Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstassen kapot - Forum Wereldfietser

fietstassen kapot

Herkent een van jullie dit? Bij 3 van mijn Ortliebfietstassen zijn de naden losgegaan. Iemand soortgelijke ervaring?

Bijlagen

Nog nooit gezien. Het lijkt me een productiefout. Zo'n las moet even sterk zijn als het stof zelf. Ik zou garantie claimen.
Gelukkig niet, dus gewoon terug naar de winkel, die las-methode van ortlieb is inmiddels zo goed dat dit niet zou mogen gebeuren. Mijn oudste Ortlieb-tassen zijn inmiddels de 35 gepasseerd en op de naden nog steeds heel. (er zitten op andere plekken hier en daar wel slijtage gaatjes)
Pamvwezel schreef:
wo 24 aug, 2022 13:30
Herkent een van jullie dit? Bij 3 van mijn Ortliebfietstassen zijn de naden losgegaan. Iemand soortgelijke ervaring?
Nee, niet met Ortlieb. Wel met Vaude. Bij mij liet de lasnaad ook helemaal los. Bijkomend probleem is dat op dat nieuwe milieu vriendelijke materiaal van Vaude geen plakband blijft zitten. Was niet te repareren met ducktape of kontaktlijm. Naald en draad was de enige manier om verder te gaan, kostte ons een dag maar bleef goed zitten.
Was dus ook een productie fout. Ik krijg nieuwe tassen. Pas leverbaar in januari 2023!
Alleen toen ik op snelheid me niet besefte dat ik zonder bikepacking setup maar met zijtassen onderweg was, dat leverde een soortgelijke schade op toen er een paaltje stond (-:
Op de fotos kan ik niet precies zien wat er kapot is.
Heeft de las losgelaten ?
Of is het (zwarte) doek gescheurd op de vouw vlak naast de las.

Dat laatste probleem heb ik vele jaren terug mogen ervaren.
Bij beide tassen (Ortlieb).
Ik heb het destijds geweten aan een verkeerde manier van boodschappen pakken.
Te vaak een te grote doos in de tas gepropt die geen steun had op de bodem.

De tassen zijn overigens onder garantie vervangen..
Hier ook bij Vaude stuurtas, met de grote hitte een dikke week terug.

Alle naden hingen min of meer los. Ik krijg een nieuwe als die weer leverbaar us.

Weten te plakken met een extra tube lijm voor een matje dat ik mee had, nog 1 dag te gaan. Ducktape houdt net lang genoeg om de lijm te laten drogen.

Hitte was in het verleden waarschijnlijk ook de reden voor het delamineren van slaapmat van me.

In een tent in de zon wordt het makkelijk een ziljoen graden.
Ronald van der Perk schreef:
wo 24 aug, 2022 16:51
Ik krijg nieuwe tassen. Pas leverbaar in januari 2023!
Ik zou dan ofwel mijn geld terug vragen of een vergelijkbaar vervangend product eisen.
Want dit is toch geen oplossing.
Ronald van der Perk schreef:
wo 24 aug, 2022 16:51
Pamvwezel schreef:
wo 24 aug, 2022 13:30
Herkent een van jullie dit? Bij 3 van mijn Ortliebfietstassen zijn de naden losgegaan. Iemand soortgelijke ervaring?
Nee, niet met Ortlieb. Wel met Vaude. Bij mij liet de lasnaad ook helemaal los. Bijkomend probleem is dat op dat nieuwe milieu vriendelijke materiaal van Vaude geen plakband blijft zitten. Was niet te repareren met ducktape of kontaktlijm. Naald en draad was de enige manier om verder te gaan, kostte ons een dag maar bleef goed zitten.
Was dus ook een productie fout. Ik krijg nieuwe tassen. Pas leverbaar in januari 2023!
Ik had hetzelfde met de Vaude aqau plus achtertassen. Uiteindelijk hebben ze die gestikt ipv gelast. Het resultaat is prima, ik was alleen 4 maanden mijn tassen kwijt. :-(

Als ik jou was zou ik even contact opnemen met de winkel waar je ze ooit hebt gekocht, en anders met de dealer / een importeur in NL.
Mijn Vaude Aqua Back hetzelfde verhaal. Met de hitte.

Nog dezelfde zaterdagavond in de chat bij bol.com geld terug gekregen. Ik had ze bijna 2 jaar. Erg tevreden over bol, niet over de tassen. De dag uitgereden met een spanband om de tas.
xxx
Ik gebruik mijn ortliebs (4 tassen en stuurtas) al sinds 2010 en geen enkele naad laat dit zien. Als het dan al een fabrieksfout is, is het wel gek dat het bij al je tassen gebeurd. Wellicht productie van 1 dag die niet goed gegaan is.

Wel slijtageplekken zoals eerder ook aangegeven, maar dat hoort denk ik weer bij normaal gebruik. Daar heb ik nu overigens Tear-Aid B voor aangeschaft ter reparatie. Werkt perfect.
Fytsreizger schreef:
wo 31 aug, 2022 16:24
Ik gebruik mijn ortliebs (4 tassen en stuurtas) al sinds 2010 en geen enkele naad laat dit zien.
De mijne dateren uit ca. 1992 en 1994. Alleen een paar gaatjes op een vouwplek bij beide achtertassen waar altijd andere bagage bovenop heeft zitten bewegen en gaatjes in de voortas wegens een ongeluk - ikzelf hechtingen. Maar naden los? Nee.
Ook voor mij een curieus fenomeen.
Van mijn vaude fietstassen uit 2013 liet in 2020 bij de stuurtas de naad los en vorig jaar bij een achtertas. Ik heb laude een mail gestuurd met foto's als bewijs en ik kreeg gloednieuwe tassen toegestuurd. Oude tassen waren al 9 vakanties gebruikt en na 5 jaar verloopt garantie maar kennelijk geldt dat niet voor gelaste naden. Ik heb bewust voor Vaude gekozen omdat Vaude staat voor duurzaamheid (en nu dus ook voor klantvriendelijkheid). Met veel plezier afgelopen zomer met nieuwe fietstassen (nieuw model) op stap geweest.
Voor mij wel (sinds kort) een bekend fenomeen: zie foto's 2 en 3.

Het gaat hier wel om Ortlieb-tassen van minstens 20 jaar oud die heel veel gebruikt en misbruikt werden. Zoals op de eerste foto te zien is heeft ook de coating het (bovenaan de tas, waar er dus gerold wordt) begeven. De tassen zijn dus niet meer 100% waterdicht. (Maar ik haal met die tassen dus ook nog niet de 35 jaar waar sommigen ervaring met hebben.)

De gescheurde naden ga ik herstellen met http://www.tear-aid.nl/nl/ Maar je tassen zien er nog redelijk nieuw uit, dus naargelang de leeftijd van je tassen zou ik de leverancier en anders Ortlieb zelf aanspreken.

Renaat

Bijlagen

Revanho schreef:minstens 20 jaar oud die heel veel gebruikt en misbruikt
Nette score zou ik zeggen.
dunlop schreef:
zo 04 sep, 2022 19:01
Revanho schreef:minstens 20 jaar oud die heel veel gebruikt en misbruikt
Nette score zou ik zeggen.
Zeker niet ontevreden mee. Hielden alle spullen het maar zo lang uit.
Ronald van der Perk schreef:
wo 24 aug, 2022 16:51
Pamvwezel schreef:
wo 24 aug, 2022 13:30
Herkent een van jullie dit? Bij 3 van mijn Ortliebfietstassen zijn de naden losgegaan. Iemand soortgelijke ervaring?
Nee, niet met Ortlieb. Wel met Vaude. Bij mij liet de lasnaad ook helemaal los. Bijkomend probleem is dat op dat nieuwe milieu vriendelijke materiaal van Vaude geen plakband blijft zitten. Was niet te repareren met ducktape of kontaktlijm. Naald en draad was de enige manier om verder te gaan, kostte ons een dag maar bleef goed zitten.
Was dus ook een productie fout. Ik krijg nieuwe tassen. Pas leverbaar in januari 2023!
De tassen waren er toch eerder. Vandaag opgehaald bij Bike4travel.
Gefeliciteerd!