Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kaart bike trail Jordanië - Forum Wereldfietser

Kaart bike trail Jordanië

Hoi, ik ben op zoek naar een goeie kaart voor de bike trail in Jordanië. Heeft iemand tips?
Gr Lisette
Ik kende deze route niet en heb wat gezocht, mooie route!

Ik neem aan dat je al op deze site hebt gekeken?
https://jordanbiketrail.com/

Je kunt van de site een overzichtskaart downloaden maar ook een boekje van 60 pagina's met detail kaarten en route beschrijvingen. Of is dit niet wat je zoekt?
GPX-files zijn ook te downloaden.
Die site heb ik inderdaad ook gevonden. Heb inmiddels ook een pdf met de routebeschrijving, maar gedetailleerde kaart nog niet. Alleen een globale van 1: 400000
Zijn er hier mensen die de route hebben gefietst en kunnen jullie iets vertellen over de voorbereiding?
In die PDF met routebeschrijving zitten toch ook detail-kaarten, 24 stuks, 2 per etappe?
Tevens kun je een kaart overzichtskaart downloaden. daar staat geen schaal op maar lijkt mij vrij gedetailleerd, veel gedetailleerder dan 1:400000.

Disclaimer: ik heb de route niet gedaan en heb me er verder ook niet in verdiept.
Hallo,

Ben me ook aan het verdiepen in deze trail. Je kunt per deel een GPX downloaden en in app inladen. Zie bijvoorbeeld: https://jordanbiketrail.com/stages/um-q ... ufr-rakeb/ Wanneer wilde jij gaan fietsen?
Kende ik nog niet. Normaal zijn we niet zo van een route volgen maar dit ziet er best goed/leuk/mooi uit. Op de bucketlist.
Lisette S schreef:
za 30 okt, 2021 08:40
Die site heb ik inderdaad ook gevonden. Heb inmiddels ook een pdf met de routebeschrijving, maar gedetailleerde kaart nog niet. Alleen een globale van 1: 400000
Zijn er hier mensen die de route hebben gefietst en kunnen jullie iets vertellen over de voorbereiding?
Ik was in maart 2020 in Jordanië en gestart met deze route. Helaas moest ik hals over kop het land verlaten vanwege je weet wel. Ik heb een paar dagen de trail gevolgd dus op basis daarvan deze tips/ervaringen:

- Een landkaart hebben we niet kunnen vinden waar de route op stond. GPS track van https://jordanbiketrail.com/ gebruikt en deze op de Garmin gezet op mee te navigeren. Dat werkt perfect. Route verder nergens aangegeven
Het eerste stuk vanuit Amman is niet interessant
- Wij kozen er voor om ook de Dode Zee te bezoeken. Zeer teleurstellend en de enorme omweg en gruwelijke daling en nog gruwelijkere stijging niet waard. Lekker negeren die dode zee.
- Drinkwater, winkeltjes, restaurantjes, overnachtingen zeer schaars tot niet bestaand. Zelfs aan het begin van de route. Houdt daarom rekening met schaarse bevoorrading en dito inslaan bij schaarse winkeltjes.
- Veel vluchtelingen uit Syrie in Jordanie in tentenkampen/sloppenwijken. Houdt daar rekening mee bij het zoeken van een kampeerplek. Vrijkamperen is makkelijk als je daar rekening mee houdt
- De route is zeer zwaar. Meer dan andere routes is lichtgewicht echt belangrijk

Wij hopen de Jordanbiketrail voorjaar 2022 af te maken en dan zal ik er ook een reisverslag van maken.
En. Hoe was de tocht in 2022?