Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Moderator mopper topic - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Moderator mopper topic

De reactie van de moderator is nu precies het soort onaardige post dat de sfeer er niet beter op maakt. Het argument wordt geponeerd als hypothetisch ('en nee zulke mensen zijn er natuurlijk niet') maar is alleen relevant als de moderator vindt dat zulke mensen er wel zijn. En wie zouden dat dan zijn? Leon, ik, nog weer anderen? En waarom? En maakt het uit of die mensen gelijk hebben?
svp nu allemaal even tot 10 (liever 100) tellen!
Klaar. En nu?
Ik heb 10 keer tot 10 geteld....

Ik ben het met Wim eens. Door een dergelijke 'hypothetische' kwestie hier aanhangig te maken, verbeter je de sfeer niet. En je maakt duidelijk dat het niet hypothetisch is.

Verder vind k (persoonlijk) dat er bepaalde woorden zijn, die door de een als scheldwoord maar door de ander als goede typering kunnen worden gezien. Dan is het aan de moderator om daar een oordeel over te vellen. Het door meerdere mensen aangeven van een bericht kan daarbij helpen, als het ook voor de moderator een grensgeval is.

Er kan (is) al een spamfulter actief die bepaalde woorden uitfiltert en vervang, zo zag ik in een ander topic/ SPAM was dat woord geloof ik, (zien we nu SPAM staan?)
Dat kan je uitbreiden met alle scheldwoorden die we kennen, lekker karweitje... ;-)
Edwin* schreef:
do 03 mei, 2018 13:06
Hieronder het aantal keren dat gebruik gemaakt is van deze scheldwoorden:

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ekplassers in 1 topic

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... zijnpisser in 3 topics

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ijnpissers in 5 topics
Veel van deze voorbeelden werden niet gebruikt om iemand (van het forum) te beledigen, dus de aantallen zijn hier niet relevent. Het gaat om het inhoudelijke.

Al met al vind ik het wel meevallen.

Op andere fora die ik bezoek wordt veel meer met dergelijke opmerkingen gesmeten... maar daar maken veel minder mensen zich druk over de sfeer omdat die daar blijkbaar gewoon (gevoelsmatig) in orde is.
Fedor schreef:
do 03 mei, 2018 15:00
Edwin* schreef:
do 03 mei, 2018 13:06
Hieronder het aantal keren dat gebruik gemaakt is van deze scheldwoorden:

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ekplassers in 1 topic

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... zijnpisser in 3 topics

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ijnpissers in 5 topics
Veel van deze voorbeelden werden niet gebruikt om iemand (van het forum) te beledigen, dus de aantallen zijn hier niet relevent. Het gaat om het inhoudelijke.

Al met al vind ik het wel meevallen.
Zo heeft iedereen zijn/haar eigen interpretatie bij deze woorden:
Leon schreef:
do 03 mei, 2018 11:20
Ik heb geklaagd over scheldwoorden op dit forum.
Ik vond het duidelijk scheldwoorden - broekplassers en azijnpissers - van iemand die gefrustreerd is geraakt door reacties van anderen maar daar niet inhoudelijk op wil reageren en ook niet even tot tien telt, zoals ook in de forumregels vermeld is. Het was daarbij een commerciële partij die meerdere mensen hier middels deze woorden de wacht aanzegde, maar dat terzijde.
De moeilijkheid ligt wat mij betreft in: als woorden als azijnpisser en broekplasser wel zijn toegestaan, in welke context dan ook en met of zonder emoticon, welke woorden die ook als scheldwoorden gebruikt worden mogen er dan nog meer gebruikt worden en in welke context?

Het is misschien best grappig om iets te lezen waar deze woorden in voorkomen, maar het kan ook kwetsend zijn voor een ander, die dit helemaal niet zo grappig vindt...

Persoonlijk stoor ik mij er niet zo aan zolang het geen aanleiding geeft om een discussie te laten ontaarden in een scheldpartij, maar de opmerking van Leon heeft me wel aan het denken gezet.
Schieten we niet wat door in gekwetstheid? In het aangehaalde voorbeeld refereert "broekplasser" rechtstreeks aan een uitspraak eerder in dat topic door een van de aangesprokenen en "azijnpisser" is volgens mij een vrij gangbare term. Nu ben ik persoonlijk - afgezien van de dichterlijke parallel in deze context - ook niet echt een liefhebber van dergelijke 'vleselijke' termen, maar de indruk ontstaat dat een term met vergelijkbare lading als "zuurpruim" ook al weerstand opgeroepen had.
Casartelli schreef:
do 03 mei, 2018 17:52
Schieten we niet wat door in gekwetstheid?
Daar moet wel voor worden opgepast. Gericht beledigen vind ik een stap te ver maar om nu bij een post elk woord af te gaan wegen...
Wat mij dwarszit, afgezien van de weinig elegante en beschaafde woordkeus, is dat er hierbij niet over de zaak geargumenteerd wordt, maar op de persoon gespeeld wordt. Dat is onheus, maar is ook een slecht argument in een discussie.
Ik vind de betreffende discussie nog best zinnig. Er geven een hoop mensen - terrechte - tegenargumenten, twijfels over die zender en er komen ook weer - terrechte - argumenten voor en de vraag wat nu werkelijk relevant is. Het komt op mij niet over alsof er op de persoon wordt gespeeld.
Schwalbende azijnpissers die verontwaardigd zijn als de scheids de tegenstander geen kaart geeft vind ik broekplassers.

Heerlijk topic dit trouwens.
Hartelijk dank voor je fijnbesnaarde bijdrage.
moderator schreef:
do 03 mei, 2018 12:58
Nu we toch dingen in de groep aan het gooien zijn, dan heb ik er ook een:

Stel dat er forumbezoekers zouden zijn die zich met alles bemoeien, overal een (al dan niet gefundeerde) mening over hebben, overal verstand van hebben, alles beter weten, op alle slakken zout leggen en wekelijks meerdere berichten melden. Moet je dan als (vrijwillige) moderator daar elke keer weer tijd aan besteden en alles klakkeloos uitvoeren wat ze vragen? Of kun je die mensen beter zelf moderator maken?
Let wel: Ik heb het hier over fictieve personen. Deze bestaan natuurlijk niet op ons forum.
Maar hoe zou jij dit aanpakken?
Oeps, de wijn heeft te lang in de fles gezeten of de kurk lekt zuurstof.
Wim schreef:
do 03 mei, 2018 13:31
De reactie van de moderator is nu precies het soort onaardige post dat de sfeer er niet beter op maakt. Het argument wordt geponeerd als hypothetisch ('en nee zulke mensen zijn er natuurlijk niet') maar is alleen relevant als de moderator vindt dat zulke mensen er wel zijn. En wie zouden dat dan zijn? Leon, ik, nog weer anderen? En waarom? En maakt het uit of die mensen gelijk hebben?
ik denk dat je het kunt lezen als een verzoek aan jou, Leon en nog meer anderen te vertrekken van het forum. Daar gaat dit topic ook over, moderatie gaat over wat er bijgedragen wordt aan het forum en niet door wie. Blijkbaar is de wie de boventoon gaan voeren. Voor mij gaat het om de inhoud en niet de boodschapper.
Ik hoop toch niet dat dit door Leon, Wim en anderen zo wordt opgevat. Ik denk ook niet dat dat de bedoeling van de moderatoren is. Maar een onhandige actie van de mod vind ik het wel.

Kunnen we terug naar de kern: onderwerpen, geen personen.
Eric op de Fiets schreef:
vr 04 mei, 2018 00:23
ik denk dat je het kunt lezen als een verzoek aan jou, Leon en nog meer anderen te vertrekken van het forum.
Eeeeh hoe ga ik dit subtiel zeggen zonder mensen te kwetsen?

Nou ik denk dat je het misschien niet bij het rechte eind hebt wat deze specifieke opmerking betreft. Bovendien koppel jij nu namen aan fictieve negatieve handelingen die door de moderator gemeld zijn. Dat zou ook verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.
Misschien zinnig om verplicht 1 week pauze in te lassen voor dit draadje. Wie daarna nog verder wil kan dan alsnog de draad oppakken

Thijs
moderator schreef:
do 03 mei, 2018 12:58
Stel dat er forumbezoekers zouden zijn die ... wekelijks meerdere berichten melden.
Vind je nu echt dat klagen erger is dan de geconstateerde overtreding?
Ik zou het toch liever zo doen:
(Vanaf 2:45 gaat het over fietsen :-) )
De moderator is druk bezig allerhande ongewenste (onfatsoenlijke) posts te verwijderen, intussen blijven draadjes als deze gewoon staan. Bijna alles in die draad is fout, en op een gevaarlijke manier ook!

Hondsdolheid heet rabiës, en kan alle zoogdieren treffen.

Een dier dat besmet is met rabiës verandert drastisch van gedrag. Weet je precies hoe je een hond moet behandelen? Dan heb je daar bij een met rabiës besmette hond geen profijt van! Kenmerk van alle met rabiës besmette dieren: normaal gaan ze op de loop voor mensen, besmette dieren zoeken juist mensen op.

Het verschil tussen wel of niet ingeënt is niet dat je als je niet ingeënt bent wat eerder een vaccinatie moet hebben, maar dat je binnen 24 uur een middel als MARIG moet krijgen. Er zijn talrijke landen die dit middel niet eens hebben, of niet goed weten te bewaren.
RIVM schreef:In de praktijk blijkt het in Zuid- en Latijns-Amerikaanse landen zo goed als onmogelijk snel te beschikken over MARIG
Uit veiligheidsoogpunt zou de gehele betreffende draad beter verwijderd worden.

Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 12:32

Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Ik vind het eerlijk gezegd wel prettig dat de moderators zich met actuele dingen bezig houden, dan met het evt. opschonen van draadjes van 14(!!) jaar oud.
Er zijn denk ik maar weinig mensen die zo ver terug in de geschiedenis kijken voor hun informatie.