Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wildkamperen Jordanië - Forum Wereldfietser

Wildkamperen Jordanië

In april ga ik met een vriend naar Jordanië, corona volente, om de Jordan Trail te fietsen. Heeft iemand recente informatie over de mogelijkheden om te wildkamperen in Jordanië? Ik kan er met de zoekfunctie niets over vinden en elders kom ik wat tegenstrijdige berichten tegen (kan wel/kan niet).

En hoe zit het met agressieve honden in Jordanië? Of zijn die daar helemaal niet?
Hoi,

heb je hier al gekeken? https://bikepacking.com/routes/jordan-bike-trail/

ze zeggen wel iets over honden en ook wildkamperen komt aan bod...
Ja, heb ik gelezen. Maar in een eerder stuk op dezelfde site is er juist sprake van dat je wel makkelijk kunt wildkamperen, dus ik vroeg me even af of hier mensen zijn met ervaringen op dat vlak.

Honden: check, had ik overheen gelezen.
Honden en fietsen zijn in Jordanie onbekend.
Kan prima. Is geen probleem. Soms is wildkamperen niets anders dan je tentje neerzetten bij een benzinestation, soms in de open woestijn. Waarom zou het niet kunnen denk je?
Geen idee waarom het niet zou kunnen, maar ik kwam ook info tegen dat het niet goed zou kunnen, dus vandaar mijn vraag. En nu weet ik het antwoord, dus bedankt!
In Noord-Jordanie, grens Syrie even opletten dat je niet wordt aangezien voor een vluchtelingententje... Er zijn daar verschillende kampen.
Ik ben dec2019 in Jordanië geweest. Wildkamperen ging prima (Bv in olijfboomgaard). Honden vond ik niet fijn. Kwamen in roedels op me af. Een hondenstok werkte goed. Honden schrikken al terug als je met een stok wijst. Je moet dan wel zorgen dat de honden niet van links en rechts tegelijk komen. Mensen zijn behulpzaam. Wellicht kan je ook vragen of je op erf mag kamperen.
jwvandalen schreef:
zo 09 mei, 2021 14:34
Ik ben dec2019 in Jordanië geweest. Wildkamperen ging prima (Bv in olijfboomgaard). Honden vond ik niet fijn. Kwamen in roedels op me af. ...
Weet je dat zeker? Sjefke schreef namelijk:

sjefke schreef:
ma 02 mar, 2020 18:25
Honden en fietsen zijn in Jordanie onbekend.
willem.m schreef:
zo 09 mei, 2021 14:48
jwvandalen schreef:
zo 09 mei, 2021 14:34
Ik ben dec2019 in Jordanië geweest. Wildkamperen ging prima (Bv in olijfboomgaard). Honden vond ik niet fijn. Kwamen in roedels op me af. ...
Ik ga er vanuit dat als Jan Willem dit zo schrijft over zijn nog vrij recente ervaring, dat dit klopt. Ik ken Jan Willem als een serieus persoon.
Het startbericht is van maart 2020.
Beetje raar dat dit bericht een jaar later een opvolging krijgt. Uhhh, corona en andere dingetjes?
Peter Molog schreef:
zo 09 mei, 2021 17:38
Het startbericht is van maart 2020.
Beetje raar dat dit bericht een jaar later een opvolging krijgt. Uhhh, corona en andere dingetjes?
Wat is raar? Dat krijg je met een zoekfunctie. Dan kun je stuiten op een ouder bericht. Wat zou daar mis mee kunnen zijn?