Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Zeeland - Forum Wereldfietser

Nieuw Zeeland

Dag Allemaal,

we denken er aan om dit jaar nog te vertrekken voor een tocht(3 maanden) door Nieuw-Zeeland.
Graag nuttige tips aub.

Mvg,
Roeca

Hi Roeca,

Alle nuttige tips staan bij de landeninformatie:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=624

Ik hoorde dat de Nieuw Zeelanders, net als de Australiers, bang zijn voor planten, beestjes etc die ingevoerd worden. Zorg daarom dat je fiets goed schoon is. Ik vertrek pas eind november voor het eerst naar NZ, dus of het waar is weet ik niet.

ps
Een verzoek: laat uit het onderwerp blijken waar het over gaat. Bij een krant zie je immers ook graag aan de kop waar het artikel over gaat.
Dag Fien,

Bedankt voor de link maar deze had ik ook al gelezen.
Ik verduidelijk even waar ik naar zoek:
Persoonlijke evaringen:

1) ivm: de kortste vlucht, maar misschien ook de duurste en het zitcomfort.
2) tips ivm het fietsen zelf
3) kamperen
4) hoe de tocht indelen, bv eerst het zuidereiland aandoen

mvg,
roeca

Roeca,

Op 8 november vertrek ik uit Nederland voor mijn eerste grote fietsreis...naar Nieuw Zeeland!

Ik ga eerst het noordereiland over (vanwege de temperatuur) en zal het zuidereiland hierna aandoen.

Eenmaal daar zal ik ongetwijfeld in staat zijn om recente informatie te verstrekken over bv. het kamperen waar jij het over had.

Mocht je geinterresseerd zijn of vragen hebben: ik houd een weblog bij (zie www-knop) en kan altijd wel op pb's antwoorden.


Groet,

Friso
Dag Friso,

Hoelang blijf je daar?

Mvg,

Roeca