Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Graag naar Nieuw Zeeland. - Forum Wereldfietser

Graag naar Nieuw Zeeland.

Vorig jaar oktober vroeg ik een klant van mij die viroloog is of ik over een jaar op reis zou kunnen naar Nieuw Zeeland. Hij dacht toen van wel. Een jaar leek toen nog ver weg maar het duurt niet zo lang meer voordat het oktober is. Als ik de situatie nu een beetje probeer in te schatten dan verwacht ik nog niet in oktober of november die kant op te kunnen. Nu lees ik regelmatig dat het reizen naar Australië waarschijnlijk pas vanaf volgend jaar mei weer mogelijk is. Als ik op de website van BuZa kijk dan zie ik eigenlijk geen verschil in advies voor NZ en AU. Waar kan ik de informatie vinden dat AU zijn grenzen pas in mei weer opent voor toerisme en wie weet of dit advies ook geldt voor NZ? Bedankt 😃
Bedankt 😃
Het probleem is dat Australië en Nieuw Zeeland wel tamelijk of zelfs heel succesvol zijn geweest met hun isolationisme, maar niet met vaccinatie. Dus moeten ze de grenzen langer dicht houden.
Wim schreef:
wo 11 aug, 2021 10:53
Het probleem is dat Australië en Nieuw Zeeland wel tamelijk of zelfs heel succesvol zijn geweest met hun isolationisme, maar niet met vaccinatie. Dus moeten ze de grenzen langer dicht houden.
Belle schreef:
Nog even geduld hebben tot 2022 dus.
In het bewuste NOS artikel staat ook:

"Nieuw-Zeeland houdt vast aan de 'zero-covid-strategie', benadrukt Wijers. Premier Ardern verwacht niet dat de grenzen ooit weer hetzelfde zullen zijn als voor de crisis. Wijers: "Ze vergeleek het zelfs met 11 september. Het komen en gaan zonder voorwaarden of maatregelen, zal niet snel meer terugkomen." "

Dan lijkt me niet dat duidelijk is of de grenzen in 2022 open zullen zijn (en vervolgens blijven).

Hans
De isolatie strategie van Nieuw Zeeland was een heel goede in 2020, maar niet meer in 2021. Zoiets is economisch, cultureel en sociaal niet vol te houden, zelfs niet door een eiland met relatief weinig externe contacten. Het is ook niet nodig. Ze hadden nu harder op vaccinatie moeten inzetten, want hun resultaat daar is wanhopig beschamend. Als ze dan het virus echt willen onderdrukken kan dat denk ik overigens alleen met verplichte vaccinatie en strenge controle aan de grens (zoals volledige vaccinatie en bovendien een test). Dat is de 2021 en 2022 versie van hun strakke beleid.
Ik denk wel dat ze op hun strategie terug zullen komen binnen nu en een half jaar. Met meer besmettelijke varianten is deze strategie voor de toekomst gedoemd te mislukken.
Sja, als er weinig besmettingen zijn zullen minder mensen de urgentie voelen om zich te laten vaccineren.

En Australië hield de grenzen ook pre-corona al graag dicht.....

Dus reken maar dat het nog ff gaat duren voor je weer naar down under kunt.