Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lidmaatschap wereldfietser - geen reactie - Forum Wereldfietser

Lidmaatschap wereldfietser - geen reactie

Hopelijk leest iemand van de vereniging dit en kan die mij verder helpen...

Ik heb ergens vorige week (of misschien al de week er voor) een lidmaatschap aangevraagd via het daarvoor bestemde formulier. Ik had gekozen voor automatische incasso.. Nu heb ik daar tot op heden nog niks van gehoord.

Ook heb ik hier inmiddels melding van gemaakt via het andere formulier. Helaas nog steeds geen reactie.

Kan iemand van de vereniging een reactie geven?
Beste lunitic,
Ik heb je bericht gemaild naar de secretaris, waar de ledenadministratie onder valt. Ik heb je gebruikersnaam gemeld en het e-mailadres wat je hier gebruikt. Wellicht kan hij daarmee achterhalen wie je bent en wat er met je aanmelding is gebeurd.
Laat je over een weekje nog eens weten als je niets gehoord hebt? De secretaris leest namelijk iedere paar dagen zijn mail, dus je zult mogelijk niet á la minuut iets horen.
Vriendelijke groet,
Robertjan Kuijten
Dank je wel
Ik heb zelf ook het zelfde probleem. Ik denk dat de secretaris lekker op fiets vakantie is.
Jefmen,

Klopt. In de vakantietijd staat het op een laag pitje. Iedereen heeft recht op vakantie toch? :-)

Even geduld hebben. Als je het einde van de maand nog geen bericht hebt, stuur dan even een PB, dan vraag ik het na bij de ledenadminitratie.
Hetzelfde is bij mij (Ruud van Gent) ook het geval. Ik heb enige tijd geleden een lidmaatschap aangevraagd voor 1 januari 2014. Ik heb gekozen voor automatische incasso . Er is oa beloofd om een blad te ontvangen. Ik heb ook nog een tweede mail getuurd maar nog steeds niets gehoord, geen blad, geen geld afgeschreven, of beter gezegd, totaal geen reactie ??????

Groet, Ruud van Gent
Beste Ruud,
Ik heb het secretariaat gewezen op je bericht. Het bestuur is dan wel onbezoldigd (geheel vrijwillig), de ledenadministratie besteden we uit en daarvan verwachten we dan ook in een redelijke tijd een reactie richting aspirantleden. Hoe dat bij jou is gelopen heb ik geen weet van, maar ik vertrouw erop dat het secretariaat dit correct behandeld.

Een tijdschrift kun je overigens nog niet ontvangen als je per 1 januari lid wordt. Je ontvangt dan natuurlijk de tijdschriften van 2014 die, vanzelfsprekend, komend jaar uit zullen gaan komen.

Met vriendelijke groet,
Robertjan Kuijten
Erg jammer dat dit probleem al meer dan tien jaar speelt. Mensen verwachten sinds er e-mail bestaat een snellere reactie dan in de vorige eeuw. Het is toch niet zo moeilijk om af te spreken dat iedereen die zich online als lid aanmeldt binnen één werkdag (lijkt me meer dan genoeg) een welkomstmail krijgt waarin staat wat hij/zij kan verwachten?
Leon
Ach, ik heb mij bij mijn weten al tweemaal aangemeld, en krijg óók géén enkele reactie!!
Ik heb hier maar één reactie op; de ledenadministratie is WAARDELOOS geregeld!!
Het is werkelijk onbegrijpelijk dat zo'n prachtige vereniging op deze wijze kan worden bestierd. Indien men géén tijd heeft voor ledenadministratie, doe het dan niet. Laat het dan verzorgen door iemand die daar wel tijd voor heeft!!

hartelijke groet,
Frits
Ik vraag me dan af hóe het is uitbesteed. Als daarvoor wordt betaald, mag je ook iets verwachten. Als het vrijwilligerswerk betreft, ligt het al weer anders, maar vrijwillig is niet hetzelfde als vrijblijvend.

Hoeveel leden heeft WF? Hoeveel daarvan hebben klachten en melden dat? Misschien valt het allemaal reuze mee.
Beste Frits,
Wat bij jou natuurlijk ook mee kan spelen is dat je lidmaatschap per 1 januari in zal gaan. Ik kan me heel goed voorstellen dat bij tijdschrift #1 van 2014 gelijk de brief zit voor alle leden, nieuwe en huidige.

Desalniettemin zou het handig zijn als men tenminste een digitale bevestiging krijgt. Gezien de verschuivingen binnen het bestuur zie ik een extra goede gelegenheid om hierop actie te ondernemen. Waarschijnlijk komt dit dan ook bij één van de bestuursvergaderingen van januari aan bod.

Dank voor het vragen van aandacht hiervoor.
Met vriendelijke groet,
Robertjan Kuijten
Mensen die zich in de loop van het jaar aanmelden als nieuw lid, krijgen binnen 1 à 2 weken van onze ledenadministratie een welkomstbrief, plus de dat jaar al verschenen afleveringen van het tijdschrift.
Als je je nu aanmeldt voor 2014, krijg je geen 2013-nummers meer. Dan kan het zijn dat je pas in januari wordt welkom geheten, met het eerste nummer van 2014.
hansmetz schreef:Mensen die zich in de loop van het jaar aanmelden als nieuw lid, krijgen binnen 1 à 2 weken van onze ledenadministratie een welkomstbrief, plus de dat jaar al verschenen afleveringen van het tijdschrift.
Sorry, ik geloof niet meer in sprookjes.

Hartelijke groet,
Frits
hansmetz schreef:Als je je nu aanmeldt voor 2014, krijg je geen 2013-nummers meer. Dan kan het zijn dat je pas in januari wordt welkom geheten, met het eerste nummer van 2014.
En dus wordt het hoog tijd dat het bestuur dit oubollige beleid, waar al meer dan tien jaar over geklaagd wordt, verandert. Een simpel mailtje.
Leon
hansmetz schreef:Mensen die zich in de loop van het jaar aanmelden als nieuw lid, krijgen binnen 1 à 2 weken van onze ledenadministratie een welkomstbrief, plus de dat jaar al verschenen afleveringen van het tijdschrift.
Als je je nu aanmeldt voor 2014, krijg je geen 2013-nummers meer. Dan kan het zijn dat je pas in januari wordt welkom geheten, met het eerste nummer van 2014.
Tot mijn verbazing moet ik concluderen dat berichten op dit topic zomaar verdwijnen. Een tikkeltje vreemd moderator gedrag!!

Om even terug te komen op mijn aanmelding het volgende. Op 15 november jl. heb ik mij aangemeld voor het lidmaatschap miv 1 januari as. Een aspirant lid mag toch verwachten een bevestiging binnen 1 à 2 weken te ontvangen. Eventueel via een automatisch gegenereerd bericht. Een bevestiging heb ik helaas pas jl. 16 december mogen ontvangen nadat ik hier op het forum eerst had geklaagd.

PS. In oktober heb ik mij overigens al aangemeld, maar dat terzijde.

Met vriendelijke groet,
Frits
Beste lezers,
Enige tijd is hier de persoonlijke mening van één van de bestuursleden geplaatst geweest. Deze mening wordt niet unaniem binnen het bestuur gedeeld, is zonder overleg geplaatst en daarom ook verwijderd. We betreuren het dat dit zo gelopen is. Het is zeker niet de bedoeling om fietsreizigers verbaal aan te vallen.
Mocht er iemand problemen hebben met, of vragen hebben over de wijze waarop de communicatie heeft plaatsgevonden, dan willen we vragen om contact op te nemen met Robertjan Kuijten. Dat kan via een persoonlijk bericht (de knop "pb" onder dit bericht) of per e-mail: robertjan[at]wereldfietser.nl.
Hopelijk kan dit bericht het vertrouwen enigszins herstellen, want De Wereldfietser is een hartstikke gezellige vereniging met veel activiteiten, een prachtig tijdschrift, een bruisend forum, een waardevolle wiki en vooral interessante leden.
Met vriendelijke fietsgroet namens het bestuur,
Robertjan Kuijten
Voorzitter
Precies. De Wereldfietser is geen ANWB en dat mag van mij zo blijven.

Mvg, Kees
Natuurlijk krijgt ieder nieuw lid direct bij aanmelding via onze website een korte ontvangstbevestiging. Dat mechanische bericht zou na een dag of wat nog 'ns automatisch herhaald kunnen worden (zoals in sommige reacties wordt aanbevolen), maar daarom gaat het hier niet. Men verwacht een "echte" reactie: van een mens, niet van een computer.

Dat lukt niet altijd op korte termijn, want dan zouden we een fulltime administratie moeten hebben. Gewoonlijk krijg je pas na een paar weken je aanmelding bevestigd. In november/december kan het vanwege de vele eindejaar-mutaties nog iets langer duren.

Ben je er niet gerust op dat je aanmelding goed is doorgekomen, informeer dan per e-mail bij leden@wereldfietser.nl, of gebruik ons contactformulier.

Klagen op dit forum is minder zinvol, want via dit openbare medium krijg je geen specifieke informatie.
Secretaris,

Bij mijn aanmelding in (eind) oktober heb ik geen automatische bevestiging ontvangen. Na mijn tweede mail (reactie formulier) ook geen reactie. Mijn aanmelding is dan wel voor 2014, maar een gewone reactie is naar mijn mening op zijn plaats.

Vriendelijke groet,

Ruud van Gent
[/quote]
Op 15 november jl. heb ik mij aangemeld voor het lidmaatschap miv 1 januari as. Een bevestiging heb ik helaas pas jl. 16 december mogen ontvangen nadat ik hier op het forum eerst had geklaagd.
[/quote]

Hallo Ruud,

In een openhartig en prettig telefonisch onderhoud heb ik gisteren van onze voorzitter Robertjan Kuijten wél de toezegging ontvangen dat op korte termijn naar een oplossing zal worden gezien.
Óók ik had voorheen beslist géén bericht ontvangen dat mijn lidmaatschap aanmelding zou zijn ontvangen. Het is voor mij óók zeker niet nodig een "echte" mens tot mens reactie te ontvangen.
Maw er wordt dus aan gewerkt. Nog even geduld.

hartelijke groet,
Frits