Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Moderator mopper topic - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Moderator mopper topic

Maurice schreef:
vr 04 mei, 2018 12:43
Er zijn denk ik maar weinig mensen die zo ver terug in de geschiedenis kijken voor hun informatie.
Idd wel erg oud. Maar met een zoekterm komt deze (als enige topic?) wel boven drijven.

Overigens moet ik zeggen dat ik het protest van Petrus tegen dit specifieke topic niet goed begrijp (is nogal uitgebreid en onsamenhangend). Gaat het erom dat je je gewoon altijd in moet laten enten als je risicogebieden bezoekt?
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 12:32
Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Kwaliteitsbewaking is absoluut geen taak van een moderator. In een forum bewaken de deelnemers zelf de kwaliteit door middel van discussie. Dus als je iets beter meent te weten, moet je zelf een bijdrage in het betreffende topic leveren.
Maurice schreef:
vr 04 mei, 2018 12:43
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 12:32
Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Ik vind het eerlijk gezegd wel prettig dat de moderators zich met actuele dingen bezig houden, dan met het evt. opschonen van draadjes van 14(!!) jaar oud.
Er zijn denk ik maar weinig mensen die zo ver terug in de geschiedenis kijken voor hun informatie.
Ik herinnerde mij die informatie nog, en ik kan zo een zoekfunctie voor je maken waarbij die draad als enige naar voren komt.
peter de rijk schreef:
vr 04 mei, 2018 12:58
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 12:32
Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Kwaliteitsbewaking is absoluut geen taak van een moderator. In een forum bewaken de deelnemers zelf de kwaliteit door middel van discussie. Dus als je iets beter meent te weten, moet je zelf een bijdrage in het betreffende topic leveren.
Uitleg hoe een elektrische fiets op te voeren wordt verwijderd. Te koop aangeboden medicijnen worden verwijderd. Allebei zaken die minder gevaarlijk zijn.
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 13:09
Uitleg hoe een elektrische fiets op te voeren wordt verwijderd. Te koop aangeboden medicijnen worden verwijderd. Allebei zaken die minder gevaarlijk zijn.
Omdat dat illegaal is. Nogmaals: wat let je om die foutieve info in het topic zelf te corrigeren?
peter de rijk schreef:
vr 04 mei, 2018 13:16
Omdat dat illegaal is. Nogmaals: wat let je om die foutieve info in het topic zelf te corrigeren?
Omdat de toon waarop ik doe niet fijn zal worden gevonden?
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 13:21
Omdat de toon waarop ik doe niet fijn zal worden gevonden?
Die toon kies je zelf. Ik veronderstel, gezien je eerdere opmerking, dat die nogal onverbiddelijk is. Dat mag ook, maar dan helpt het vaak als je iets van de strepen op je mouw toont.
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 13:21
peter de rijk schreef:
vr 04 mei, 2018 13:16
Omdat dat illegaal is. Nogmaals: wat let je om die foutieve info in het topic zelf te corrigeren?
Omdat de toon waarop ik doe niet fijn zal worden gevonden?
:?:
math schreef:
vr 04 mei, 2018 13:30
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 13:21
Omdat de toon waarop ik doe niet fijn zal worden gevonden?
Die toon kies je zelf. Ik veronderstel, gezien je eerdere opmerking, dat die nogal onverbiddelijk is. Dat mag ook, maar dan helpt het vaak als je iets van de strepen op je mouw toont.
Er zijn maar genoeg mensen die niet tegengesproken wensen te worden, dat zal al snel als onfatsoenlijk weggezet worden. Het gaat er niet om wat de poster van zijn toon vindt, maar wat de klagers vinden.
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 13:21
peter de rijk schreef:
vr 04 mei, 2018 13:16
Omdat dat illegaal is. Nogmaals: wat let je om die foutieve info in het topic zelf te corrigeren?
Omdat de toon waarop ik doe niet fijn zal worden gevonden?
In een topic van 14 jaar oud zal dat misschien wel meevallen ;)

Ingehaald door de ontwikkelingen kan natuurlijk ook.
Petrus schreef:
vr 04 mei, 2018 12:32
De moderator is druk bezig allerhande ongewenste (onfatsoenlijke) posts te verwijderen, intussen blijven draadjes als deze gewoon staan. Bijna alles in die draad is fout, en op een gevaarlijke manier ook!

Hondsdolheid heet rabiës, en kan alle zoogdieren treffen.

Een dier dat besmet is met rabiës verandert drastisch van gedrag. Weet je precies hoe je een hond moet behandelen? Dan heb je daar bij een met rabiës besmette hond geen profijt van! Kenmerk van alle met rabiës besmette dieren: normaal gaan ze op de loop voor mensen, besmette dieren zoeken juist mensen op.

Het verschil tussen wel of niet ingeënt is niet dat je als je niet ingeënt bent wat eerder een vaccinatie moet hebben, maar dat je binnen 24 uur een middel als MARIG moet krijgen. Er zijn talrijke landen die dit middel niet eens hebben, of niet goed weten te bewaren.
RIVM schreef:In de praktijk blijkt het in Zuid- en Latijns-Amerikaanse landen zo goed als onmogelijk snel te beschikken over MARIG
Uit veiligheidsoogpunt zou de gehele betreffende draad beter verwijderd worden.

Dat de moderators de kwaliteit op dit forum gaan bewaken, in plaats van het fatsoen!
Ik begrijp eigenlijk niet goed wat je tegen deze "Foute" informatie hebt, het moet toch heerlijk voor jou zijn om de slachtoffers van dat draadje aan de Hemelpoort te ontvangen.... :D
Fedor schreef:
vr 04 mei, 2018 16:44
Ingehaald door de ontwikkelingen kan natuurlijk ook.
Nee, dit is altijd fout geweest. Logisch ook: anders zou vaccineren vrij zinloos zijn, wat dan nog een van de punten in de draad is ook.
Ik weet niet eens of er veertien jaar geleden moderators waren, maar verwachten dat het forumarchief achteraf opgeschoond wordt gaat wat ver. De moderators hebben het al druk genoeg met ons. Een simpele praktische oplossing is om zelf dit draadje weer tot leven te brengen en uit te leggen waarom het advies niet deugde. Overigens is 'het advies' hier nog best een lastig concept want er werden toch wel heel verschillende adviezen gegeven, inclusief Marco's zeer terechte advies hierover een dokter te raadplegen.
Dat laatste is ook al weer vele jaren gebruik op het forum. Zodra iemand amateurdoktertje speelt wordt er gezegd dat dit een zaak voor de dokter is. Het beleid om handel in medicijnen te verhinderen ligt ook precies in het verlengde hiervan.
Wim schreef:
vr 04 mei, 2018 22:14
Ik weet niet eens of er veertien jaar geleden moderators waren, maar verwachten dat het forumarchief achteraf opgeschoond wordt gaat wat ver. De moderators hebben het al druk genoeg met ons. Een simpele praktische oplossing is om zelf dit draadje weer tot leven te brengen en uit te leggen waarom het advies niet deugde. Overigens is 'het advies' hier nog best een lastig concept want er werden toch wel heel verschillende adviezen gegeven, inclusief Marco's zeer terechte advies hierover een dokter te raadplegen.
Dat laatste is ook al weer vele jaren gebruik op het forum. Zodra iemand amateurdoktertje speelt wordt er gezegd dat dit een zaak voor de dokter is. Het beleid om handel in medicijnen te verhinderen ligt ook precies in het verlengde hiervan.
Dat van die medicijnen is iets wettelijks. Het mag gewoon niet.
Klopt
Het moderator-mopper-topic op het forum van de Wereldfietser wordt gesloten. Alhoewel het een goed idee leek om klachten te verzamelen moeten we vaststellen (moderators en bestuur) dat de klachten geen positieve bijdrage leveren aan de verbetering van het forum. Alhoewel het natuurlijk een rubriek is waar mag worden gemopperd, worden sommige (aanhoudende) discussies en reacties op moderatoren als zeer onkies beleefd en ervaren. Ter bescherming van de moderatoren en de sfeer op het forum heeft het bestuur besloten het mopper-topic daarom per direct te sluiten.

Het blijft natuurlijk altijd mogelijk om je opmerkingen over de moderatie te kunnen uiten. Mocht je het niet eens zijn met een moderatorbeslissing of de manier waarop gemodereerd wordt, stuur de moderatoren dan een bericht waarin je aangeeft wat je bezwaren zijn. Het liefst via email (moderator@wereldfietser.nl) maar een PB mag ook. De moderator licht altijd toe wat de aanleiding is voor de moderatie. Ben je het daarna nog niet eens met de beslissing, dan kun je contact opnemen met het bestuur (bestuurslid-internet@wereldfietser.nl)

De Wereldfietser hanteert regels voor het forum. Wil je die nalezen dan kun je ze hier vinden.