Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een forumlid minder. - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Weer een forumlid minder.

Jan Eleveld schreef:De top-3 berichtenschrijvers op dit forum bestond uit Leon, Wim en Marten. Toeval dat ze nu weg zijn?

Ik kan me voorstellen dat je na zoveel duizenden berichten het wel een keer genoeg vindt. Je gaat jezelf steeds meer herhalen, dat lijkt me onontkoombaar, niet per se verwijtbaar.

Ik heb van elk van de drie heren naast soms nuttige informatie ook wel eens boze of cynische reacties mogen ontvangen, waar ik redelijk laconiek op reageer maar anderen gaan er volop tegenin en zo ontstaat er al snel een geagiteerde sfeer.
Ik wil hier mee zeggen dat een slachtofferrol hen in elk geval niet past, ook al voelen ze zich misschien wel eens onheus bejegend.

+1 de heren mogen ook hand in eigen boezem steken. Mede onderdeel zijn van het probleem en nu mauwen... :roll:
fietsjunks schreef:
Maarten & Line schreef:
Marjan schreef: Blijkbaar zijn de meeste wereldfietsers meer met materiaal bezig dan met reizen?
Verhitte discussies over de dikte van banden, hoeveel Barr ze opgepompt moeten worden of staal prettiger is dan aluminium, ik kan het zo gek niet bedenken.

Draadjes met ervaringen in Sri Lanka, Bolivia, worden nauwelijks op gereageerd.
Hear hear!
+1
+1
kirsten schreef:
PietV schreef:Ook ik blijf echt weg. Ik heb geen plezier meer in het schrijven. Informatief valt er voor mij weinig te halen. Ik glimlach vaak bij het lezen van onzin en haal m'n schouders op bij domme reacties.

Ik fiets nu wat meer en wat vaker. :D

Piet Vis.
Was hij nu gestopt of..........een poosje geleden knap dat je dan nu toch reageert op dit topic...........olie op het vuur gooien :?:
Als ik tijd heb, lees ik wat op dit forum. Vandaar. Ik ben gestopt met schrijven om tijd vrij te maken voor andere leuke hobby's en het gezelliger vind om familie, vrienden en kennissen te helpen met mijn technisch kennis en vaardigheden, dan schrijven op fora.

Ruim 50 jaar ervaring. In banden plakken, wielen spaken en bevestigingsogen aan frames solderen. Van wielen wisselen tot complete revisie van motoren, versnellingsbakken en assen van vrachtauto's.
Leuke tijd geweest op dit forum. Veelzijdige geinteresseerd. Ben niet de enige. En zeker niet een persoon die olie op het vuur zal gooien.
Na mij komen weer anderen op dit forum. Een normaal verloop dus.

Piet.
Marjan schreef: Blijkbaar zijn de meeste wereldfietsers meer met materiaal bezig dan met reizen?
Verhitte discussies over de dikte van banden, hoeveel Barr ze opgepompt moeten worden of staal prettiger is dan aluminium, ik kan het zo gek niet bedenken.

Draadjes met ervaringen in Sri Lanka, Bolivia, worden nauwelijks op gereageerd.
Helemaal mee eens! Die materiaaldiscussies zijn een oneindige herhaling van zetten, kan me best voorstellen dat genoemde personen op een goed moment moe zijn van het herhalen van hun standpunt. Topics zoals up-to-date informatie over de grens tussen Tajikistan - Kirgizië, dat zijn topics die het reisvirus (bij mij) aanwakkeren...
Jammer dat zaken zo lopen...

Ik heb geen oordeel over hoe en wat, alleen een constatering dat het geen fijn fietsweer is, al een aardig tijdje en iedereen uit kijkt naar wat zon en een lekker temperatuurtje zodat we weer lekker kunnen fietsen in plaats van een beetje chagrijnig door de miezer heen fietsen. Ik heb er last van, mijn kinderen hebben er last van, en zie het op andere fiets- en motorfora...

Hopelijk treffen we elkaar weer als iedereen z'n kop een beetje leeg gefietst heeft...

Hartelijke fietsgroet,

eric
Afbeelding
Jammer dat er zoveel onvrede is, het lijkt erop dat sommige gebruikers hoge verwachtingen van dit forum hebben en dat eea hen vervolgens weer tegenvalt. Het besef hiervan kan blijkbaar na het schrijven van 1, 100 of 10000 berichten doordringen en dan tot persoonlijke teleurstellingen leiden.

Degenen die dit uiten doen dit soms elegant, door hints te geven dat ze het gebrek aan respect zat zijn en met het forum in gesprek gaan over hoe het beter kan. Anderen slaan stampvoetend voor altijd de voordeur achter zich dicht om vervolgens rond het huis te blijven lopen, door de ramen naar binnen te blijven kijken en af en toe toch door een kier van een raam iets van zich te laten horen. Ook interessant en wees altijd welkom.

Wim, die van zijn hart geen moordkuil maakt, stelt zich kwetsbaar op tov gebruikers die zich aan zijn dominante positie op 't forum storen. Wim laat vaak in detail blijken waar hij zich aan ergert en geeft daarmee onbedoeld aan hoe hij weg te pesten is. Competitief gedrag en persoonlijke geldingsdrang (van een klein aantal mannen en vrouwen) doen de rest en slaan helaas ook over naar de tegenpartij.

Hopelijk besluiten Wim en Leon alsnog om die paar dissonanten hun zin niet te geven, en laten ze zich hier weer van hun goede kant zien. Als ik mijn fiets en uitrusting overdenk besef ik me dat ik goed gebruik heb kunnen maken van de ideeën van hen beiden door de jaren heen. En ik zal niet de enige zijn.

Hans
Het is gewoon een forum. En daar komen nieuwe mensen bij (welkom!) en verdwijnen ouwe getrouwen. Zo werkt dat op een forum. Ik zal de deskundigheid van Wim, Leon en Marten missen, maar weet eigenlijk zeker dat er anderen zijn met deskundigheid, die hun mening zullen blijven geven...

Ruzie maken in een forum is aan mij niet besteed. Als het persoonlijk lijkt te worden, reageer ik gewoon niet meer. Is het snel klaar.
Dan nog blijf ik erbij dat dat persoonlijke nergens voor nodig is, in mijn beleving. Maar het blijkt dat mijn beleving afwijkt van vele anderen. Ik kwam er gisteren achter dat ook hier mensen zitten die anderen willen pesten om het pesten. Als dat blijkbaar normaal is en geaccepteerd wordt door anderen, weet ik ook niet of ik het wel leuk blijf vinden. Maar dreigen met vertrek zal ik niet. :wink: Het is vooralsnog iets wat ik me afvraag.
Tijd voor een gemeenschappelijk biertje in de RAI.
Robertjan schreef:Dan nog blijf ik erbij dat dat persoonlijke nergens voor nodig is, in mijn beleving. Maar het blijkt dat mijn beleving afwijkt van vele anderen. Ik kwam er gisteren achter dat ook hier mensen zitten die anderen willen pesten om het pesten. Als dat blijkbaar normaal is en geaccepteerd wordt door anderen, weet ik ook niet of ik het wel leuk blijf vinden. Maar dreigen met vertrek zal ik niet. :wink: Het is vooralsnog iets wat ik me afvraag.
Baasje spelen. Zo zit een mens in elkaar het zit nog in onze natuur waar we maar moeilijk vanaf kunnen komen. En ik denk dat het nooit anders zal gaan.

Inderdaad een biertje drinken dat helpt zeker. Pas op he, komen er nieuwe mensen op het forum begint het verhaal van voren af aan, moet je weer naar de kroeg. :lol:
Haantjesgedrag?

Valt me op dat het alleen mannen zijn die elkaar op het forum in de haren vliegen :wink: :wink: :wink:
Al een tijdje constateer ik dat er ruis op de lijn zit.
Kunnen wij niet gewoon met elkaar afspreken dat wij het informatief houden.
Dus stelt iemand een vraag op het forum dan geven wij daar antwoord op en geen zaken erbij halen die er niet toe doen.
En wil je je mening verkondigen zet er dan bij dat dat je persoonlijke mening is en ga dan daar weer niet op reageren door een dicussie te starten over deze persoonlijke mening.
Zo hou je het zuiver en is de vraagsteller er ook bijgebaat.
Frits
Ook de FietsVakantieWiki zoekt nu vast een nieuwe beheerder !!!
hester b. schreef:Haantjesgedrag?

Valt me op dat het alleen mannen zijn die elkaar op het forum in de haren vliegen :wink: :wink: :wink:
Touché!
@Michael: inderdaad.
Michael, kijk dat bedoel ik nu, waarom nu weer zo'n opmerking maken, is nergens voor nodig, probeer hoofdzaken en bijzaken te scheiden.
Ik ben het ook niet altijd met Leon eens, maar respecteer wel zijn mening.
Leon heeft zich ingezet (ik denk dat daar aardig wat uurtjes is gaan inzitten) om de FietsVakantieWiki op te zetten en daar profiteren wij allemaal van.
Hou het informatief.
Frits
Tijdens onze grote reis komen we regelmatig op dit forum - om de info op de wiki bij te werken met onze ervaringen en met vragen. Telkens weer verbazen we ons weer over dit soort draadjes vol getrapte tenen, haantjes gedrag en boze blikken. Waar je de energie voor hebt er zijn leukere dingen om je energie in te stoppen. Jongens hou het ff leuk (ook voor jezelf), haal soms eens een paar keer adem voordat je reageert en ga lekker (samen) fietsen ofzo! :wink:

@HearHear Marjan!

Vreedzame groetjes vanuit Oman van Frans en Dieuwertje!
Frits schreef:Hou het informatief.
Volgens mij doe ik dat ook, ik suggereer niks en zeg verders ook niks, ik constateer alleen het feit dat hij ook daar bedankt heeft en wat ik daar persoonlijk van vind doet ook niet ter zake. Maar voor wie dat graag wil weten: ik vind het jammer omdat er door Leon eindelijk eens een beetje duidelijker structuur in de Wiki kwam 8)
Eens met Frans & Dieuwertje, zo ervaren wij dat ook. Zoals Marjan ook al zei, te veel van deze discussies en te weinig aandacht voor waar het werkelijk om draait.

Eigenlijk moeten we hier maar gewoon maar niet meer op reageren, laat liever een reactie achter in het topic van Maarten en Line: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =4&t=21900