Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw Zeeland niet aantrekkelijk (meer)? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuw Zeeland niet aantrekkelijk (meer)?

Beste plek voor kiwi spotting is Steward Island (meeste kans voor zicht bij dag), mocht dat te ver uit de route liggen een overnachting op Kapiti Island (aan de kust nabij Wellington) geeft ook veel kans op succesvol spotten.

Verder sluit ik me helemaal aan bij de Tongariro Crossing. Er is genoeg te doen en bijna alle plaatsen hebben wel dingen die meer of minder de moeite waard zijn.

Persoonlijk vond ik het schiereiland bij Dunedin erg de moeite waard. Er is een albatros kolonie en je kan pinguins spotten (blauwe en geeloog), de stad zelf is ook wel schattig. Maar als wildlife minder je ding is misschien gelijk door naar Queenstown om actiesporten te doen ;)
Bedankt voor de reacties. Stewart Island had ik al op de planning staan voor als ik nog tijd over heb aan het einde van mijn fietstocht. De Tongariro Crossing kende ik nog niet maar ga ik zeker proberen in te passen in mijn route! :D
Ik ben op Steward Island meegegaan met een 'spotting' expeditie (soort wildlife tocht met als hoofddoel de kiwi te zien) er zijn er meerdere die vanuit Oban vertrekken. Wij zijn met http://www.ruggedyrange.com/ meegegaan, deze stonden ook op een Nederlandse versie van het vogelfestival, een aanrader. Wij hebben specifiek de tocht naar Mason Bay, kiwis dunes & beach heet het nu geloof ik, genomen. Al zeg ik erbij dat onze ervaring alweer van 10 jaar geleden is. Als ik weer naar NZ ga is dit zeker iets dat ik opnieuw zou doen. Als je erg into vogelspotten bent mag je Ulva island ook niet overslaan.

De tongariro crossing gaat langs "mount doom" (niet er overheen) dus het is min of meer een trip door Mordor. Erg gevarieerde wandeling, let wel dat het een van de meest populaire een-dags tochten is, dus afhankelijk van het weer kan het druk tot zeer druk zijn.
Hoi,

Wij zijn in 2015 2 maandan in Nieuw Zeeland geweest & ja het was bij periodes druk, zeker rondom het chinees nieuwjaar & op het zuidereiland..

Toch is het zeker de moeite waard om te gaan, het blijft super mooi daar :D

In Nieuw Zeeland wordt er gewerkt aan lange afstand fietsroutes en die zijn zeker de moeite waard om een kijkje te nemen: zie https://www.nzcycletrail.com/

Wij hebben een stukje van de Ocean2Alps trail en een stukje van de Around the Mountains Cycle Trail gedaan, beide super leuk. Ook over de West Coast Wilderness Trail (helaas te nat toen wij er waren :? ) en de Queen Charlotte Track hebben we hele goede verhalen gehoord..

Dus genoeg moois in te bouwen!

Gr Marco