Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bericht zure berichten gesloten, wat gaat de vereniging doen - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Bericht zure berichten gesloten, wat gaat de vereniging doen

137 berichten
Beste medefietsers,

Wederom een boeiende discussie die prachtige bijdragen zoals die van Kees Swart oplevert.
Dat bewijst weer eens dat dit een boeiend forum is waar ik met plezier een groot aantal zeer diverse bijdragen lees.
Aan een half woord heb ik genoeg om te zien of een bijdrage de moeite van het verder lezen waard is.
Een bijdrage die me niet interesseert of waarvan me de toon niet bevalt, skip ik.

Bedenk wel, wat voor regels je ook wilt afspreken m.b.t. toonzetting e.d. op dit forum, een mens is en blijft een mens.

Van mij mag dit waardevolle forum nog een lang leven zijn beschoren!

Jan
keesswart schreef: ...
Zover mijn analyse van verschillende types die aan dit forum deelnemen.
Wat een heerlijk stukje tekst.
102 berichten met mooi of lelijk geschreven navelstaarderij. Ik weiger het lezen.

Wat je met die tijd had kunnen doen:
fietsen
plannen van je volgende reis en daarover een vraag stellen op het forum
een vraag van forum lid over fietsen beantwoorden
je ervaring delen over fietsen
je fiets uit elkaar halen en in elkaar steken
een onderdeel overhouden en daarover een vraag stellen
een technische vraag beantwoorden
een vraag over reizen beantwoorden met je concrete eigen ervaring
anderen laten delen met jouw ervaring over fietsen

Baal er nu al weer van dat ik hier tijd in heb gestoken.

Sjirk
Jammer Sjirk, want dan heb je wel de sublieme bijdrage van Kees Swart gemist! Genieten! Probeer mezelf ook in een categorie in te delen... Denk toch dat ik die persoon ben die naast z'n auto ook een mooie fiets heeft :? . Maar hee, dit jaar heb ik voor het eerst meer gefietst dan met de auto gereden!

Ik vind het wel jammer dat pjerdulac alle bijdragen moet missen...!
Kom Sjirk, niet zo zuur :-)

Blijkbaar leeft dit onder de forumbezoekers. Naar mijn idee een is het een goede discussie, en de moderatoren zitten ongetwijfeld ook mee te lezen. En ze hoeven niet in te grijpen.
Waarom zou het raar zijn, dat mensen die (vaak) gepasioneerd hun hobby uitvoeren, het op een forum soms gloeiend oneens zijn? En dat dit niet altijd helemaal correct verloopt, of dat mensen stokpaardjes gaan berijden, ruzie's over andere zaken er bij halen...als dat niet gebeurde hadden we dus een forum waar iedereen alles wel best vind, en niet echt bepaalde bestemmingen, fietsen, materialen of etenswaren als het beste zagen. Dan was het hier ook een stuk minder interessant, leerzaam en vermakelijk. Relax. het is maar internet. Geniet van de passie, negeer de uitwassen.
Jamaar... alles wat op internet staat is toch waar :shock: :lol: ?

Afbeelding
Hi hi. Zo waar. Maar ik kan persoonlijk erg genieten van vakidioten en andere bevlogen mensen die helemaal losgaan op een onderwerp...dat is ook niet ieders smaak natuurlijk.
Desalnietemin zijn fietsers nog steeds vaak veel prettiger mensen dan verstokte automobilisten, ik kijk nu al uit naar het achter de stand staan in Amsterdam en Antwerpen, gewoon omdat de mensen over het algemeen leuk zullen zijn.
Lastig al die lastige mensen.
Hoe ga je daar mee om.
Nou, daar is een cursus over geschreven.

http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaar ... ge-mensen/
Als men iemands gedrag lastig vindt, is het dan omdat de ander lastig is?, omdat de ander lastig gedrag stelt? of omdat men dat gedrag zelf als lastig ervaart?
Revanho schreef:Als men iemand gedrag als lastig vindt, is het dan omdat de ander lastig is?, omdat de ander lastig gedrag stelt? of omdat men dat gedrag zelf als lastig ervaart?
Jean Paul Sartre geeft in de cursusbeschrijving het antwoord al:
De hel, dat zijn de anderen.
De crux zit 'm wat mij betreft in 'hoe ga ik om met mensen die ik als lastig ervaar'? (N.b. deze formulering is anders dan in de naamgeving van de cursus.) Want niet iedereen ervaart die mensen hetzelfde.

Als ik ruzies, conflicten e.d. obeserveer dan is het bijna altijd het geval dat er een klacht is over een ander en die ander moet zijn gedrag maar veranderen. Bewijzen worden gezocht en gevonden dat de ander inderdaad niet deugt. Vaak in de vorm van het vinden van mensen die de mening over die ander delen. Een soort militaire strategie is erin terug te vinden.

De ander is echter erg moeilijk te veranderen. Vooral als de boodschap is dat de ander niet deugt. Die ander gaat zich dan doorgaans verdedigen en je zult zien dat het 'ongewenste gedrag' eerder bestendigt dan verandert. Daarom geloof ik nauwelijks of niet in dwangmiddelen als straf of andere vormen manipulatie. Zeker niet op de lange termijn. Ja, er zijn voorbeelden te vinden van mensen die middels straf tot inkeer kwamen, maar het is een erg primitief en wat mij betreft achterhaald middel. Na milennia van vijven en zessen is de mensheid toe aan een nieuwe benadering.

Mensen zijn spiegels voor elkaar. Als ik me ergens aan irriteer, dan verwijst dat naar een gebied in mezelf waar ik niet vrij ben. De gangbare reactie om de ander te willen veranderen is erg beperkt. Het werkt meestal niet, en als dan averechts. Belangrijker: het lost niks binnen mezelf op. Want zoals ik eerder zei: waar twee mensen een conflict hebben, dragen beide bij aan dat conflict.

De klaagcultuur, waar Nederland en grote delen van de wereld van doordrenkt zijn, leidt af van waar het werkelijk om gaat: je eigen vrij worden.

Ter verduidelijking een vraag: wil je vrij zijn van menselijkheid - met alle schijnbare tekortkomingen - of wil je vrij zijn met menselijkheid?

:wink:
Travelmaster schreef:
Revanho schreef:Als men iemand gedrag als lastig vindt, is het dan omdat de ander lastig is?, omdat de ander lastig gedrag stelt? of omdat men dat gedrag zelf als lastig ervaart?
Jean Paul Sartre geeft in de cursusbeschrijving het antwoord al:
De hel, dat zijn de anderen.
Of omdat het oordeel van die anderen doorweegt in de wijze waarop we onszelf beschouwen?

Mais « l'enfer c'est les autres » a été toujours mal compris. On a cru que je voulais dire par là que nos rapports avec les autres étaient toujours empoisonnés, que c'était toujours des rapports infernaux. Or, c'est tout autre chose que je veux dire. Je veux dire que si les rapports avec autrui sont tordus, viciés, alors l'autre ne peut être que l'enfer. Pourquoi ? Parce que les autres sont, au fond, ce qu'il y a de plus important en nous-mêmes, pour notre propre connaissance de nous-mêmes. Quand nous pensons sur nous, quand nous essayons de nous connaître, au fond nous usons des connaissances que les autres ont déjà sur nous, nous nous jugeons avec les moyens que les autres ont, nous ont donné, de nous juger. Quoi que je dise sur moi, toujours le jugement d'autrui entre dedans. Quoi que je sente de moi, le jugement d'autrui entre dedans. Ce qui veut dire que, si mes rapports sont mauvais, je me mets dans la totale dépendance d'autrui et alors, en effet, je suis en enfer. Et il existe une quantité de gens dans le monde qui sont en enfer parce qu'ils dépendent trop du jugement d'autrui. Mais cela ne veut nullement dire qu'on ne puisse avoir d'autres rapports avec les autres, ça marque simplement l'importance capitale de tous les autres pour chacun de nous.

[moderator]
Dit is nu juist de taal die we niet willen hebben hier.
Deze zin is weggemodereerd en marko is erop aangesproken.
[\moderator]
Een stukje relativering door Sartre himself, begrijp ik?

Dat laatste is klare taal, Marko :lol: .
Jean Paul Sartre schreef:De hel, dat zijn de anderen.
Of iets genuanceerder:
W. H. Auden schreef:We are here on earth to help others.
What on earth the others are here for, I have no idea.
... het einde van dit verhaal ...

en zo kwam de olifant met een grote snuit en blies ook dit verhaaltje uit...

AfbeeldingBron [3.bp.blogspot.com/-m0y6npbVus8/Ubm9_vbyH2I/AAAAAAAADdQ/51NJ1zrltUg/s1600/olifant.jpg]
Ik vind dit plaatje ook wel toepasselijk om weer even te stoppen met elkaar terecht te wijzen en gewoon de weg op te gaan:

Afbeelding
bron
Eerlijk gezegd moet ik wel lachen om dit onderwerp. Ik ben al een tijdje niet op dit forum geweest (heb nog steeds knieklachten en kan nog steeds niet op fietsvakantie, wandelvakanties lukt wel). Stil heb ik niet gestaan en heb me gestort in de klimaatdiscussies onder meer met Amerikaanse climate-deniers. Tijd om kleinzerig te doen heb je daar niet, je krijgt van alles naar je hoofd geslingerd. Voor zo ver ik weet heb ik geen discussie verloren, maar je leert er wel een paar dingetjes van die sommige mensen hier ook wel kunnen gebruiken.

Focus je op het onderwerp en laat je niet afleiden door randzaken. Blijf altijd koel hoe ingewikkeld de discussie ook wordt. Degene die begint te brallen heeft de discussie altijd verloren. Wat dat betreft mogen mensen me voor alles uitmaken, ik ken ze toch niet en daarom boeit het me ook niet. Meestal halen ze daarmee alleen hun zelf naar beneden. Mocht hier een discussie te ruw worden, trek het je niet aan, blijft bij het onderwerp. Als mensen over de schreef gaan hoef jij daar niet op te reageren (ook al is het tegen jou), daar zijn moderators voor!

Peace. 8)
We benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar te helluppe nie waar? Tenminste, dat dacht ik toch. In mijn wereld ...

Maar eh; Yeh, ook lekker PEACE man :roll:

Loes
DeFietsreiziger schreef:Stil heb ik niet gestaan en heb me gestort in de klimaatdiscussies onder meer met Amerikaanse climate-deniers. Tijd om kleinzerig te doen heb je daar niet, je krijgt van alles naar je hoofd geslingerd.
...
Als mensen over de schreef gaan hoef jij daar niet op te reageren (ook al is het tegen jou), daar zijn moderators voor!
De spijtige realiteit is als men hier zo'n discussie wil aangaan, men door velen als negatief en zuur wordt beschouwd, zelf als men zakelijk blijft, niemand persoonlijk aanvalt, ... Het gegeven dat men een duidelijke en onderbouwde mening heeft en daarbij ook durft te zeggen dat bepaalde andere meningen 'onzin' zijn, wordt hier door velen niet gewaardeerd. Sommige mensen hier zijn van mening dat elke mening waardevol of zelf evenwaardig zijn, hoe absurd of slecht onderbouwd die andere mening ook is.
De visie van klimaatontkenners wordt hier dus sterk gerespecteerd, als het maar vriendelijke klimaatontkenners zijn.

Ik wens je in ieder geval veel succes met die discussies.

Renaat