Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsers gekidnapped in Libanon - Forum Wereldfietser

Fietsers gekidnapped in Libanon

Is ook wel een heel verkeerde plek om te zijn.
Wim
Waarschijnlijk reden ze door de Bekaa omdat het daar lekker vlak is. Maar of het daar nou onveiliger is als in de rest van Libanon waag ik te betwijfelen.
Het is een notoir probleem gebied.
Wim
Uit het reisadvies voor Libanon van het ministerie van BuZa :

Onveilige gebieden
Alle niet-essentiële reizen worden ontraden naar de volgende gebieden binnen Libanon:

- de afgelegen gebieden in het noordoosten (Hermel) en oostelijk deel van de Bekaa, U wordt geadviseerd enkel hier te reizen onder lokale begeleiding.

Kennelijk een korrekt reisadvies !

Fietsbob.
Het staat vandaag op de NOS-teletekst 136:

In Libanon zijn zeven fietsers uit Estland ontvoerd. Ze werden afgevoerd in een busje door gewapende mannen. Op de plek waar ze werden ontvoerd lagen hun rugzakken, fietsen en paspoorten. Het gebied waar ze waren, bij de grens van Syrië, staat bekend als gevaarlijk.
fietsbob schreef:Uit het reisadvies voor Libanon van het ministerie van BuZa :
Onveilige gebieden
Alle niet-essentiële reizen worden ontraden naar de volgende gebieden binnen Libanon:

- de afgelegen gebieden in het noordoosten (Hermel) en oostelijk deel van de Bekaa, U wordt geadviseerd enkel hier te reizen onder lokale begeleiding.

Kennelijk een korrekt reisadvies !
Deze keer wel, maar meestal moet je BuZa met een korrel zout nemen, anders kan je beter gewoon thuis blijven 8)
Behalve als je luistert naar BuZa van een ander land, voor je het weet is NL een lang met negatief reisadvies, en moeten we ver weg... ;-)
Polling schreef:Behalve als je luistert naar BuZa van een ander land, voor je het weet is NL een lang met negatief reisadvies, en moeten we ver weg... ;-)
De FCO (britse BuZa) schrift o.a. dit over Nederland:

Safety and Security - Terrorism
There is a general threat from terrorism. Attacks could be indiscriminate, including in places frequented by expatriates and foreign travellers.

In 2009 there were 720 road deaths in the Netherlands (source: DfT). This equates to 4.4 road deaths per 100,000 of population compared to the UK average of 3.8 road deaths per 100,000 of population in 2009.

Safety and Security - Crime
Exercise caution particularly in central Amsterdam (especially in and around Central Station); pick-pocketing and bag snatching are commonplace.

Amsterdam Police are warning travellers of a trend whereby men - usually originating from Eastern European countries - make themselves out to be plain clothed policemen.

Safety and Security - Local Travel - Amsterdam Canals
Several deaths (of all nationalities) occur each year due to drowning in the canals of Amsterdam. The majority of these happen as a result of celebrations that include drinking heavily and/or smoking cannabis. Particular care should be taken when travelling beside canals.


Ik moet weg hier, het is hartstikke eng!! :oops:
..
Sjeng Langslaper schreef: Ik heb inmiddels 2 schietpartijen meegemaakt
Het is maar hoe je het bekijkt, niet overal is het veilig. Ook durf ik Rotterdam met mijn fiets niet in. Was ik nog ruim twee weken geleden bij overstappen op Rotterdam CS en daar hield ik mijn fiets stevig vast, daarbij links en rechts goed uitkijkend.
In 1973 fietste ik door Syracuse (staat New York, USA) en daar was bij een busstation een grote vechtpartij waarbij vuurwapens werden gebruikt. Van overal kwamen zwart-witte politieauto's met van die dijken van zwaailichten op het dak aanstormen....
Ik heb ook in moslimlanden gefietst, het zijn enkel die lastige kinderen die aan mijn fiets en bagage wilden rukken en trekken. Een Jordaanse politieagent moest die belhameltjes uiteenjagen en hij vroeg ook nog 20 dinar van me! Nou moe!
Ellendig voor de gekidnapten.

deze van USA buitenlandse zaken (kan overigens soms wel duidelijkheid geven:

http://wwwnc.cdc.gov/travel/default.aspx

"...nederland..". moet je oo niet naar toe vanwege Qkoorts.
Rob
Martin E. van Doornik schreef:Ook durf ik Rotterdam met mijn fiets niet in. Was ik nog ruim twee weken geleden bij overstappen op Rotterdam CS en daar hield ik mijn fiets stevig vast, daarbij links en rechts goed uitkijkend.
Ehhm, ik neem aan dat dit niet serieus bedoeld is, Martin?