Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Weer een forumlid minder. - Forum Wereldfietser

Weer een forumlid minder.

Verborgen in dit topic is duidelijk dat er een veelschrijver is afgehaakt.

Ik vind het betreurenswaardig dat dit gebeurd.

Peter
heu afgehaakt? bedoel je Leon die zijn naam veranderd heeft dan....of heb ik iets gemist?
johnny-vs schreef:heu afgehaakt? bedoel je Leon die zijn naam veranderd heeft dan....of heb ik iets gemist?
Citaat van mijzelf uit dat topic:

Voor degenen die niet meertalig zijn:

Ave (Latijn): gegroet;
Gone (Engels): ik ben weg.


Peter
Peter M schreef:Ik vind het betreurenswaardig dat dit gebeurd.
Als je uitgemaakt wordt voor "roeptoeter uit Limburg" dan zou ik ook niet meer komen !! 8)
PFFFFFF....... :cry: :( jammer dat het zo gaat, ik heb ook wel eens het forum over mij heen gehad, over een topic, waar het ook allang niet meer over het geplaatste onderwerp ging, maar dat is toch geen reden om weg te blijven, het is veels te leuk, en toch geregeld leerzaam.
RESPECT hebben voor de ander........
Toevallig zag ik een andere veelschrijver - Wim - een paar dagen geleden dit forum ook al vaarwel zeggen. Maar die zie ik sindsdien ook nog gewoon berichten plaatsen.
Je ziet wel vaker op fora dat mensen impulsief reageren maar dat de soep later toch niet zo heet gegeten wordt.
En gelukkig maar.
Michael W schreef:
Peter M schreef:Ik vind het betreurenswaardig dat dit gebeurd.
Als je uitgemaakt wordt voor "roeptoeter uit Limburg" dan zou ik ook niet meer komen !! 8)
Ik heb Leon uitgemaakt voor roeptoeter, nadat ie me verwenste naar een onbewoond eiland. Uiteraard heeft Ave Gone/Leon die post verwijderd, net zoals ik mijn post heb verwijderd. Even daarna kreeg ik Wim over me heen met heel veel toorn en gebrabbel over iets wat vier jaar geleden schijnt te zijn gebeurd plus een indirecte beschuldiging dat ik Marten van het forum heb weggepest. Beide schijnen te dreigen om van het forum te verdwijnen, maar ze blijven gewoon terugkomen, lijkt me prima, niet iedereen voegt daad bij het woord zoals Marten. Even voor de duidelijkheid, ik ken Leon en Wim niet persoonlijk, lees net zo gemakkelijk hun berichten als die van een ander. Veel gaat denk ik verkeerd in de toon van de berichten (een grapje negatief interpreteren en je hebt gedonder). Dat is nou eenmaal een groot nadeel van digitaal communiceren en zie je overal. In de praktijk zegt het denk ik niet zoveel over de persoon, behalve dat de een wat directer en scherper in zijn bewoordingen is dan een ander. Ondertussen zijn we allemaal fietsliefhebbers, laten we dat niet uit het oog verliezen.
AB schreef: Ik heb Leon uitgemaakt voor roeptoeter, nadat ie me verwenste naar een onbewoond eiland. [...]Even daarna kreeg ik Wim over me heen met heel veel toorn en gebrabbel over iets wat vier jaar geleden schijnt te zijn gebeurd plus een indirecte beschuldiging dat ik Marten van het forum heb weggepest.[...]Veel gaat denk ik verkeerd in de toon van de berichten (een grapje negatief interpreteren en je hebt gedonder).
Ik vraag me af of het feit dat 5 mensen (buiten de genoemde 3 ken ik er nog 2) zich niet altijd kunnen vinden in de omgangsvormen van 1 ander persoon, niet indicatie genoeg zou moeten zijn voor die ene persoon.... :roll:
Robertjan schreef:
AB schreef: Ik heb Leon uitgemaakt voor roeptoeter, nadat ie me verwenste naar een onbewoond eiland. [...]Even daarna kreeg ik Wim over me heen met heel veel toorn en gebrabbel over iets wat vier jaar geleden schijnt te zijn gebeurd plus een indirecte beschuldiging dat ik Marten van het forum heb weggepest.[...]Veel gaat denk ik verkeerd in de toon van de berichten (een grapje negatief interpreteren en je hebt gedonder).
Ik vraag me af of het feit dat 5 mensen (buiten de genoemde 3 ken ik er nog 2) zich niet altijd kunnen vinden in de omgangsvormen van 1 ander persoon, niet indicatie genoeg zou moeten zijn voor die ene persoon.... :roll:
Sorry Robertjan, ik zal eens vaker tot 10 tellen.
Ik heb een verzoek tot terughoudendheid in deze ontvangen, hetgeen ik (voor nu) zal honoreren.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor anderen. Maar wat ik begrijp is dat het probleem helemaal niet is dat er soms een hard of onvriendelijke woord valt of dat er sprake is van een gebrek aan respect. Wel dat men op dit forum onzin kan vertellen, maar dit ook geen onzin mag genoemd worden door de anderen met meer kennis van zake.

Het zou me overigens niet verbazen dat de beslissing van Leon helemaal niet zo impulsief was en hij hier dus niet 'morgen' terug is.

Renaat
Revanho schreef:Het zou me overigens niet verbazen dat de beslissing van Leon helemaal niet zo impulsief was en hij hier dus niet 'morgen' terug is.
+1

Peter
Ik denk dat er juist door een gebrek aan begrip voor anderen, langzaamaan veel irritatie is ontstaan. Dit uit zich dan in harde of onvriendelijke woorden.
Of iemand al dan niet meer verstand heeft van onderwerpen vind ik lastig beoordelen. Dan kom je straks op het punt dat 1 persoon alles te vertellen heeft op subfora. Of dat je een 'commissie technisch subforum' hebt. Dat klinkt niet alleen akelig, zo lijkt het me ook.

Ik vind het prima dat er verschillende inzichten gegeven worden over fietsreizen. Ook denk ik dat eenieder hier volwassen genoeg is om zelf zijn/haar eigen mening te vormen. Het is nu eenmaal zo dat er zo'n 6,5 miljard verschillende mensen zijn op deze wereld, met allemaal een eigen beleving. Voor de een zal vierkante trapassen hemels zijn, voor de ander Octalink. Ik kan me er écht niet druk om maken. Het gaat om de beleving van het fietsreizen, niet of dat schroefje A of schroefje B 'beter' is (waar het woord 'beter' dan ook voor mag staan).

Zolang we niet elkaar de ruimte gunnen om daar verschillende inzichten in te hebben, zullen er altijd meningsverschillen blijven bestaan. Meningsverschillen an sich zijn overigens ook volstrekt onschuldig. Pas als iemand meent autoriteit te kunnen ontlenen uit zijn of haar inzicht/mening kan een verschil in mening ontaarden in harde of onvriendelijke woorden. En dat vind ik volstrekt doelloos.

Soms is het nu eenmaal zo dat bikepacking best prima bij iemand kan passen. En soms zal iemand nu eenmaal liever wat meer spullen meenemen. Als we dat nu eens van elkaar kunnen accepteren, dan zou het forum zo veel fijner zijn.

Daarnaast is het zo dat er ook geregeld nieuwe gebruikers zijn. Die zijn niet allemaal zo ervaren in het beantwoorden van vragen. 'Even snel' een antwoord typen is dan al snel gebeurd. En daar kunnen anderen, die meer moeite steken in de zoektocht naar het daadwerkelijke probleem, zich weer aan storen. Als we nu eens accepteren dat niet iedereen even diep nadenkt alvorens iemand te willen helpen met zijn of haar probleem, zou dat het forum ook weer prettiger kunnen maken. En als diegenen die 'even snel' een antwoord typen nu eens lering trekken uit de antwoorden van hen die er dieper over nadenken, dan komen we allemaal verder.

Zo, een heel epistel. Maar hopelijk wordt dit forum weer een fijne plek om elkaar op weg te helpen. Met respect voor de onvolkomendheden van anderen. Met verdraagzaamheid, maar ook door elkaar (met tact) terecht te wijzen als we even buiten de digitale paden dreigen te fietsen. Zou dat kunnen, denken jullie?
Robertjan schreef:Ik denk dat er juist door een gebrek aan begrip voor anderen, langzaamaan veel irritatie is ontstaan. Dit uit zich dan in harde of onvriendelijke woorden.
Of iemand al dan niet meer verstand heeft van onderwerpen vind ik lastig beoordelen. Dan kom je straks op het punt dat 1 persoon alles te vertellen heeft op subfora. Of dat je een 'commissie technisch subforum' hebt. Dat klinkt niet alleen akelig, zo lijkt het me ook.

Ik vind het prima dat er verschillende inzichten gegeven worden over fietsreizen. Ook denk ik dat eenieder hier volwassen genoeg is om zelf zijn/haar eigen mening te vormen. Het is nu eenmaal zo dat er zo'n 6,5 miljard verschillende mensen zijn op deze wereld, met allemaal een eigen beleving. Voor de een zal vierkante trapassen hemels zijn, voor de ander Octalink. Ik kan me er écht niet druk om maken. Het gaat om de beleving van het fietsreizen, niet of dat schroefje A of schroefje B 'beter' is (waar het woord 'beter' dan ook voor mag staan).

Zolang we niet elkaar de ruimte gunnen om daar verschillende inzichten in te hebben, zullen er altijd meningsverschillen blijven bestaan. Meningsverschillen an sich zijn overigens ook volstrekt onschuldig. Pas als iemand meent autoriteit te kunnen ontlenen uit zijn of haar inzicht/mening kan een verschil in mening ontaarden in harde of onvriendelijke woorden. En dat vind ik volstrekt doelloos.

Soms is het nu eenmaal zo dat bikepacking best prima bij iemand kan passen. En soms zal iemand nu eenmaal liever wat meer spullen meenemen. Als we dat nu eens van elkaar kunnen accepteren, dan zou het forum zo veel fijner zijn.

Daarnaast is het zo dat er ook geregeld nieuwe gebruikers zijn. Die zijn niet allemaal zo ervaren in het beantwoorden van vragen. 'Even snel' een antwoord typen is dan al snel gebeurd. En daar kunnen anderen, die meer moeite steken in de zoektocht naar het daadwerkelijke probleem, zich weer aan storen. Als we nu eens accepteren dat niet iedereen even diep nadenkt alvorens iemand te willen helpen met zijn of haar probleem, zou dat het forum ook weer prettiger kunnen maken. En als diegenen die 'even snel' een antwoord typen nu eens lering trekken uit de antwoorden van hen die er dieper over nadenken, dan komen we allemaal verder.

Zo, een heel epistel. Maar hopelijk wordt dit forum weer een fijne plek om elkaar op weg te helpen. Met respect voor de onvolkomendheden van anderen. Met verdraagzaamheid, maar ook door elkaar (met tact) terecht te wijzen als we even buiten de digitale paden dreigen te fietsen. Zou dat kunnen, denken jullie?
Mooi gezegd Robertjan.
Zal me proberen wat tactvoller op te stellen naar meer conservatieve, dogmatische gedachtenloepjes. Inhoud scheiden van de persoon, etc.
Daar gaan we weer!!
Ik ken Leon ,Ab en Wim geen van alle persoonlijk en vindt ze over het algemeen altijd beschaafd in hun postings.
Natuurlijk ben ik het niet altijd met hun eens, nou en !

Maar beetje op de woordkeus letten en niet te lange tenen hebben is wel een vereiste om op een forum actief te zijn

Jammer dat dit zo gaat, ik hoop dat alle betrokken weer terug komen want ik vindt hun postings vaak relevant en leerzaam

Dirk
Revanho schreef:Ik kan natuurlijk niet spreken voor anderen. Maar wat ik begrijp is dat het probleem helemaal niet is dat er soms een hard of onvriendelijke woord valt of dat er sprake is van een gebrek aan respect. Wel dat men op dit forum onzin kan vertellen, maar dit ook geen onzin mag genoemd worden door de anderen met meer kennis van zake.

Het zou me overigens niet verbazen dat de beslissing van Leon helemaal niet zo impulsief was en hij hier dus niet 'morgen' terug is.

Renaat
Iedereen mag zeggen dat hij iets onzin vindt.
Of het echt onzin(een feit) is, is weer een heel ander verhaal.
Het zelfde geldt voor de mening van (volgens veel forumleden) ¨deskundigen¨
Ook deze meningen verschillen vaak 180 graden.
Ik zou zeggen : lees hun meningen, doe er al dan niet je voordeel mee ,maar (ver)oordeel niet te snel
Ik ben even teruggekomen omdat ik een draadje (over die ultralichte fietstassen) waar ik zelf over begonnen was even wilde afronden. Voor het overige ben ik heus weg. Ik heb recent, en nog eerder naar aanleiding van het vertrek van Marten en het in mijn ogen niet adequate antwoord van de voorzitter veel uitgebreider uitgelegd waarom ik er geen zin meer in heb. Dat zal ik niet herhalen - ik heb alles al gezegd, en er is in dit draadje al weer genoeg gezegd om mij in mijn voornemen te sterken. Iedereen veel fietsplezier gewenst.
Wim
Heel jammer!!
dik5 schreef:Daar gaan we weer!!
Ik ken Leon ,Ab en Wim geen van alle persoonlijk en vindt ze over het algemeen altijd beschaafd in hun postings.
Natuurlijk ben ik het niet altijd met hun eens, nou en !

Maar beetje op de woordkeus letten en niet te lange tenen hebben is wel een vereiste om op een forum actief te zijn

Jammer dat dit zo gaat, ik hoop dat alle betrokken weer terug komen want ik vindt hun postings vaak relevant en leerzaam

Dirk
2x
Ik vind het erg spijtig wat hier op het forum gebeurt. Dergelijke zaken doet het forum geen deugd...
Ik stel vast dat het onbeleefd/ondoordacht taalgebruik te veel voorkomt. Het is alsof meer en meer forumgebruikers gelijk willen halen en geen harde woorden schuwen. Het forum is geen media om "echt" eindeloos te vitten en te discussiëren wat bijvoorbeeld best of nog beter is. Het zijn meestal oeverloze discussies waaraan niemand iets heeft.
Langzamerhand voel ik mezelf minder het forum raadplegen en vind ik sinds enkele maanden meer gading op de Franse site http://voyageforum.com/forum/voyager-a-velo/
Het valt werkelijk op dat men veel respectvoller voor elkaar is. Kunnen we daar geen voorbeeld aan nemen?
Maar misschien ben ik verkeerd en zullen sommigen onder u me pareren met andere forums waar we best geen voorbeeld aan nemen.