Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Zeeland - Forum Wereldfietser

Nieuw Zeeland

Hi,

Ik ben van plan om in februari 2024 naar NIeuw Zeeland te vliegen om daar een paar maanden te fietsen.
Op de heen- en terugreis wil ik een tussen stop van ongeveer een maand maken, aangezien daar volgens zeggen interessante (fiets) landen zijn.
Ik heb geen haast dus kan eventueel een paar dagen wachten op mijn vlucht.
Ik neem mijn eigen fiets mee.

Graag zou ik wat tips, adviezen willen krijgen over:
- hoe pak ik dit efficiënt aan m.b.t. Het boeken van tickets,
- wat zijn landen waar je fijn kan fietsen. Zelf denk ik aan B.v. Vietnam, Filipijnen, Maleisië of Sri lanka
- verder nog tips of adviezen, heel graag.

Alvast bedankt voor de moeite.
Fred van Roon
Rotterdam
Fredvanroon schreef:Ik ben van plan om in februari 2024 naar NIeuw Zeeland te vliegen om daar een paar maanden te fietsen.
Op de heen- en terugreis wil ik een tussen stop van ongeveer een maand maken, aangezien daar volgens zeggen interessante (fiets) landen zijn.
Euh, NZ is precies aan de andere kant, dus álle landen liggen tussen hier en daar.
Maar oké, de vliegtuigen gaan meestal niet via Zuid-Amerika.
Welke landen? Hangt af van je eigen voorkeuren. Ik zou zelf (terug)gaan naar Tadzjikistan, Kirgizië, India en/of Nepal. Pakistan, Afghanistan en Tibet lijken me ook prachtig, maar helaas niet zo mensvriendelijk.
Liggen inderdaad een hoop mooie fietslanden tussen, maar in Februari valt er ook wel een hoop af....
Ik zou zeggen heen: Zuid-India, terug Tajikistan/Kirgizië
Februari is een prima fiets-maand op de Filipijnen (Luzon). Ik weet hoelang je in Nieuw Zeeland blijft, maar op je terugweg zou je dan wel eens in de (Filipijnse) regentijd kunnen zitten.

Groet,
Tom.
Wij hebben februari 2020 van Bangkok naar Maleisie gefietst. Onze eerste fietsreis en was een heerlijk traject om te fietsen.
Helaas vanwege corona onze reis moeten afbreken. Wil er graag weer naar terug.
Bedankt over de tip van de regentijd.
De planning was, ongeveer februari land tussenstop, maart, april Nieuw Zeeland, mei tussenstop.
HI Fred,

Voor inspiratie en info zou je ook eens een kijkje kunnen nemen op: https://awol.nl/
(PS: heb geen banden met AWOL, maar vind het een leuke site voor fietsvakanties)

groeten Jacoba