd het beste instrument.
Wat mij betreft nog steeds actueel.
Als ik dit topic lees krijg ik serieus het idee dat er mensen zijn die in een bepaald subforum alle pagina's handmatig door zitten te zoeken op zoek naar een specifiek topic/onderwerp; moet er niet aan denken. Kan je beter de zoekfunctie gebruiken met wat slimme zoektermen :lol: