Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe verwijder ik mijn account? - Forum Wereldfietser

Hoe verwijder ik mijn account?

Is het mogelijk om zelf je account te verwijderen van dit forum? Ik heb gezocht bij profiel en gezocht op het forum maar niet kunnen vinden hoe je je account kan verwijderen.
Nee helaas dat wordt niet toegestaan door de moderatoren.
Je kan een ban krijgen of en ontoegankelijkheid van je profiel.
Maar meer doen ze niet, helaas!
Daar is ook wel wat voor te zeggen.

Beschouw een aanmelding op een forum als een geboortebewijs. Je kunt je nick (je naam) nog wel veranderen, maar je bestaat!

Alles wat je zegt en doet op een forum is als het spreken in het openbaar: het kan niet ongezegd worden. Je kunt je woorden verduidelijken, je excuses maken, je positie wijzigen. Maar eenmaal geschreven blijft geschreven. Dat alleen al zou reden moeten zijn om je te gedragen en je tekst nog een keer te lezen voor je op de postknop drukt.

Bij het weghalen van inhoud van alle berichten van één lid, verdwijnt de context van complete vraagstaarten die daarmee onleesbaar worden. Dan kan een forum beter worden opgedoekt, als dat de gewoonte zou worden. Alleen echt asociale, beledigende of onbehoorlijke berichten worden verwijderd. Maar dat doen moderatoren snel en adequaat, kort na het posten van een ongepast bericht.
Even een korte reactie:

Accounts verwijderen doen we inderdaad in principe niet. De redenen hiervan zijn reeds door Aardvark aangegeven.

Het is echter niet zo dat we niets anders doen. De suggestie van Slaapt dat we niets anders doen dan profielen ontoegankelijk maken en bannen uitdelen is nonsens.
Dat een forumlid een ban krijgt is hier zéér uitzonderlijk en gebeurd slechts na overleg met het voltallige moderatorteam. Ook wordt het bestuur hierover geïnformeerd.

Wat we wel kunnen doen voor forumleden die geen account meer willen hebben is het betreffende profiel anonimiseren:
- De gebruikersnaam wijzigen wanneer dit een eigen naam betreft
- Het gekoppelde emailadres verwijderen
- Als het aantal posts te overzien is deze nalopen en eventueel voorkomende eigen namen in posts verwijderen.

Daarmee blijft het forum leesbaar voor diegene die het forum nog wel willen bezoeken maar zijn veelal de post van de oud gebruiker niet meer direct terug te herleiden tot een specifiek persoon.
Dus op verzoek een eigen account bannen zodat je niet meer in kan loggen doen jullie niet? Binnen phpbb is dat 1 druk op een knopje. Het hoeft niet altijd langs de meest ingewikkelde weg....

Verder in de tijd dat ik nog een phpbb forum beheerde kon je een gebruiker verwijderen maar de berichten laten staan. Dan staan de berichten op naam van gast. Dus het lijkt mij dat het ook hier kan....Maar het is een keuze om het niet te doen.
Je hebt wel de mogelijkheid om je recente berichten veranderen in "." Dat komt hier ook vrij regelmatig voor is mij opgevallen.
gerritdevries schreef:Je kunt ook je recente berichten veranderen in "." Dat komt hier vrij regelmatig voor is mij opgevallen.
Dat kun je doen, en is verstandig als je erg lelijke dingen schreef. In alle andere gevallen laat je het staan "als je ballen" hebt. Hooguit verduidelijk je je woorden, of geeft ruiterlijk toe dat je post onheus was (a.k.a. excuses maken).

Of reageer ik nu te snel en heb ik het ironie label gemist? :lol:
Aardvark, ik denk het laatste ;-)
Recentelijk is het beleid aangepast. Berichten ouder dan (ik denk) een week kun je niet meer zelf aanpassen.
Dit is om de 'verminkingen' van het forum door spijtoptanten te voorkomen.
@Hans, mooi, want af en toe snap ik er niks meer van waar het over gaat.
Reinder schreef:@Hans, mooi, want af en toe snap ik er niks meer van waar het over gaat.
Dat heb ik ook wel eens, zonder dat er berichten zijn verwijderd. :D

Piet.
Ik vind het uitermate arrogant om geen gevolg te geven aan het verzoek van iemand om zijn eigen account te verwijderen.

Gerd
GerdC schreef:Ik vind het uitermate arrogant om geen gevolg te geven aan het verzoek van iemand om zijn eigen account te verwijderen.
Verklaar je nader. Het account is nu toch geanonimiseerd op verzoek. Wat is daar hooghartig aan?
aardvark schreef:
GerdC schreef:Ik vind het uitermate arrogant om geen gevolg te geven aan het verzoek van iemand om zijn eigen account te verwijderen.
Verklaar je nader. Het account is nu toch geanonimiseerd op verzoek. Wat is daar hooghartig aan?
Het is en blijft mijn account. Ik heb besloten hem aan te maken. Dus ik heb het recht om hem weer te verwijderen.

Gerd
GerdC schreef:Het is en blijft mijn account. Ik heb besloten hem aan te maken. Dus ik heb het recht om hem weer te verwijderen.
Helder, dank voor je toelichting. Dan verschillen wij van mening. Ik accepteerde de mijns inziens alleszins redelijke voorwaarden bij het aanmelden. En wat ik verder vind staat enkele posts hierboven.
aardvark schreef:Ik accepteerde de mijns inziens alleszins redelijke voorwaarden bij het aanmelden.
Volgens mij stond in die voorwaarden nergens dat ik niet meer zelf kon besluiten mijn account op te heffen.

Integendeel, ik heb inmiddels begrepen dat sinds kort van "hogerhand" is besloten dat ik zelfs mijn eigen postings niet meer mag verwijderen als ze ouder dan 1 week zijn.

Gerd
Reinder schreef:@Hans, mooi, want af en toe snap ik er niks meer van waar het over gaat.
Dat heb ik met die berichten die in een "." zijn veranderd. Of staat dat voor iets van een code hier op het forum?
aardvark schreef:Het account is nu toch geanonimiseerd op verzoek.
Tip aan mevrouw om dan ook het www linkje onder haar berichten weg te halen.
Dan nog blijft het raar.
Phpbb(de software achter het forum) geeft demogelijkheid een account weg te halen en de berichten te laten staan. Deze komen dan op naam van Gast.
Dan blijft de discussie leesbaar en account is verwijderd.
Eind goed al goed, toch?
Dus ik snap niet zo goed waarom dat niet word aangeboden?
Slaapt schreef:Phpbb(de software achter het forum) geeft demogelijkheid een account weg te halen en de berichten te laten staan. Deze komen dan op naam van Gast. Dan blijft de discussie leesbaar en account is verwijderd.
Eind goed al goed, toch?
Dus ik snap niet zo goed waarom dat niet word aangeboden?
Ik wist dat niet. Dus, moderatoren, een reden te minder om mensen niet de mogelijkheid te geven om hun account te verwijderen.

Gerd
Men is wat conservatief soms op dit forum :)
Zo openen linkjes nog steeds in het zelfde scherm.....
Maar dat is een andere discussie maar minstens zo irritant!