Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een forumlid minder. - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Weer een forumlid minder.

Frits schreef:Al een tijdje constateer ik dat er ruis op de lijn zit.
Kunnen wij niet gewoon met elkaar afspreken dat wij het informatief houden.
Dus stelt iemand een vraag op het forum dan geven wij daar antwoord op en geen zaken erbij halen die er niet toe doen.
En wil je je mening verkondigen zet er dan bij dat dat je persoonlijke mening is en ga dan daar weer niet op reageren door een dicussie te starten over deze persoonlijke mening.
Zo hou je het zuiver en is de vraagsteller er ook bijgebaat.
Frits
"Geen zaken erbij halen die er niet toe doen" is een mooi streven, maar voor iedereen is weer verschillend wat er wel en niet toe doet. En wat precies een feit en wat een persoonlijke mening is, daarover verschillende meningen ook al eeuwen. Dus ik vrees dat we met je voorstel niet veel opschieten, tenzij een zeer strenge moderator alle postings gaat ontleden en fileren. En ook dan zullen sommigen op al dan niet pathetische wijze het forum verlaten.
ik zou het wel heel erg spijtig vinden als leon, wim en andere veel plaatsers hier zouden wegblijven....ik ben vrij nieuw op dit forum en van deze mensen al zoveel goede raad gehad , ben er erg blij mee!!!

toch zo spijtig dat er zelfs op een forum ruzie word gemaakt, er is al zoveel ellende in de wereld, laten we toch gewoon ieder in zijn/haar waarde laten en genieten van onze mooie hobby .....

komt er een reactie die je niet aanstaat , ik zou zeggen reageer dan gewoon er niet op , simpel toch....
En voor iedereen zou ik willen zeggen, speel niet op de man, nooit , maar blijf bij het onderwerp...

moderators: misschien moeten jullie iets sneller optreden???
dit forum is gewoon veel te mooi om wat ruzie te zitten maken!!
prettige dag nog aan iedereen.....
johnny-vs schreef:moderators: misschien moeten jullie iets sneller optreden???
Was het maar zo makkelijk. Gemiddeld worden er dagelijks 46,22 nieuwe berichten geplaatst. Maar let op: dat gemiddelde geldt vanaf 27 maart 2002 om 16:04 uur tot heden. In het begin zal het vast rustiger zijn geweest, dus nu zitten we waarschijnlijk (flink) boven dat gemiddelde.
Bedenk dan dat we 3 moderators hebben waarvan er 1 vrijwel dagelijks (maar nu even een weekje niet), en 2 minder vaak op het forum kijken. Met dat in het achterhoofd is het al snel te begrijpen dat niet ieder bericht is te controleren en al helemaal niet direct zodra het getypt is. Is dat een kwalijke zaak? Dat ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt.
Er zijn verschillende manieren om met de huidige situatie om te gaan. Misschien maar eens in het relatief nieuwe bestuur ter sprake brengen... :roll:

Oh ja: naast het controleren van berichten (in onderwerpen waarin de moderator zelf geïnteresseerd is), doen zij natuurlijk veel meer. Zoals:
* spam weren;
* dubbelpostings verwijderen;
* mensen aanspreken bij blijk van commerciële belangen;
* onderwerpen verplaatsen, sluiten (bij verkoop), splitsen, samenvoegen, etc.;
* mensen toevoegen aan het virtuele Clubhuis van de vereniging;
* uitleg geven over het gebruik van het forum;
* overleggen op de achtergrond over berichten, gebruikers, trollen, etc.
Dat kost ook nog tijd en moeite, die deze vrijwilligers over hebben voor de vereniging. :wink:
Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv de moderator verantwoordelijk te maken.
Oftewel, denk na over wat je plaatst en reageer zonodig met een pb. Hans vd Veeke heeft hier al met regelmaat op gewezen.
Én af en toe negeren werkt natuurlijk prima, als opvoedingsmethode.
Peter, ik probeer oplossingen aan te dragen. als er zo wordt doorgegaan komen wij er nooit uit.
Wat dit betreft is het forum ook een afspiegeling van de maatschappij, waarin respect voorelkaar ver te zoeken is.
Als wij met z´n allen dat nu een keertje proberen terug te winnen dan zijn wij al een aardig eindje op weg.
Maar misschien heb je wel gelijk en moeten wij alles maar bij het oude laten.
Gaan er mensen weg van het forum, so be it.
Frits
Jeetje - kunnen de mensen die 'wat uit te vechten' hebben even per PB, telefoon of email contact met elkaar opnemen - ipv deze oeverloze 'ik heb dit en jij vat het zo op' rondes- ? Daar knapt het forum namelijk van op! :P
peter de rijk schreef:
Frits schreef:Kunnen wij niet gewoon met elkaar afspreken dat wij het informatief houden.
Frits
ik vrees dat we met je voorstel niet veel opschieten, tenzij een zeer strenge moderator alle postings gaat ontleden en fileren. En ook dan zullen sommigen op al dan niet pathetische wijze het forum verlaten.
johnny-vs schreef:moderators: misschien moeten jullie iets sneller optreden???
Misschien is het handig als moderatoren een babyfoon-achtig instrument ter beschikking krijgen, dat bij hen thuis een geluidssignaal afgeeft als er hier beschimpt of gejankt wordt. Dit is natuurlijk een grapje.

Maar wat ik bedoel: blijkbaar wordt van de moderatoren verwacht dat ze op al die momenten meteen opstaan en naar hun computer lopen om orde op zaken te stellen. Laten we realistisch blijven, dit is niet te doen. Misschien hebben deze mensen zoiets als een eigen dagelijks leven met bijvoorbeeld werk, familie, sociale contacten. En misschien wel thuis een echte babyfoon en kinderen die hun aandacht meer verdienen dan een stelletje kibbelende volwassenen op een internetforum.

Hans
Robertjan schreef:
johnny-vs schreef:moderators: misschien moeten jullie iets sneller optreden???
Was het maar zo makkelijk.
Hier heeft Robertjan een goed punt. Moderators stoppen een hoop tijd in niet bepaald het leukste werk op een forum. Uit ervaring kan ik zeggen dat je er soms zo druk mee bent dat je er zelf amper nog aan toe komt om als normaal member deel te nemen aan een forum. Daarnaast, wanneer je ergens ingrijpt is het maar zelden zo dat alle betrokkenen het met jouw actie eens zijn en krijg je dan altijd wel van een kant (ongezouten) commentaar.

Een forum is erg leuk wanneer mensen elkaar in de waarde laten en commentaar niet op de persoon gaan spelen. Spelen op de persoon is, zeker op een forum, naar en daar mag i.m.o. streng op gemodereerd worden. Dat er soms onjuiste adviezen worden gegeven is een feit, daar is het ook een forum voor.

Nieuwkomers dienen soms wat meer respect te hebben voor de status van dienst van oudere members. Members die langer lid zijn mogen ook wel eens wat meer open staan voor de mening van anderen, ook van nieuwkomers. Zelfs met de techniek is er niet altijd maar 1 weg die naar Rome leidt. Ook technici hebben een voorkeur voor bepaalde zaken en zullen die met goedbedoelde adviezen proberen te overtuigen bij anderen. Of dat nou altijd 100% onderbouwd is... Daarnaast, een lange staat van dienst geeft je misschien iets meer krediet om in de fout te gaan, maar mensen schofferen mag altijd aangepakt worden. Of dat nou een nieuwkomer, of Sheldon Brown himself is.

Hé, de zon schijnt, ik ga even fietsen. :D
Reinder schreef:Neem je eigen verantwoordelijkheid ipv de moderator verantwoordelijk te maken.
Oftewel, denk na over wat je plaatst en reageer zonodig met een pb. Hans vd Veeke heeft hier al met regelmaat op gewezen.
Én af en toe negeren werkt natuurlijk prima, als opvoedingsmethode.
Helemaal mee eens.
Hanteer simpelweg: Wat gij niet wilt dat u geschiedt ..........

Jan
Je hebt van die vragen, voor een degelijk antwoord zou je graag een leeftijd willen weten. Klik je op het profiel wordt je ook niet wijzer.
Regelmatig van die discussies ik fiets dit en dat en als ik het niet kan, jij zeker niet. :wink:
Zou op het forum wat rust geven. :wink:
johnny-vs schreef: moderators: misschien moeten jullie iets sneller optreden???
dit forum is gewoon veel te mooi om wat ruzie te zitten maken!!
prettige dag nog aan iedereen.....
Johnny,

Het is al meer toegelicht, maar ik kijk dagelijk meerdere (!) keren op het forum, krijg vaak pb's en doe mijn uiterste best om het hier gezellig te houden. Daarnaast heb ik een gewone baan en, naast het fietsen, veel andere hobbies.
Maar het lukt gewoon niet om iedereen tevreden te houden. Grijp ik te snel in, dan wordt ik vergeleken met een man uit 40-45. Grijp ik niet in, dan krijg ik dit.
Er gebeurt veel achter de schermen waar de meeste leden geen weet van hebben. En soms kies ik er bewust voor om niets te doen want we zijn tenslotte allemaal volwassen mensen. Toch?

Ik ben een weekje op vakantie maar probeer ondertussen te bedenken hoe we hier toch een positief leerpunt van kunnen maken. Ik hoop dat die inspiratie morgen komt als ik door de sneeuw glijd.

Volgende week meer dus, maar het helpt als mensen met constructieve suggesties komen die denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. De moderators kunnen dit niet alleen doen.
HansvanderVeeke schreef:
Volgende week meer dus, maar het helpt als mensen met constructieve suggesties komen die denken in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. De moderators kunnen dit niet alleen doen.

Eureka!! :idea: het onderwerp ' techniek en onderdelen ' schrappen :D

Nee hoor, grapje.
Fijne vakantie!
Ik wil hier toch wat aan toe voegen:

Ik ben kort lid geweest van de wereldfietser om de cursus fietsreparatie te volgen.
Ik keek uit naar het weekend, maar ook op tegen het weekend:
De technische informatie in het forum is buitengewoon interessant.
Maar de toon van de onderlinge discussies baarde mij zorgen over de personen die er op zo'n weekend zouden zijn.

De zorgen waren ongegrond: het was zeer leerzaam en heel erg gezellig.

als dit forum ook een afspiegeling zou (moeten) zijn van hoe de club is , dan vind ik het geen goed uithangbord.
^^Ik denk dat dit een fenomeen is dat op alle internetfora te zien is; in de communicatie met geschreven tekst ontstaan snel misverstanden, en, nog belangrijker, geschreven tekst komt hard aan, harder dan in een persoonlijk contact. Het is ook makkelijker om ruzie te maken dan in het echt, wat dat betreft is internet een vreemd soort anonieme omgeving.
Misschien een verre vergelijking; maar zo worden ook oorlogen uitgevochten door mensen/soldaten die de tegenstander nooit zien, laat staan persoonlijk kennen, dat is een stuk eenvoudiger doden, op afstand. Dichtbij wordt het al moeilijker...

Een moderator kan hier niet zoveel aan doen denk ik, zoals hierboven gezegd moeten volwassen deelnemers zich ook volwassen gedragen.
Overigens moet ik zeggen dat mij niet zo bijster veel onaardigheden opvallen op dit forum, dat is op andere fora wel anders, dus wat dat betreft valt het hier erg mee.
Georg schreef:^^Ik denk dat dit een fenomeen is dat op alle internetfora te zien is; in de communicatie met geschreven tekst ontstaan snel misverstanden, en, nog belangrijker, geschreven tekst komt hard aan, harder dan in een persoonlijk contact. Het is ook makkelijker om ruzie te maken dan in het echt, wat dat betreft is internet een vreemd soort anonieme omgeving.
Misschien een verre vergelijking; maar zo worden ook oorlogen uitgevochten door mensen/soldaten die de tegenstander nooit zien, laat staan persoonlijk kennen, dat is een stuk eenvoudiger doden, op afstand. Dichtbij wordt het al moeilijker...

Een moderator kan hier niet zoveel aan doen denk ik, zoals hierboven gezegd moeten volwassen deelnemers zich ook volwassen gedragen.
Overigens moet ik zeggen dat mij niet zo bijster veel onaardigheden opvallen op dit forum, dat is op andere fora wel anders, dus wat dat betreft valt het hier erg mee.
Eens. C'est le ton qui fait la musique.
Echter moet je je op fora behelpen met smileys ipv klankkleuren.
Het is een kwestie van balans in interpretatie en soms alleen maar lezen wat je wil lezen. Lange tenen zijn niet handig :P
Reinder schreef:Hans vd Veeke heeft hier al met regelmaat op gewezen.
Hans heeft ook een hele puike reeks tips opgesteld en ik heb me voorgenomen om die eens een maandje als uitgangspunt te gaan nemen bij het bedienen van de knoppen.
Wat een forum ook beter leesbaar maakt en houd is op de antwoord knop te klikken in plaats van te quoten. Vaak wordt hier het antwoord erboven herhaald, volkomen overbodig. Je leest de vraag, scrolt verder die tekst komt me bekend voor. :roll:
Ik draai hier al een behoorlijk tijdje mee op dit forum en vind het nog altijd erg leuk, haal er veel informatie af en heb er al meerdere kennissen/fietsvrienden aan over gehouden.

Ik betreur het dat Marten, Leon, Wim hier niet meer schrijven, dat maakt het voor mij juist leuk op dit forum, mannen die echt veel weten! En leuk schrijven.

Wie ik ook mis is Marco Meijerink??

Ik hoop dat de rust weer terug keert en ook deze forum leden terug keren.

En ik weet soms gaat het er heftig aan toe, maar dat houdt het wel boeiend.
Beledigingen daargelaten.



Henk

kunst en fietswerk
Ieder voordeel heb zijn nadeel, zou Johan Cruijf zeggen.
Het is prima wanneer mensen met kennis van zaken hun kennis delen. Dat mogen ze van mij de hele dag doen. Wat ze niet mogen doen is kennis of ervaring van anderen weghonen of als onzin in de hoek zetten. Iedereen komt hier voor zijn of haar plezier en om iets te delen, te leren en/of te (ver)kopen. Gesnauw of gechagrijn hoort hier niet thuis. Wanneer forumdeelnemers dat na een paar keer feedback niet snappen vind ik het niet erg dat ze opstappen. Voor helemaal niemand is dat erg. De kennisgaten worden wel weer ingenomen door anderen en betrokken goeroe's fietsen en sleutelen heus vrolijk verder.

Groet, Kees
Berghaus schreef:Het is prima wanneer mensen met kennis van zaken hun kennis delen. Dat mogen ze van mij de hele dag doen. Wat ze niet mogen doen is kennis of ervaring van anderen weghonen of als onzin in de hoek zetten. Iedereen komt hier voor zijn of haar plezier en om iets te delen, te leren en/of te (ver)kopen. Gesnauw of gechagrijn hoort hier niet thuis.
Even voor de goede orde:
Wim, Marten en ik zijn in de afgelopen ±tien jaar maar zelden door de moderatoren van dit soort dingen beticht, zeker als je het afzet tegen het aantal berichten dat we geschreven hebben. (Marten en ik waren voordien sinds 1996 vooral actief op de usenetgroep nl.fiets, waar we om gelijkaardige redenen vertrokken zijn.)
Wat wij drieën daarentegen wel gedaan hebben is de modaratoren al een paar jaar op rij regelmatig melden dat enkele anderen volgens onze mening dingen doen die volgens ons niet bevorderlijk zijn voor het forum, in het algemeen passend binnen de beschrijving van trollerij*; het gaat dus niet alleen om onvriendelijikheden. Deze lieden zijn door de moderatie dan ook al een aantal malen gewaarschuwd. Ook heb ik eergisteren gehoord dat eentje ervan de moderatoren 'persoonlijk bejegent en soms zeer onvriendelijk is'.
Ook blijkt dat Wim, Marten en ik beschuldigd zijn van trollerij, al is ons dat niet als zodanig gemeld.
De moderatoren waren al lang op de hoogte van het feit dat er een keuze gemaakt moest worden tussen mensen als Wim, Marten en ik enerzijds en een andere groep anderzijds. Het niet maken van een keuze door de moderatoren houdt automatisch in dat wij onze keuze moeten maken. Het zij zo.
Ik vermoed overigens dat binnen de rij van veelposters die je als lid kunt zien onder de link 'leden' er nog wel meer zitten die ooit met de stille trom vertrokken zijn of zelden meer meedoen.
Groet,
Leon

*: mocht je dit als een beschuldiging van die personen zien: ja dit is het. Waarom zou je anders de moderatie inlichten?