Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hulp nodig bij visums, 1st Iran - Forum Wereldfietser

hulp nodig bij visums, 1st Iran

Ondertussen zijn we in Thessaloniki geraakt en nu ben ik alles aan het voorbereiden om de visa aan te vragen voor Iran tot China.

1e vraag: Visum Iran in Istanbul aanvragen en in Erzurum ophalen zonder LOI, niet? Dit lijkt me een goed plan, maar ik vind hier niet zoveel omtrent en had graag bevestiging.
Anders schakel ik iranianvisa.com in. Ik heb nog genoeg tijd om die in Ankara op te pikken.

Daarna die van Oezbekistan. LOI via stantours.com. Zij stuurden me echter het volgende: ''Normally with a Belgian passport you can obtain the UZ visa without LOI
within 4..5 days, also in Istanbul or Ankara.'' Met een LOI zou het direct geregeld zijn. Ik denk van dat laatste te doen en in Teheran naar de ambassade te gaan.

Ondertussen ook een LOI voor Turkmenistan aanvragen en die in Mashad gebruiken.

De rest zoek ik nog uit en update dan hier.
Het zou zeer handig zijn mochten jullie opmerkingen en advies willen geven.


Alvast bedankt,
Wouter
Voor wat betreft visum Iran: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... an#p130542

Ik kan het verkeerd hebben, maar voor een transit visum voor Turkmenistan heb je toch geen LOI nodig? Als Nederlander dacht ik iig niet.

Succes!
Ali
In Isfahan hebben we een paar fietsers uit België ontmoet, zij hadden het visum voor Oezbekistan zonder LOI aangevraagd bij de ambassade in Brussel. In tegenstelling tot Nederlanders hoefden ze geen specifieke date of entry op te geven. Hun visum is 30 dagen geldig in een opgeven periode van drie maanden.

Wat betreft het aanvragen van visa in Iran:
Let goed op dat je in Teheran naar het consulaat van Oezbekistan gaat i.p.v. de ambassade. (Het juiste adres staat op de FietsVakantieWiki. Het adres van de Turkmeense ambassade staat ook goed vermeld op de Wiki.)
Ik denk dat het verstandig is om met een LOI te werken als je al onderweg bent, voornamelijk omdat je het visum dan alleen maar hoeft af te halen in Teheran. (Zonder nog een week of twee te moeten wachten.)

Het Turkmeense transit visum konden wij na een week ophalen. Tot onze verbazing hebben we zes dagen gekregen i.p.v. vijf.
Overigens zonder LOI.

Ook is het belangrijk om nieuwe dollarbiljetten te hebben. Gisteren werden onze dollarbiljetten van de 2001 en 2004 serie geweigerd bij de Turkmeense ambassade. 'Too old!'