Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Brisbane naar Melbourne of van Adelaide naar Melbourne? - Forum Wereldfietser

Van Brisbane naar Melbourne of van Adelaide naar Melbourne?

Hallo,

Ik wil op 1 december met de fiets van Brisbane naar Melbourne.

Nu lees ik dat het in Brisbane op deze datum warm kan zijn, met veel regen en overstromingen.
Ik vraag me dus af of dit een juiste keus is?
Of kan ik beter vanuit Adelaide richting Melbourne fietsen? Deze route is een onderdeel van mijn reis, ik ga ook nog 6 weken naar Tasmania......

Zijn er voldoende overnachtingsmogelijkheden tussen de Adelaide en Melbourne?

Ik zal z'n 90 km per dag fietsen, hoop dat er genoeg campings en eten gelegenheden zijn?

Verdere tips en informatie zijn zeer welkom....
20 jaar geleden zijn wij op onze fietstour door Australië
o.a van Adelaide naar Melboure gefietst langs de Great Ocean Road.
Een prachtige route, helaas hadden wij toen na Mount Gambier veel regen.
Ik zie dat wij niet de dagelijkse afstanden bijgehouden hebben, maar die kun je vast via google maps ofzo wel vinden.
In de volgende plaatsen hebben wij gecampeerd en kookten meestal ons eigen potje. Soms aten wij in de lokale Pub's, goed eten voor niet te duur.

Adelaide
Strathalbyn
120 km naar Coonalpyn
Keith
Narrcoorte
Mount Gambier
Nelson
Portland
72 km naar Port Fairy
Warrnambool
Port Campbell
Lavers Hill
Apollo Bay
Lorne
Torque
Melbourne

Veel plezier, José
Brisbane-Melbourne is wel even een andere afstand om te fietsen als Adelaide-Melbourne.

Maar als je Adelaide-Melbourne gaat fietsen: langs de kust hebben wij gefietst, en daar waren destijds genoeg dorpjes en campings. Heel opwindend vond ik het niet, al is de Great Ocean Road wel erg mooi natuurlijk.
Ik zou ook kiezen voor Adelaide naar Melbourne. Als je voldoende tijd hebt, zou je (net als ik) kunnen beginnen met een rondje Kangaroo Island. Daarna ben ik niet langs de kust gegaan, maar via o.a. The Pink Lakes, Wyperfeld N.P. en The Grampians gefietst. Toen naar de kust en via The Great Ocean Road naar Melbourne.

Ik moest soms mijn dagafstanden wel enigszins verkorten of verlengen maar campings heb ik altijd gevonden binnen fietsafstand.

Gerd
Zes weken rondgetrokken van Adelaide naar Melbourne, inderdaad eerst Kangaroo island. Genoeg overnachtingsmogelijkheden, zeker met wild kamperen erbij. Daarna door de wijngebieden naar de Flinders Range en via stukje outback naar de Grampians. En vervolgens Great Ocean Road, geen enkele moeite om adressen te vinden. Zowel B&B, campings als wild kamperen.

Geniet ervan, mooi land.
Lijkt me mooi deze reis te volgen, ga je wellicht deze mogelijkheid aanbieden? Succes met de reis, en geniet ervan!